Intra in cont





Inregistrare
Ai uitat parola

Inscrie-te pentru newsletter

Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu ultimele stiri din domeniul auto si cu evenimentele istorice ale zilei!

Motorul fara axe cu came la Beijing Auto Show

2016-04-27 19:35:24
video: da | vizualizari: 1797

qoros qamlessMotorul creat de FreeValve a fost prezentat zilele trecute pe conceptul Qoros, al celor de la Qoros Auto, o companie din Changshu, China. FreeValve AB este compania sora, dar separata, a celor de la Koenigsegg Automotive AB si au sediul in aceeasi locatie cu Koenigsegg Automotive AB. FreeValve a incheiat un parteneriat cu cei de la Qoros Auto pentru a continua dezvoltarea actuatoarelor pneumatice-electrice-hidraulice folosite la motoarele fara axe cu came.

Asa numitul motor "camless" se bazeaza pe actuatoare pneumatice care deschid supapele motorului, care sunt apoi inchise de presiunea aerului sau de arcuri. Procesul este denumit Pneumatic Hydraulic Electric Actuation (PHEA).

Frumusetea acestui proces PHEA este ca detine o unitate centrala care controleaza fiecare supapa in parte.
In cazul axelor cu came tehnologia era limitata de relatia directa dintre axul cu came si supape, adica de pozitia lor, in timp de PHEA permite control independent al supapelor.
Potrivit celor de la FreeValve, PHEA va permite companiilor auto sa dezvolte motopropulsoare mai mici, mai usoare si mult mai puternice decat cele existente dar, in acelasi timp, cu un consum si emisii mult mai reduse.

Conceptul pe care a fost prezentat motorul este denumit Qoros Qamfree si a fost aratat publicului de catre presedintii Freevalve, Urban Carlsson si Christian von Koenigsegg. Von Koenigsegg este, de asemenea, si co-fondatorul Koenigsegg.

Din pacate nu au fost furnizate specificatii si o eventuala lansare oficiala a noului motor.


Categorii articole


1 comentarii pentru articolul -- Motorul fara axe cu came la Beijing Auto Show

Istoria formulei 3000

Seriile GP2 sunt mai degraba o competitie "tanara" in cursele open-wheel, dar conceptul sau a fost implementat cu multi ani inainte ca, campionatul sa se prezinte in formatul curent. Stramosul Gp2 este faimosul Campionat Formula 3000, ce a fost creat de FIA ( Federatia internationala de automobile) in 1985 ca o confruntare finala pentru soferii ce vroiau sa intre in Formula 1. A fost calea perfecta de a face tranzitia din competitiile nationale de formule in cea mai importanta compet

Primele automobile fabricate in Romania

Istoria automobilului romanesc nu are, din pacate, prea multe file.Majoritatea romanilor considera Dacia ca fiind primul automobil fabricat in Romania. Unii stiu ca la sfarsitul anilor 1930 au fost asamblate in Bucuresti automobile Ford.Putini stiu insa ca in urma cu aproape 90 de ani, in 1908 lua fiinta la Arad fabrica de automobile MARTA. Din multitudinea de firme auto aparute in Europa Centrala, inaintea Primului Razboi Mondial, doar cateva au mai rezistat pana in zilele noastre:Steyr, Austro-Daimler, Puch, Raba, Pra