Intra in cont





Inregistrare
Ai uitat parola

Inscrie-te pentru newsletter

Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu ultimele stiri din domeniul auto si cu evenimentele istorice ale zilei!

Dacia a cerut ajutor de stat pentru Loganul cu nume de cod X 52

2011-05-01 23:17:08
video: nu | vizualizari: 9732

dacia loganConstructorul Automobile Dacia a solicitat anul trecut ajutor de la stat în valoare de 42,4 milioane lei (10,5 milioane euro) pentru dezvoltarea proiectului X 52, numele de cod pentru noua generaţie Logan, programată pentru lansare în anul 2012.

Tot anul trecut, constructorul auto a obţinut finanţare nerambursabilă în valoare de 20 milioane lei pentru punerea în funcţiune a unei linii de producţie pentru noua familie de motoare Euro 5, care cuprinde propulsoarele H4 şi H5. Fon­du­rile au fost obţinute prin Programul Ope­ra­ţional Sec­torial "Creşterea Compe­titivităţii Economice", co­finanţat din Fon­dul European pentru Dezvoltare Re­gională.
Modelul Logan a fost lansat în luna iunie 2004 la Salonul Auto de la Paris, iar în prezent este disponibil în şase versiuni - Logan, Ambiance, Preferance, Laureate, Prestige şi ediţia specială Black Line. în octombrie 2010, la fabrica din Mioveni a fost produs automobilul Dacia Logan cu nu­mărul un milion.
Automobile Dacia, parte a grupului francez Renault, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 11,4 miliarde de lei (aproximativ 2,7 miliarde euro), în creştere cu 26,6% faţă de nivelul de 9 miliarde lei obţinut în 2009. Uzina Dacia a produs anul trecut 341.322 de autovehicule, în creştere cu 15% faţă de anul anterior. Grupul Renault, care deţine Automobile Dacia, a mai beneficiat anul trecut de un ajutor de stat şi pentru centrul de inginerie de la Titu (Dâmboviţa), pentru un proiect privind diversificarea activităţii de concepţie automobile cu activitatea de încercare piese automobile.

Astfel, potrivit unor date transmise ZF de către Ministerul Finanţelor la jumătatea lunii martie, Dacia şi Renault sunt două dintre cele nouă companii private care au beneficiat anul trecut de ajutoare de stat în sumă totală de 191 mil. euro.
De altfel, industria auto domină acest clasament al ajutoarelor de stat, astfel că pe lângă Dacia şi Renault, în 2010 au mai beneficiat de sprijin din partea statului, potrivit datelor Ministerului de Finanţe, şi companiile Pirelli, Delphi Diesel Systems şi International Automotive Components Group, un furnizor al Ford.

[ sursa: zf.ro ]


Citeste si istoria marcii DACIA

Categorii articole


Inca nu sunt comentarii pentru articolul -- Dacia a cerut ajutor de stat pentru Loganul cu nume de cod X 52
Fii primul care comenteaza acest articol!

Marci auto

Istoria automobilului

Inca din cele mai vechi timpuri, omul a cautat metode prin care sa poata transporta diferite materiale sau hrana de la distante mult mai mari. Astfel, el a construit, folosindu-si inteligenta cu care este inzestrat, diferite mijloace de transport, de la cele mai rudimentare, atingand apogeul in sec. al XIX-lea, odata cu inventia automobilului. istorie automobil. Prima constructie considerata vehicul, in sensul de constructie destinata transportului a fost targa purtata de oameni. Apoi, aceasta a evoluat, deoarece omul a ajun

Istoria masinilor electrice

Intre anii 1832 si 1839 ( un se stie anul exact), Robert Anderson al Scotiei a inventat primul mijloc de transport electric. Un autovehicul electric, la scara mica a fost proiectat de de Profesorul Stratingh al Groningen, Olanda si a fost construit de asistentul sau Christopher Becker in 1835. Autovehicule electrice practice au fost inventate de americanii Thomas Davenport si Scotsmen Robert Davidson in jurul anului 1842. Ambii inventatori au fost primii ce au folosit baterii nereincarcabile. Francezul Gaston Plan