Intra in cont





Inregistrare
Ai uitat parola

Inscrie-te pentru newsletter

Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu ultimele stiri din domeniul auto si cu evenimentele istorice ale zilei!

O firma din Cehia inca asambleaza si vinde masini ARO

2011-02-25 09:25:54
video: da | vizualizari: 36638

aro 4x4O firma privata din Cehia ofera inca spre vanzare automobile ARO noi si spera sa readuca la viata "Zimbrul Carpatilor". Cea mai grea problema a cehilor este, insa, aceea ca nu reuseste sa dea de urma detinatorului legal al marcii ARO.
S-au scurs mai bine de patru ani de cand pe portile uzinei din Campulung Muscel a iesit ultimul automobil ARO nou. Intre timp, uzinei ARO i s-a cantat prohodul, ba chiar i s-a mancat si coliva.

Cu toate acestea, compania ceha Auto Max Czech a.s., din orasul Hradec Kralove, inca mai ofera spre vanzare automobile ARO nou-noute.

"Practic, noi asamblam masini ARO noi, folosind repere si subansambluri pe care am reusit, intre timp, sa le cumparam de la diversi furnizori. Spre exemplu, motoarele le luam de la fabrica Andoria din Polonia. Sasiuri gata echipate (asa-numitele CKD - n.r.) am reusit sa cumparam de la o firma din Bucuresti, care inca a mai avut asa ceva de vanzare inca vreo 2-3 ani dupa inchiderea fabricii din Campulung.

Alte repere, inclusiv CKD, am cumparat de la fabrica din Manaus, Brazilia, a fostului proprietar al ARO, Crosslander USA. Din pacate, si fabrica din Brazilia si-a incetat productia. Piese insa mai sunt acolo, de vanzare, destule. Practic, noi asamblam ARO noi din bucati pe care le cumparam de unde putem, chiar si de la furnizori traditionali ai ARO din Romania", ne-a declarat Miroslav Vejman, director de comunicare al companiei Auto Max Czech.
"Asteptam finalul procesului dintre fostul actionar majoritar al ARO, firma Crosslander USA, si statul roman, pentru a vedea daca vom putea achizitiona marca ARO.

Avem chiar si un partener strain care e extrem de interesat de a prelua dreptul de a folosi marca ARO si intentionam ca, impreuna cu acest partener, sa readucem ARO la stralucirea sa de demult. Noi credem cu sinceritate ca ARO va continua sa existe ca marca", a mai declarat Vejman.
Cat despre oferta de masini ARO noi a firmei cehe, ea este neasteptat de diversificata. Sunt disponibile toate modelele din seriile 24, 32 si 33. Unele, chiar pe stoc.

Preturile pentru un ARO nou se situeaza intre 416.000 si 500.000 de coroane cehe (intre 17.000 si 20.000 de euro, aproximativ), cu toate taxele incluse. Exista in Cehia o retea de concesionari, cinci la numar, ba chiar si o retea de service-uri specializate pe ARO, neasteptat de extinsa: 25 de unitati.

Toate modelele ARO oferite de firma ceha au motoare Andoria, de 2,4 litri diesel supraalimentate, care ofera intre 87 si 117 cai putere, in conditiile unui consum mediu de 10 pana la 12 litri la 100 km.

"Calitatea finisarii, credem noi, e mai buna decat cea reusita anterior la Campulung. Garantia oferita e de trei ani sau 100.000 km", a adaugat Vejman.
Cam tot atat cat ofera majoritatea producatorilor auto de azi. Din dotarile ARO-urilor fabricate in Cehia nu lipsesc servodirectia, aerul conditionat sau, optional, incalzire suplimentara, jante de aluminiu, anvelope de teren, proiectoare de ceata, bare de protectie, troliu, sisteme audio performante etc.

Despre pretul (din Cehia) al acestor masini merita precizat ca pe piata europeana nu exista niciun vehicul veritabil de teren care sa coste mai putin decat dublul pretului unui ARO asamblat in Cehia.

Compania ceha Auto Max Czech are in spate o lunga traditie in colaborarea cu fosta uzina ARO. Aceasta a fost, dupa 1990, importator autorizat al marcii in Cehia. Actualmente, in jurul atelierelor de la Hradec Kralove s-au grupat o multime de iubitori cehi si slovaci ai masinilor romanesti de teren, organizati in cateva zeci de cluburi. Cel mai activ dintre ele are si un nume sugestiv: Manjak ARO Praha.

sursa: ziare.com


Citeste si istoria marcii ARO

Categorii articole


Galerie foto pentru articolul --- O firma din Cehia inca asambleaza si vinde masini ARO

12 comentarii pentru articolul -- O firma din Cehia inca asambleaza si vinde masini ARO
  • avatar
    dan 2011-10-16 00:27:05

    bravo cehilor ca fac ce noi nu suntem in stare,am pierdut o marca de autovehicul conceput de noi

  • avatar
    adevaru supara 2011-10-25 03:29:11

    adevaru e ca aro a murit si bine a facut era rusinea Romanie la fel si dacia este tot rusinea Romaniei dacia trebuie inchisa lafel cum a ajuns aro
    uitativa si voi la masini adevarate
    nu la rusinea de dacie duster sau ARO facute de romani

  • avatar
    aro club 2012-04-03 17:15:36

    da inchide tu netu eu am trecut cu aro 10 4x4 pe linga un q7 in noroi de se ruga de mine sa il scot din mocirla in care intrase da era fita omu q7 la padure e sufera omu acolo l am lasat sa stea

  • avatar
    Mihai 2012-08-17 00:19:57

    Ce retardat este "adevaru supara". Oameni ce au condus masini sute si fac emisiuni cu tema auto, (ex James May - Top Gear) lauda Dacia. Vine belitul asta ce crede ca pamantul este plat si critica Dacia si Aro.

