
Gottlieb Daimler s-a nascut pe 17 martie 1834 la Schorndorf, Wurtemberg la circa 30 km de Stuttgart.
El a fost unul dintre pionierii motorului cu combustie interna si a jucat un rol important in dezvoltarea automobilului.
In anul 1872, la varsta de 38 de ani, Dailmer impreuna cu Wilhelm Maybach(partenerul de afaceri si bun prieten cu Daimler) s-au angajat la cel mai mare producator de motoare la acea vreme, Deutz-AG-Gasmotorenfabrik, in Koln. Uzina era a lui Nikolaus Otto, care era in cautare de un nou director tehnic. Ca directori, Daimler si Otto, s-au focusat pe dezvoltarea motoarelor pe gaz in timp ce Wilhelm Maybach avea o functie similara cu cea a sefului departamenlui de design.
In anul 1976, Otto a dezvoltat motorul in patru timpi(adminsie, compresie, explozie si evacuare – motorul Otto), alimentat cu gaz, dupa un efort de dezvoltare care s-a intins pe durata a 14 ani.
Motorul Otto a fost brevetat in 1877, dar unul dintre cele 25 de brevete ale sale a fost curand provocat. Daimler, care dorea sa isi creeze propriul motor, se temea ca brevetul lui Otto il va impiedica sa isi atinga telul. Daimler a angajat un avocat care a constatat ca un brevet pentru un motor in patru timp a fost emis in anul 1862 la Paris pentru inginerul francez Beau De Rochas.
Intre timp au aparut divergente intre Otto si Daimler, Otto fiind invidios pe Daimler din cauza ca acesta avea cunostinte inaintate si studii universitare in domeniu. Daimler dorea sa dezvolte motoare mici care puteau fi utilizate pentru transport dar Otto nu era interesat de acest proiect.Cand Otto l-a exclus pe Daimler din brevetele sale deja relatia dintre cei doi a luat o alta turnura. Daimler a fost concediat in 1880, primind 112.00 Gold Marks in actiuni ale Deutz-AG pentru brevetele comune. Mai tarziu Maybach si-a dat demisia urmandul pe Daimler.