Intra in cont





Inregistrare
Ai uitat parola

Inscrie-te pentru newsletter

Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu ultimele stiri din domeniul auto si cu evenimentele istorice ale zilei!

Aro ar putea reveni in prim-plan anul urmator

2010-08-27 00:00:00
video: nu | vizualizari: 56279

aroMarca Aro ar putea reveni in prim-plan in urmatoarele 6-12 luni potrivit ofi­cialilor Landmark Management, companie controlata de omul de afaceri Nicolae Ratiu, fiul fostului om politic Ion Ratiu, care a preluat in 2007 licentele de fabricatie si platforma industriala Aro Campulung.
"Noi detinem licentele pentru modelele Aro fabricate anterior. Luam in prezent in calcul productia de componente pentru modelele deja existente in circulatie. in acelasi timp, exista constructori interesati sa produca la Campulung modele de teren similare cu cele ale ARO", a declarat pentru ZF Nicolae Ratiu.
Omul de afaceri a subliniat ca momentan exista discutii si negocieri in acest sens, nefiind insa niciun contract semnat.
Alaturi de Dacia, Arctic, Dero sau Gerovital, Aro este unul dintre cele mai puternice branduri romanesti care au rezistat dupa 1989, existand o cerere constanta pentru masinile de teren asam­blate la Campulung pana la in­cetarea productiei. Daca pentru un au­tomobil Dacia nu se astepta in anii 90 mai mult de cateva saptamani, pentru Aro termenul de asteptare era de cateva luni, iar unii clienti erau dispusi sa pla­teasca sume suplimentare pentru a se asi­gura ca li se va livra un SUV ro­manesc.
Primul anunt legat de o posibila revenire a marcii Aro a fost facut anul trecut, cand s-a luat in calcul productia de echipamente si utilaje sub brandul romanesc. in prezent in Romania mai sunt inmatriculate peste 35.000 de autotu­risme si autovehicule comerciale marca Aro, potrivit statisticilor Directiei Re­gim Permise si inmatriculare a Vehiculelor.
Primul model asamblat pe plat­forma la Aro a iesit pe linia de productie in 1957, cu aproape zece ani inainte de aparitia Dacia, iar ultimul model Aro a iesit din fabricatie in 2003.
Platforma industriala a Aro Campulung are o suprafata de 49 de hectare si include hala principala de productie si unitatile secundare. Dupa preluare, in urma cu trei ani, Landmark Management a derulat investitii pentru reabilitarea platformei prin recons­tructia infrastructurii si reconversia unor hale. in prezent singurul chirias al parcului industrial este compania Nobel Automotive Romania care produce componente auto pentru Dacia.
Un al doilea producator ar putea intra anul acesta pe platforma, potrivit oficialilor Landmark Management, acestia fiind in prezent in negocieri cu un nou furnizor de componente.
La Aro s-au produs in total aproape 360.000 de autovehicule, doua treimi dintre acestea fiind exportate in 110 tari. inainte de 1989 peste 90% din masinile produse la Campulung erau exportate, adica aceeasi strategie pe care o are Dacia in prezent.
in septembrie 2003 statul roman a vandut pentru suma de 180.000 de dolari 68,7% din Aro companiei americane Cross Lander. in contractul de priva­tizare erau prevazute investitii de 2 mil. euro in Aro, dar nicio investitie nu a avut loc in retehnologizare.

sursa : ziarul financiar

Alta stire despre Aro aici


Citeste si istoria marcii ARO

Categorii articole


34 comentarii pentru articolul -- Aro ar putea reveni in prim-plan anul urmator
  • avatar
    nirvana 2010-11-07 14:18:16

    MI-au dat lacrimile ca
    d am citit

  • avatar
    adrian 2011-01-28 22:17:30

    Sa Speram ca or sa inceapa productia , sa vedem noile modele pe sosea

  • avatar
    florin 2011-02-03 21:34:36

    Astept nerabdator productia de masini aro dar sa fie cu dferential blocabil , sau sistem lsd sa fie adecarate masini de teren euro 5 sa se poata bate cu orice gipan ,Bafta si aro oriunde oricind

  • avatar
    anonim 2011-02-19 09:27:13

    asi vrea eu

  • avatar
    Ionutz Lapustea - Cluj 2011-02-25 03:31:15

    JUR ca mi-au dat lacrimile cand am citit articolul, mai ales ca inainte..intamplator ma uita-se mai bine de o ora ... numai la filmulete pe YouTube cu Aro si IMS-uri.. si tot felu' de lucruri interesante ...despre ''ce a insemnat odata Romania'' ...dar cand am vazut scris 180.000 dolari.... SUMA PENTRU CARE S-AU VANDUT 67,8% din actiuni, am simtit ca mi se pune un nod in gat ! Pur si simplu nu pot sa cred nici acuma....ca Romania a ajuns atat de rau.... si nimeni nu mai urmareste interesele Statului Roman ! DOAMNEEEE DA ODATA SA NE TREZIM ! Trebuie sa terminam o facultate...ca apoi sa mergem la munca in strainatate...cand la noi in tara am putea produce orice, mi se rupe sufletul, dar tot mai cred in Dumnezeu ca odata si odata ne-om da seama ce valori am putea avea...iar noi ne batem joc ! Cat despre ARO... imi doresc din tot sufletul sa reinceapa productia de masini de teren si sa demonstram lumii intregi ca suntem o natie care poate da peste nas multora ! PACAT ca avem cap...dar nu-l prea folosim !
    NUMAI BINE !

