• Home
  • Automobile istorice
  • Evenimente auto
  • Stiati ca?
  • Contact


6 Mai 1994 se inaugureaza tunelul Canalul Mânecii(English Channel)

0
tunel
By Mortadelo2005 – en:Image:Course Channeltunnel en.png, by Weyoune, CC BY 2.5, Link

Canalul Mânecii este strâmtoarea dintre sudul Angliei și nordul Franței ce leagă Oceanul Atlantic cu Marea Nordului (engl. English Channel, franceză La Manche, germană Ärmelkanal, olandeză Nauw van Calais sau Kanaal). În canal sunt Insulele Canalului aparținând coroanei britanice și insula Wight. Tot în Canalul Mânecii se varsă Sena. Port mai important Le Havre (Franța), Southampton si Plymouth (ambele aparțin Marii Britanii). Lungimea canalului 563 km, lățimea maximă 248 km, in zona strâmtorii Dover are lățimea minimă de 34 km, adâncimea medie a canalului 120 m, la deschiderea spre Marea Nordului are 45 m adâncime.

Acum există un tunel submarin ce leagă Anglia de Franța trecând pe sub Canalul Mânecii. Ideea acestui tunel datează din anul 1875, când s-au început la Sangate săpăturile, fiind mai târziu (1882) abandonate. Tunelul actual a fost construit între anii 1987 și 1994, în cooperare de guvernele Regatului Unit și Franței.

Tunelul Canalului Mânecii (în engleză Channel Tunnel, „Tunelul Canalului”, în franceză Tunnel sous la Manche, „Tunelul pe sub Canalul Mânecii”) este un tunel feroviar submarin, lung de 50,5 km, care leagă vestul Franței cu sud-estul Angliei, pe sub Canalul Mânecii. Tunelul a fost construit în cooperare de guvernele Regatului Unit și Franței. Este al treilea tunel feroviar ca lungime din lume, depășit fiind doar de tunelul japonez Seikan și de Tunelul de bază Gotthard.

Traversarea mașinilor, autocarelor, motocicletelor și camioanelor este asigurată de navete feroviare și durează aproximativ 35 de minute de la peron la peron. Transportul călătorilor este asigurat de compania Eurostar, care utilizează trenuri de tip TGV modificate pentru a se adapta specificului tunelului și rețelei britanice (alimentare prin a treia șină). Viteza limită prin tunel este de 160 km/h.

Galeriile britanică și franceză, care fuseseră săpate cu ajutorul măsurătorilor cu laser, s-au întâlnit prima dată pe 30 octombrie 1990, printr-o mică gaură în galeria de serviciu. Diferența între centrul celor două tunele era de doar 358 mm orizontal și 58 mm vertical. Când cele două tunele au fost unite complet, pe 1 decembrie 1990, a fost prima dată în ultimii 8.500 de ani când se putea merge pe uscat între Anglia și Franța. Tunelul a fost inaugurat oficial de către Regina Elisabeta a II-a și președintele francez François Mitterrand în cadrul unei ceremonii în Calais pe 6 mai 1994.

Articole asemanatoare:

  • 1 Mai 1994 a murit Ayton Senna da Silva1 Mai 1994 a murit Ayton Senna da Silva
  • 12 Aprilie 1903 se inaugureaza primul transport cu autobuzul12 Aprilie 1903 se inaugureaza primul transport cu autobuzul
Social Share

Leave a Reply Anulează răspunsul

*
*

Cauta in site


Like Istoric Auto

Categorii

  • Automobile istorice (4)
  • Curiozitati (21)
  • Evenimente auto (66)
Recent
Popular
Comments
fiat 500
4 Iulie 1957 este lansat oficial Fiat 500
04 iul. 2020
, 0 Comment
mercedes motorwagen
3 Iulie 1886 Karl Benz lansează prima masina din istorie
03 iul. 2020
, 0 Comment
tesla model s
22 Iunie 2012 a fost livrata prima Tesla Model S
22 iun. 2020
, 0 Comment
henry ford
16 Iunie 1903 a fost fondată Ford Motor Company
16 iun. 2020
, 0 Comment
10 Iunie 1947 a fost prezentat primul Saab - Ursaab
10 iun. 2020
, 0 Comment
Maybach SW 42, 1939
23 Martie 1909 se fondeaza Maybach-Motorenbau GmbH
23 mart. 2020
, 0 Comment
12 Mai 1988 a fost lansat Ford Probe
12 mai 2020
, 0 Comment
alain prost
Pe 24 Februarie 1955 s-a nascut Alain Prost
24 feb. 2020
, 0 Comment
1903 milnes dailmer bus autobuz
12 Aprilie 1903 se inaugureaza primul transport cu autobuzul
12 apr. 2020
, 0 Comment
mercedes motorwagen
3 Iulie 1886 Karl Benz lansează prima masina din istorie
03 iul. 2020
, 0 Comment

Arhive

  • iulie 2020
  • iunie 2020
  • mai 2020
  • aprilie 2020
  • martie 2020
  • februarie 2020

Categorii

  • Automobile istorice
  • Curiozitati
  • Evenimente auto

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Cookie settingsACCEPT
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necesare Întotdeauna activate

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necesare

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.