
Georges Bourianou (George Burianu în România), s-a născut la 20 August 1901 în Brăila și a decedat în 1996(Waterloo, Belgia), a fost un fost pilot de mașini de curse, de origine română. Cele mai mari succese le-a avut in Formula1.
La vârsta de 16 ani plecat în Italia, unde l-a cunoscut pe Felice Nazzaro(un pilot italian cunsocut ca „regele vitezei” sau ca „omul care poate parcurge 2 mile intr-un minut) care i-a sugerat să-și încerce norocul în Belgia. A făcut acest lucru și s-a mutat la Waterloo, apoi a devenit inginer la Minerva, un producător belgiam de biciclete, de motociclete si de mașini de lux.
Cariera sa de curse s-a întins mai ales între 1925 și 1933, când a emigrat în Belgia după ce a încercat deja sporturi cu motor în Italia la începutul anilor ’20.
În 1927 și 1928 a concurat în E.H.P., o cursa de cyclecar(masini cu trei sau patru roți, cu greutatea mai mică de 350 kg si echipate cu motoare nu mai mari de 1100cmc), urmând ca în 1929 sa concureze cu Bugatti.
În timpul Primului Război Mondial, a servit ca pilot voluntar al Forțelor Aeriene Regale Britanice. Odată ce ostilitățile s-au încheiat, s-a întors în Belgia pentru a fi angajat la Beherman & Demoen Company, care apoi a importat și distribuit Land Rovers, în special în țară.
Mașinile Bugatti pilotate de George Burianu sunt expuse la Indianapolis Motor Speedway Hall of Fame Museum.
Pe 14 Aprilie 1929, atunci când a avut loc pentru prima dată Marele Premiu al Principatului Monaco, românul George Bourianou a ocupat locul al II-lea, cunducând un Bugatti T35C, aceasta fiind una dintre cele mai mari realizari ale sale.