  • avatar
    Doru Admin 2011-02-25 09:04:29

    Partea interesanta este ca foarte multi romani sunt interesati de Aro. Articolul despre Aro este cel mai accesat din sectiunea "stiri".
    Cat despre revenirea romanilor...cand ne vom reveni nu vom mai avea nimic al nostru; deja va fi prea tarziu.

  • avatar
    Doru Admin 2011-02-25 09:12:34

    Culmea este ca Aro 4x4 inca se vinde si se fabrica in Cehia. Inca nu stiu care este cauza, dar ma voi interesa.
    Mai multe detalii aici http://www.aro4x4.cz/english/fotogalerie.php

  • avatar
    dani 2011-06-26 18:23:09

    asi vrea.

  • avatar
    Dragonu 2011-07-15 21:39:01

    ARO o sa revina dupa ce scapam de ciumele astea care conduc guvernu
    si dupa ce se va face o inspectare seriosa la majoritatea milionarilor din Romania care a castigat corect scapa care nu la zid ca pe Ceausescu fie iertat ca apus tara pe piciore
    MARE PACAT DE ARO

  • avatar
    anonim 2011-08-15 16:35:49

    cand spui ARO romanul incepe sa rada, dar nu vede ca nici o masina din categoria celor de teren nu se ridica la nivelul ARO si pe langa asta nu suntem in stare sa pastram ce e al nostru ci cumparam toate rablele aruncate de straini ca ei dupa doi-trei ani le vand, motiv ca sau plictisit de ele. adevarul e ca sunt varza masini lor in privinta fiabilitatii si costuri de intretinere de asta le vand. cine a cumparat un auto strain second si nu a mai bagat o carutza de bani in el. MULTA STIMA pt ARO si DACIA!!!

  • avatar
    anonim 2011-08-29 21:53:16

    doamne da sa se fabrice iarasi aro

  • avatar
    Adi 2011-10-08 23:17:37

    Nu a mai ramas nimic din halele ARO ! Parcul industrial din Campu Lung este rentabil; si ofera spatii de lucru pentru foarte multe firme. Liniiile extrem de invechite nu mai aveau cum sa produca masini bune ! Aro dupa 2000 au fost catastrofe!!! Singurul avantaj era oarecum pretul si piesele ieftine.

  • avatar
    anonim 2011-10-15 18:10:48

    incercati sa faceti ceva. iubesc aro

  • avatar
    dan 2011-10-16 00:35:52

    as vrea sa se intimple dar nu cred fiindca nu suntem in stare

  • avatar
    Lucian 2011-11-02 17:00:48

    Doamne ajuta! Eu de cand aveam 3-4 ani din cate imi aduc aminte,chiar si de mai mult timp, mergeam cu nasul meu cu un aro 246 pana acum aprox 4-5 ani. De mic iubesc cel mai mult aceste masini si doresc din tot sufletul sa se fabrice iar ARO. Sa ajunga un brand renumit ca land rover si sa nu mai fie asa de mult impozitat din cauza unor nemernici care nu au stiut sa respecte si sa salveze la timp una din cele mai mari comori a Romaniei. Respect ARO si celor care vor sa repuna fabrica pe picioare.Cate a facut Ceausescu si cei de acum au distrus...

  • avatar
    florin 2011-11-23 13:38:46

    ba,produceti doamne iarta-ma ceva in tara asta. nu conteaza ce! reapect aro.

  • avatar
    Cristian 2011-11-27 17:17:57

    AÅ£i întârziat cu lansarea acestui automobil, cu 20 de ani, perioadÄ

  • avatar
    Cristian 2011-11-27 17:17:57

    AÅ£i întârziat cu lansarea acestui automobil, cu 20 de ani, perioadÄ

  • avatar
    anonim 2011-12-06 20:46:16

    As vrea din nou sa se fabrice ARO. Si la ora actuala e o masina care te scoate din toate.

  • avatar
    Calin Ardelean 2011-12-26 13:02:35

    v-oi fi unul dintre cumparatorii unui ARO...

