Intra in cont





Inregistrare
Ai uitat parola

Inscrie-te pentru newsletter

Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu ultimele stiri din domeniul auto si cu evenimentele istorice ale zilei!

Cum este sa fii sofer pe autostrazile de gheata din Siberia

2016-05-13 11:42:48
video: nu | vizualizari: 1974

dorochenkovSa fii sofer de camion pe drumurile de gheata din Siberia este una dintre cele mai periculoase meserii din Rusia.
Atunci cand temperatura scade sub -1 grad Celsius, raurile din Rusia Arctica devin solide, inghetand. In timp ce pentru unii acesta este un motiv sa stea in casa, pentru altii este o oportunitate de afaceri. Soferii de camioane care fac aprovizionare cu marfuri in cele mai indepartate si inghetate locuri, sar in camioane si conduc pe cele mai inghetate artere rutiere din lume. Misiunea este una foarte periculoasa, in special cand gheata se subtiaza, si plictisitoare, de cele mai multe ori fiind singur in cabina.
Fotograful de la Radio Europa Libera, Amos Chapple, s-a alaturat recent unui tanar sofer de camion, pentru o calatorie de 12 zile, pentru a aproviziona Nordul Arctic al Rusiei. In fotografiile care urmeaza puteti vedea ce trebuie sa induri pentru a practica aceasta meserie.
ruslan dorochenkov
Ruslan Dorochenkov, de 28 de ani, iubeste sa injure, muzica heavy metal, pe copiii si religia sa. De opt ani isi risca viata pe drumurile inghetate din Siberia. In aceasta calatorie a fost insarcinat sa livreze alimente din Yakutsk in inghetatul oras arctic, Belaya Gora.
Aceasta cursa, care are peste 1200 de kilometri, este platita cu aproximativ 600 de dolari.
traseu yakutsk belaya-gora
Dorochenkov conduce pe Kolyma Highway din Yakutsk pana la Ust0Nera, unde trece pe drumurile de gheata. Calatoria din Yakutsk pana in Beleya-Gora dureaza cinci zile, daca totul decurge normal.
Calatoria incepe intr-un depozit din afara orasului yakutsk, unde sunt incarcate in camion paste fainoase, ulei de gatit, bauturi si tone de cornuri cu ciocolata. Greutatea totala a camionului este de 25 de tone.
depozit yakutsk
Dorochenkov pleaca la drum in dupa-amiaza zilei, acompaniat de un tanar care este transportat gratuit doar pentru a-i tine companie.
dorochenkov pleaca la drum
Kolyma Highway, care mai este denumita si Drumul Oaselor, reprezinta jumatate din distanta pana la destinatie. Zeci de mii de prizonieri din lagarele de munca sovietice(GULAG) au murit pentru a construi acest drum in epoca Stalin, oasele lor fiind ingropate in acel drum.
Cand vine noapte cei doi se odihnesc cu motorul si aeroterma pornita. Temperaturile sunt atat de mici incat sunt nevoiti sa aiba o lampa cu benzina, in cazul in care anumite parti ale camionului ar ingheta.
cei doi se odihnesc
Dupa ce parcurg jumatate din drum, ajung la Raul Indigirka. "Odata inghetat raul este un fel de covor magic permitand accesul in zona Republicii Sakha, alta cale de acces fiind imposibila." spune Amos Chapple.
Raul Indigirka
Mai tarziu camionul se arpopie de o gaura mare in zapada, de marimea camionului. Dorochenkov franeaza puternic si trece camionul in marsarier, spunand:"Asta-i proaspata!".
gheata subtire in raul Indigirka
Multi au murit cazand sub gheata. Dorochenkov pastreaza o fotografie a unui prieten camionagiu. "A fost norocos!" spune el. "Daca scapi in asta, esti terminat".
fotografia unui prieten camionagiu
Viata pe drumurile de gheata are si avantajele ei. La ora 3 dimineata, Chapple se trezeste cu aceasta maginifica imagine a Aurorei Boreale. Dorochenkov o numeste "mesaj din univers".
aurora boreala siberia
Epuizat si avand nevoie disperata de o baie, Dorochenkov nu ezita niciodata sa opreasca atunci cand vede un camion cu probleme. El numeste asta "just what you do on the ice road".
dorochenkov ajuta un camionagiu
Cinci zile mai tarziu camionul ajunge la Belaya Gora, un orasel cu 2000 de locuitori care se bazeaza pe serviciul sau. Din fericire pentru ei, Dorochenkov spune ca drumul de gheata il are in sange. Inainte de a se intoarce in Yakutsk, el face o binemeritata baie.
dorochenkov facand baie

citeste articolul aici


Categorii articole


Inca nu sunt comentarii pentru articolul -- Cum este sa fii sofer pe autostrazile de gheata din Siberia
Fii primul care comenteaza acest articol!

Marci auto

Inceputurile liniilor de asamblare auto

Inceputurile liniei de asamblare. Pe la inceputurile anilor 1900, masinile pe benzina au inceput sa depaseasca in vanzari celelalte autoturisme. Piata pentru automobile economice crestea si nevoia pentru productia industriala isi facea simtita prezenta. Primi fabricanti de autoturisme a fost Franta : Panhard & Levassor (1889) si peugeot ( 1891). Prin fabricanti de autovehicule ne referim la constructori ai intregului vehicul pentru vanzare si nu doar la inventatorii motoarelor ce au experimentat doar pent

Istoria masinilor electrice

Intre anii 1832 si 1839 ( un se stie anul exact), Robert Anderson al Scotiei a inventat primul mijloc de transport electric. Un autovehicul electric, la scara mica a fost proiectat de de Profesorul Stratingh al Groningen, Olanda si a fost construit de asistentul sau Christopher Becker in 1835. Autovehicule electrice practice au fost inventate de americanii Thomas Davenport si Scotsmen Robert Davidson in jurul anului 1842. Ambii inventatori au fost primii ce au folosit baterii nereincarcabile. Francezul Gaston Plan