Intra in cont





Inregistrare
Ai uitat parola

Inscrie-te pentru newsletter

Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu ultimele stiri din domeniul auto si cu evenimentele istorice ale zilei!

Dacia Logan MPV devine Lada R90

2010-08-30 00:00:00
video: nu | vizualizari: 21124

lada r90AvtoVAZ a prezentat azi la Salonul Auto de la Moscova noul model Lada, denumit Proiectul R90. Lada R90 este primul model construit la uzina de la Togliatti pe platforma B0, imprumutata de la modelul romanesc Logan MCV.

Lada R90 este versiunea usor modificata a Daciei Logan MCV, insa acest lucru nu ridica probleme de patenta, deoarece grupul Renault-Nissan detine 25% din actiunile uzinei AvtoVAZ.

Versiunea standard a modelului Lada R90 are un motor pe benzina, de 1.6l, 2 airbaguri si un sistem de atasare pentru scaunele copiilor. Optional poate fi echipat cu ABS, Radio CD cu MP3 si airbaguri laterale. Ca si la Logan MCV al treilea rand de scaune este optional.

Prin utilizarea platformei B0 rusii de la AvtoVAZ si-au redus cu mult costurile de productie si astfel Lada R90 este varianta mai ieftina, pe piata ruseasca a Loganului MCV.

Cei de la AvtiVAZ aveau propriul proiect, numit Proiect C, insa nu era competitiv pe segmentul sau si nici modern, ca Dacia Logan. Rusii au fost nevoiti sa renunte la proiectul lor si sa produca un model bazat pe platforma modelului francez, Logan.

Lada R90 va avea un pret de pornire pe piata ruseasca incepand de la 8900 euro, in timp ce Logan MCV costa 9300 euro.

Parteneriatul Renault-AvtoVAZ are drept scop producerea de 900 unitati Lada R90, in fiecare an si un nou model bazat pe platforma B0 in viitorul apropiat.

sursa: stiri-auto


Citeste si istoria marcii DACIA

Categorii articole


Inca nu sunt comentarii pentru articolul -- Dacia Logan MPV devine Lada R90
Fii primul care comenteaza acest articol!

Marci auto

Inceputurile liniilor de asamblare auto

Inceputurile liniei de asamblare. Pe la inceputurile anilor 1900, masinile pe benzina au inceput sa depaseasca in vanzari celelalte autoturisme. Piata pentru automobile economice crestea si nevoia pentru productia industriala isi facea simtita prezenta. Primi fabricanti de autoturisme a fost Franta : Panhard & Levassor (1889) si peugeot ( 1891). Prin fabricanti de autovehicule ne referim la constructori ai intregului vehicul pentru vanzare si nu doar la inventatorii motoarelor ce au experimentat doar pent

Istoria masinilor electrice

Intre anii 1832 si 1839 ( un se stie anul exact), Robert Anderson al Scotiei a inventat primul mijloc de transport electric. Un autovehicul electric, la scara mica a fost proiectat de de Profesorul Stratingh al Groningen, Olanda si a fost construit de asistentul sau Christopher Becker in 1835. Autovehicule electrice practice au fost inventate de americanii Thomas Davenport si Scotsmen Robert Davidson in jurul anului 1842. Ambii inventatori au fost primii ce au folosit baterii nereincarcabile. Francezul Gaston Plan