  • avatar
    DINO 2012-01-02 19:36:23

    DC NU A-TI DETINUT UN ASTFEL DE AUTO, VA ROG NU MAI DATI SFATURI. EI BN EU AM FOST NEFERICITUL PROPRIETAR AL UNUI ARO 244 D. MASINA A FOST UN ADEVARAT DEZASTRU, LA 40.000 KM AM SCHIMBAT VIBROCHENUL, LA 55.000 KM SETUL MOTOR, SI AM RAMAS FARA AMBREIAJ DE PE LA 30.000 KM. CAT DESPRE FRANE, UN DEZASTRU TOTAL, TREBUIA SA COTIZEZ LA ITP, CA ALTFEL NU TRECEAM. CAROSERIA UN ALT MARE ESEC, NICI NU TREBUIA SA DESCHID GEAMUL, ATAT DE BINE ERA ETANSATA, CALDURA IARNA....IOC. INTR-UN CUVANT UN MARE ESEC, PLATIT CU O CARUTA DE BANI.

  • avatar
    bujie 2012-02-23 14:13:11

    facetil ca este foarte bun pt africa

  • avatar
    vasile 2012-03-08 20:47:58

    ar fi super sa se mai construeasca aro ,aaro e cel mai tare

  • avatar
    edy 2012-04-05 23:52:13

    poate uzina aro va reveni la normal am si eu un aro acasa dar nu mai piese pentru el poate daca ar reveni uzina aro sa produca masini cu motoare straine ca sa ne incadram si noi la cerintele sttttttttatului

  • avatar
    Dracku 2012-04-30 03:42:44

    Vreauuuu AROooooooooooooooooo ,vreau ARO

    Nou!!! au fost foarte bune si vrem altele si mai bune... sa pot sa zic iar pe strada â

  • avatar
    H 2012-05-14 22:15:31

    Eu chiar nu inteleg de ce nu se mai fabrica seamana foarte mult cu clasa G de Mecerdes.....pacat ca tot ce era bun in tara asta nu mai exista,trist.

  • avatar
    ionut 2012-08-25 16:10:05

    incercati sa redeschideti fabrica ca iubesc ARO
    imi dau lacrimile deja

  • avatar
    cristian 2012-08-29 15:43:35

    O emblema a automobilisticii romanesti! pacat ca fabrica a fost "rasa" de pe fata pamantului! Sa speram ca va fi ceva de viitor fabrica de la Gura Humorului!

  • avatar
    FLORIN BH1 2012-09-06 15:52:34

    AS VREA SA SE DESCHIDA FABRICA ARO DAR CRED CA TOATA E FACUTA ZOB ,MULTI NU STIU CE O MASINA ARO SI CE POATE O MASINA ARO.EM AM O ASEMENEA MASINA SI MIAS DORI SA VAD O ALTA MASINA ARO CU DATA FABRICATIEI DE MAINE CA AS CUMPARAO,DAR NU CRED CA CINEVA VA MAI DESCHIDE FABRICA VREODATA..

  • avatar
    LIVIU 2012-09-08 12:54:55

    daca luam averile celor din cimpulung caea au fost sefi pe la aro si acum conduc destinele unui oras ma refer la cei din consilul local care se stie ei sunt beneficiari dezastrului de la aro si o intrebare simpla de ce sa nu 'ne vindem tara' spunea-ti in 92 si vindeati stocurile in angola va suna cunoscut domnilor

  • avatar
    munteanu mircea 2012-10-14 07:47:03

    Privatizarea PSD................... Ce sa mai vorbim.
    Doamne, ajuta!

  • avatar
    Claudiu 2012-10-21 14:16:26

    Cred ca cei din cehia au cumparat licenta pentru Producerea ARO.
    Ar fi bine sa se produca din nou, dar va fi greu, si mai ales sub brand ARO

  • avatar
    liviu 2013-09-19 08:33:36

    Si am ajuns si in 2013 si nimic, nimic,nimic.......

  • avatar
    vio 2014-02-18 17:14:35

    domnul sa va dea putere sa puneti in miscare fabrica aro

Marci auto

Istoria formulei 3000

Seriile GP2 sunt mai degraba o competitie "tanara" in cursele open-wheel, dar conceptul sau a fost implementat cu multi ani inainte ca, campionatul sa se prezinte in formatul curent. Stramosul Gp2 este faimosul Campionat Formula 3000, ce a fost creat de FIA ( Federatia internationala de automobile) in 1985 ca o confruntare finala pentru soferii ce vroiau sa intre in Formula 1. A fost calea perfecta de a face tranzitia din competitiile nationale de formule in cea mai importanta compet

Istoria curselor auto DRAG NASCAR

Este un fapt acceptat de catre istoricii curselor cu masini cum ca NHRA (Asociatia nationala a HotRod-urilor) si NASCAR impart aceeasi radacini in Statele unite, datand de la inceputul anilor 1930, desi a devenit sport legitim la scurt timp dupa razboi. Incluzand implicarea primilor hotrod-eri si masinilor de curse in contrabanda cu alcool, folosind profiturile obtinute din piata neagra a alcoolului pentru a cumpara masini noi si a le face sa mearga mai repede pe distante scurte. Practic, competitiile intre ei au