Intra in cont





Inregistrare
Ai uitat parola

Inscrie-te pentru newsletter

Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu ultimele stiri din domeniul auto si cu evenimentele istorice ale zilei!

Cat mai costa un ARO in era lui Duster

2011-04-19 08:17:34
video: nu | vizualizari: 9529

aroARO, "legenda" autohtonă a maşinilor de teren, este una dintre mărcile cu cea mai mică devalorizare în timp, potrivit site-urilor specializate în comerţul cu maşini second-hand. Cu toate că de aproape opt ani la uzina din Câmpulung Muscel nu s-a mai asamblat niciun model ARO nou, preţul acestora la mâna a doua nu a fost influenţat deloc într-un sens negativ, ci mai mult, gradul de exclusivism al maşinilor a crescut şi implicit şi preţul maşinilor încă în funcţiune.


Spre exemplu, un ARO 243 din 2002, cu motor diesel Andoria produs la Braşov, de 2,5 litri costă 8.000 de euro, adică aproape cât un Duster de bază cu vechime sub un an. Cu toate că maşina nu dispune decât de închidere centralizată, servodirecţie şi proiectoare de ceaţă, performanţele în off-road legendare au dus ca acestea să nu-şi piardă mai deloc din valoare în timp.

în cazul în care se găseşte un model Aro cu motor diesel Toyota sau Peugeot, preţurile acestora pot urca chiar şi la peste 10-15.000 de euro, în condiţiile în care multe dintre acestea au fost realizate special pe comandă. Pe de altă parte, în cazul unui model "de serie", există şi maşini cu preţuri de aproximativ 1.000 de euro, dar fabricate înainte de 2000 şi în mare parte cu motoare româneşti fie diesel produse la Braşov, fie de la Dacia în cazul modelelor Aro 10.

Mai mult, Aro a devenit şi o marcă de colecţie, existând mulţi care au recondiţionat vechile IMS-uri (strămoşul Aro şi primele automobile produse în România după cel de-al Doilea Război Mondial) şi care acum sunt la vânzare cu sume cuprinse între 5.000 şi 10.000 de euro, în funcţie de dotări şi starea tehnică.

[ sursa: zf.ro ]


Citeste si istoria marcii ARO

Categorii articole


1 comentarii pentru articolul -- Cat mai costa un ARO in era lui Duster
  • avatar
    liviu 2012-09-08 12:46:20

    DE CE SE EVITA ADEVARUL PINA IN 89 ARO SE VINDEA IN ANGLIA CU DENUMIREA DUSTER SI NU O SPUN ORICUM AM FOST IMPLICAT IN ASTA SI NUMELE ENGLEZULUI CU CARE LUCRAM SE NUMEA SAIMON POATE ISI MAI ADUC AMINTE MULTI FOSTI COLEGI CE LUCRAM LA ARO IN FINISARI LA PREZENTARE IN ACEA PERIOADA

Marci auto

Motorul Diesel

Motorul Diesel este un motor cu combustie interna, mai exact este un motor cu aprindere prin compresie, in care combustibilul se detoneaza doar prin temperatura ridicata creata de comprimarea amestecului aer-carburant, şi nu prin utilizarea unui dispozitiv auxiliar, aşa cum ar fi bujia in cazul motorului pe benzina. Motorul opereaza utilizand ciclul Diesel. Numele motorului a fost dat dupa inginerul german Rudolf Diesel la sugestia sotiei sale Martha Diesel, care in 1895 il sfatuieşte cu: Nenn

Inceputurile liniilor de asamblare auto

Inceputurile liniei de asamblare. Pe la inceputurile anilor 1900, masinile pe benzina au inceput sa depaseasca in vanzari celelalte autoturisme. Piata pentru automobile economice crestea si nevoia pentru productia industriala isi facea simtita prezenta. Primi fabricanti de autoturisme a fost Franta : Panhard & Levassor (1889) si peugeot ( 1891). Prin fabricanti de autovehicule ne referim la constructori ai intregului vehicul pentru vanzare si nu doar la inventatorii motoarelor ce au experimentat doar pent