Intra in cont





Inregistrare
Ai uitat parola

Inscrie-te pentru newsletter

Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu ultimele stiri din domeniul auto si cu evenimentele istorice ale zilei!

Wilhelm-Maybach - biografie

Nu 8 Vizualizari: 18319

Wilhelm-MaybachWilhelm Maybach s-a nascut pe 9 februarie 1846 in Heilbronn, crescând intr-o familie cu sase copii. La vârsta de zece ani devenise orfan. A mers la scoala Reutlinger Bruderhaus, al carei fondator si director, Gustav Werner, a remarcat si a cultivat talentul baiatului in domeniul tehnic.
Tot la Reutlingen, Maybach l-a cunoscut pe Gottlieb Daimler in 1865 si cei doi au devenit tovarasi de nedespartit. Pentru Daimler, Maybach a ramas un prieten apropiat pâna la moartea sa in 1900. in septembrie 1869 a lucrat impreuna cu Daimler in Karlsruhe, iar mai târziu s-a mutat la uzina de motoare Deutz. Aceasta perioada l-a inspirat sa lucreze la proiecte ale unor motoare cu combustie interna, usoare si cu turatie mare, adecvate atât pentru vehicule terestre cât si nautice sau aeriene.
Daimler a parasit Deutz Gasmotorenfabrik la mijlocul anului 1882, in urma divergentelor avute cu Consiliul
Director. in octombrie 1882, Wihelm Maybach l-a urmat la Cannstatt pentru a-si pune in practica proiectul unui motor usor cu combustie interna si turatie mare. in timpul cercetarilor sale exhaustive, Maybach a descoperit patentul unui inventator englez pe nume Watson, care descria un sistem de aprindere prin incandescenta nesistematizata – element esential pentru atingerea unei turatii mari. in 1883 a realizat primul motor orizontal, urmat apoi de motorul-pendula cu cilindru vertical fix, adaptat special pentru a putea fi montat intr-un vehicul. in 1885, noul motor a fost instalat mai intâi in masina de mers din lemn si, un an mai târziu, intr-o caleasca. Dar Maybach nu se multumea doar sa fabrice motoare pentru calesti.
in continuare, Maybach a realizat automobilul cu roti din otel. Acelasi autovehicul a ocazionat introducerea transmisiei cu roti dintate in ingineria automobilistica. Prezentat in 1889 la Expozitia Mondiala de la Paris, automobilul cu roti din otel al lui Maybach a grabit nasterea industriei automobilistice franceze. Când Gottlieb Daimler a infiintat Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) cu Max Duttenhofer si Wilhelm Lorenz in noiembrie 1890, Maybach a fost numit Inginer Proiectant Åžef. in ciuda acestui fapt, in februarie 1891 acesta a parasit compania pe motiv ca termenii contractuali sunt inacceptabili.
in urmatoarele 18 luni Maybach si-a continuat munca de proiectare acasa. in toamna lui 1892, cu sprijin financiar din partea lui Daimler, a inceput activitatea de cercetare la hotelul Hermann din Cannstatt. Aici s-au realizat proiecte importante precum carburatorul cu jicloare, motorul Phoenix si imbunatatirea elementelor sistemului de transmisie prin curea. La cererea industriasului englez Frederick Simms, in noiembrie 1895 Maybach a fost repus in functie ca Director Tehnic la DMG. Aici a proiectat radiatorul tubular cu ventilator, iar mai târziu radiatorul in forma de fagure. Acest „Roi des constructeurs” (rege al proiectantilor), cum l-au poreclit francezii, a mers dintr-o realizare tehnica in alta, concepând primul motor auto cu patru cilindri si apoi, in 1898-1899, o intreaga generatie de motoare, cele cinci modele producând intre 6 si 23 CP.
Dar proiectul lui Maybach care este considerat cel mai important a fost realizat dupa moartea lui Daimler in 1900. Primul Mercedes a facut senzatie la cursa Saptamânii Nisei din martie 1901. Autovehiculul era cu mult deasupra oricarui vehicul conceput sau construit vreodata la Daimler-Motoren-Gesellschaft si a pus capat epocii calestilor din industria automobilistica.
in ciuda rasunatorului succes al automobilelor Mercedes din anii ce au urmat, Maybach a fost in mod repetat victima intrigilor tesute pe la spatele sau. A fost inlocuit din functia de Inginer Proiectant Åžef si activitatile sale au fost reduse la un „Birou de inventii”. A urmat o noua si amara plecare de la DMG in 1907.
Când dirijabilul Zeppelin LZ 4 a fost distrus de furtuna in Echterdingen pe 5 august 1908, Maybach i-a propus Contelui Zeppelin sa ii construiasca un dirijabil imbunatatit. Negocierile au condus la infiintarea Luftfahrzeug-Motorenbau GmbH pe 23 martie 1909. Fiul lui Wilhelm Maybach, Karl, el insusi proiectant al noului motor, a devenit Director Tehnic. in 1912, compania (sub noua denumire de Luftfahrzeug-Motoren GmbH) si-a mutat sediul in Friedrichshafen. Tatal si fiul detineau câte 20% din companie, desi Wilhelm Maybach a lasat cu fermitate destinul societatii in mâinile fiului sau.

Dupa 1922, in Friedrichshafen se produceau si automobile de lux. Cea mai mare realizare din gama produselor companiei a fost Maybach 12 DS in 1929, primul automobil cu motor V12 care, impreuna cu succesorul sau Zeppelin, a fost considerat replica germana la modelul Rolls-Royce.
Wilhelm Maybach a murit pe 29 decembrie 1929. 


Personalitati auto

Categorii articole

Inca nu sunt comentarii pentru articolul -- Wilhelm-Maybach
Fii primul care comenteaza acest articol!

Istoria automobilului

Inca din cele mai vechi timpuri, omul a cautat metode prin care sa poata transporta diferite materiale sau hrana de la distante mult mai mari. Astfel, el a construit, folosindu-si inteligenta cu care este inzestrat, diferite mijloace de transport, de la cele mai rudimentare, atingand apogeul in sec. al XIX-lea, odata cu inventia automobilului. istorie automobil. Prima constructie considerata vehicul, in sensul de constructie destinata transportului a fost targa purtata de oameni. Apoi, aceasta a evoluat, deoarece omul a ajun

Istoria formulei 3000

Seriile GP2 sunt mai degraba o competitie "tanara" in cursele open-wheel, dar conceptul sau a fost implementat cu multi ani inainte ca, campionatul sa se prezinte in formatul curent. Stramosul Gp2 este faimosul Campionat Formula 3000, ce a fost creat de FIA ( Federatia internationala de automobile) in 1985 ca o confruntare finala pentru soferii ce vroiau sa intre in Formula 1. A fost calea perfecta de a face tranzitia din competitiile nationale de formule in cea mai importanta compet