
Modele Fiat 1400 si Fiat 1900 sunt autoturisme pentru pasageri, produse de catre Fiat intre anii 1950-1958, respectiv 1952-1959. Cele doua modele imparteau aceiasi platforma, dar in timp ce Fiat-ul cu motor de 1.4 litri era oferta intermediara, modelul 1900 avea un motor diesel de 1.9 litri si multe alte dotari de lux, dorindu-se a fi flagship-ul marcii.
Fiat 1400 a fost primul model nou lansat dupa razboi, cu o caroserie unibody si era prima masina pentru pasageri echipata cu motor diesel. Ea a fost, deasemenea, prima masina de pasageri produsa de constructorul spaniol, SEAT si de cel din fosta Yugoslavia, Zastava.
Fiat 1400 a fost lansat la Geneva Motor Show in 1950. Era primul autoturism cu caroserie unibody. In 1953 s-a lansat versiunea cu motor diesel de 1900 cmc.
Tot in 1953, modelul de 1400 si-a inceput productia in Spania, sub numele de SEAT 1400, acesta fiind primul model produs de SEAT. Anul urmator a fost, deasemenea, anul in care Yugoslavia(Serbia) a produs primul sau autoturism, Zastava 1400 BJ.
Acelasi model, dar echipat cu motor Steyr de 2.0 litri, a fost produs de Steyr-Daimler-Puch, in Austria, incepand cu anul 1953.
Modelul cu motor pe benzina a fost introdus in anul 1954 sub numele de Fiat 1400 A si furniza 70 CP. Neobisnuit pentru acea vreme, motorul era cuplat la o cutie de viteze cu cinci trepte, avand ambreiaj hidraulic.
In total au fost fabricate 179.000 din modelul 1400 si 19.000 din modelul de 1900 cmc.
Un model cu motor de 1400 a fost testat in anul 1950 de catre cei de la revista britanica The Motor si au atins o viteza maxima de 74.4mph(119.7 km/h) si a accelerat de la 0-60mph in 35.7 secunde. Consumul de carburant a fost inregistrat la 24.2.mile/gallon(11.7 l/100 km). Masina nu a fost niciodata vanduta in UK.