  • avatar
    dan 2012-10-15 11:04:16

    Rusine politicienilor ...au desfinta o marca romaneasca de succes ca vehicul pur offroad....

  • avatar
    anonim 2012-11-11 14:49:21

    Numai noi romanii ne putem distruge istoria care in 50 de ani s-a numit ARO.Respecte pentru cehi ei o sa cistige daca o sa reinvie ARO.Rusine gunoaielor de romani.

  • avatar
    Am ARO si sunt mandru! 2013-08-18 22:41:31

    Ba cine e gunoiu asta oare sa-l scuip intre ochi care zice ca dacia si ARO sunt marci ce fac tara de ras??? bai parlitule ai avut aro macar la viata ta sau ai condus ca sa poti comenta? vii tu care ai descoperit ca apa curge sa ne spui noua aburelile tale de idiot! Gunoaie si niste descreierati dobitoci au vandut tara si o marca celebra candva a 4 din lume la SUV-uri! iar tu care denigrezi tara stii macar care a fost prima masina care a reusit sa treaca DAK-arul??? Ceau

  • avatar
    boby 2013-11-29 00:29:34

    fratilor mai bine punem fie-care romin macar 5lei din buzunar si punem uzina de masini ARO pe piciore si cistigam toti,si in vinzari si in locuri de munca.Si masina ar prinde si standardele masinilor noi .Poate ati observat ca si nemti de la MERCEDES BENZ au copiat modelu de ARO de la noi,http://www.automobileromanesti.ro/images/mari/Aro/aro_homilius-1.jpg http://www.fj40-garage.de/GESCHICHTEN/Datsun_Y720/Homilius_Spezial___6x6/Homilius-6x6-1.jpg si modelu DE MERCEDES COPIAT DUPA MASINA NOASTRA %ROMINEASCA http://www.designboom.com/wp-content/uploads/2013/03/6x6benz01.jpg http://blog.priveinternational.com/wp-content/uploads/2013/03/mercedes-benz-6x6-desert.jpg
    POTE INTR-O ZI SI STEAGU ROMINIEI O-SA COPIEZE CAREVA SI NU VOM SPUNE NIMIC SAU SA RIPOSTAM ASA A AJUNS.TARA ASTA DACA AR MAI FII INCA-O REVOLUTIE.CA-SI IN 89 NU AR MAI IESI LUMEA IN STRADA ASA PAMPALAI SUNTEM NICI CURAJUL ALA NUL MAI AVEM CARE LAM AVUT PINA IN 1995 DE A FII UNITI CU TOTII INDIFERENT DE PATURILE SOCIALE.

  • avatar
    ionut 2014-02-28 14:41:35

    Am o ferma agricola si am un Duster pe care il conduc atat pe sosea cat si pe camp, atat pe teren uscat cat si pe teren noroios sau zapada pe unde am trecut eu cu Duster-ul asta nu a trecut nici un Q 7 sau BMW X 5,6, daca vrei masina de fite da q7 bmw dar mergi cu el doar pe sosea, daca vrei sosea, daca vrei si altceva si un bun raport pret calitate utilitate eu zic Duster, Nissan.
    Iar daca cineva zice sa desfinteze o fabrica care a avut cea mai mare productie de autoturisme in 2013 in aceasta parte a Europei ii spun ca este un MARE DOBITOC.

  • avatar
    cristi 2014-04-09 02:06:32

    baieti antelegeti aro a fost repet masina de teren a romanilor si sunt sincer ca lucrez cu masini de teren de cca 24 ani dar este legenda ptr noi pacat lucrez la enel interventii am avut pe mina si tv 4x4 si dacia papuc 4x4 si toyota hylux si nissan dar e pacat de masina asta ma scos din nameti de nu-ti ati poti inchipui aveam la aro motor de rasov [3200 cm/cubi] tracor pur si simplu .mare pacat ca nu mai este in trend

  • avatar
    vasile 2015-06-26 13:35:29

    pacat ca aro nu mai e :( era foarte bun ...ce mai impingeam de el sa porneasca

Marci auto

Istoria curselor auto DRAG NASCAR

Este un fapt acceptat de catre istoricii curselor cu masini cum ca NHRA (Asociatia nationala a HotRod-urilor) si NASCAR impart aceeasi radacini in Statele unite, datand de la inceputul anilor 1930, desi a devenit sport legitim la scurt timp dupa razboi. Incluzand implicarea primilor hotrod-eri si masinilor de curse in contrabanda cu alcool, folosind profiturile obtinute din piata neagra a alcoolului pentru a cumpara masini noi si a le face sa mearga mai repede pe distante scurte. Practic, competitiile intre ei au

Primele automobile fabricate in Romania

Istoria automobilului romanesc nu are, din pacate, prea multe file.Majoritatea romanilor considera Dacia ca fiind primul automobil fabricat in Romania. Unii stiu ca la sfarsitul anilor 1930 au fost asamblate in Bucuresti automobile Ford.Putini stiu insa ca in urma cu aproape 90 de ani, in 1908 lua fiinta la Arad fabrica de automobile MARTA. Din multitudinea de firme auto aparute in Europa Centrala, inaintea Primului Razboi Mondial, doar cateva au mai rezistat pana in zilele noastre:Steyr, Austro-Daimler, Puch, Raba, Pra