Intra in cont





Inregistrare
Ai uitat parola

Inscrie-te pentru newsletter

Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu ultimele stiri din domeniul auto si cu evenimentele istorice ale zilei!

Wilhelm-Maybach - biografie

Nu 8 Vizualizari: 16800

Wilhelm-MaybachWilhelm Maybach s-a nascut pe 9 februarie 1846 in Heilbronn, crescând intr-o familie cu sase copii. La vârsta de zece ani devenise orfan. A mers la scoala Reutlinger Bruderhaus, al carei fondator si director, Gustav Werner, a remarcat si a cultivat talentul baiatului in domeniul tehnic.
Tot la Reutlingen, Maybach l-a cunoscut pe Gottlieb Daimler in 1865 si cei doi au devenit tovarasi de nedespartit. Pentru Daimler, Maybach a ramas un prieten apropiat pâna la moartea sa in 1900. in septembrie 1869 a lucrat impreuna cu Daimler in Karlsruhe, iar mai târziu s-a mutat la uzina de motoare Deutz. Aceasta perioada l-a inspirat sa lucreze la proiecte ale unor motoare cu combustie interna, usoare si cu turatie mare, adecvate atât pentru vehicule terestre cât si nautice sau aeriene.
Daimler a parasit Deutz Gasmotorenfabrik la mijlocul anului 1882, in urma divergentelor avute cu Consiliul
Director. in octombrie 1882, Wihelm Maybach l-a urmat la Cannstatt pentru a-si pune in practica proiectul unui motor usor cu combustie interna si turatie mare. in timpul cercetarilor sale exhaustive, Maybach a descoperit patentul unui inventator englez pe nume Watson, care descria un sistem de aprindere prin incandescenta nesistematizata – element esential pentru atingerea unei turatii mari. in 1883 a realizat primul motor orizontal, urmat apoi de motorul-pendula cu cilindru vertical fix, adaptat special pentru a putea fi montat intr-un vehicul. in 1885, noul motor a fost instalat mai intâi in masina de mers din lemn si, un an mai târziu, intr-o caleasca. Dar Maybach nu se multumea doar sa fabrice motoare pentru calesti.
in continuare, Maybach a realizat automobilul cu roti din otel. Acelasi autovehicul a ocazionat introducerea transmisiei cu roti dintate in ingineria automobilistica. Prezentat in 1889 la Expozitia Mondiala de la Paris, automobilul cu roti din otel al lui Maybach a grabit nasterea industriei automobilistice franceze. Când Gottlieb Daimler a infiintat Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) cu Max Duttenhofer si Wilhelm Lorenz in noiembrie 1890, Maybach a fost numit Inginer Proiectant Åžef. in ciuda acestui fapt, in februarie 1891 acesta a parasit compania pe motiv ca termenii contractuali sunt inacceptabili.
in urmatoarele 18 luni Maybach si-a continuat munca de proiectare acasa. in toamna lui 1892, cu sprijin financiar din partea lui Daimler, a inceput activitatea de cercetare la hotelul Hermann din Cannstatt. Aici s-au realizat proiecte importante precum carburatorul cu jicloare, motorul Phoenix si imbunatatirea elementelor sistemului de transmisie prin curea. La cererea industriasului englez Frederick Simms, in noiembrie 1895 Maybach a fost repus in functie ca Director Tehnic la DMG. Aici a proiectat radiatorul tubular cu ventilator, iar mai târziu radiatorul in forma de fagure. Acest „Roi des constructeurs” (rege al proiectantilor), cum l-au poreclit francezii, a mers dintr-o realizare tehnica in alta, concepând primul motor auto cu patru cilindri si apoi, in 1898-1899, o intreaga generatie de motoare, cele cinci modele producând intre 6 si 23 CP.
Dar proiectul lui Maybach care este considerat cel mai important a fost realizat dupa moartea lui Daimler in 1900. Primul Mercedes a facut senzatie la cursa Saptamânii Nisei din martie 1901. Autovehiculul era cu mult deasupra oricarui vehicul conceput sau construit vreodata la Daimler-Motoren-Gesellschaft si a pus capat epocii calestilor din industria automobilistica.
in ciuda rasunatorului succes al automobilelor Mercedes din anii ce au urmat, Maybach a fost in mod repetat victima intrigilor tesute pe la spatele sau. A fost inlocuit din functia de Inginer Proiectant Åžef si activitatile sale au fost reduse la un „Birou de inventii”. A urmat o noua si amara plecare de la DMG in 1907.
Când dirijabilul Zeppelin LZ 4 a fost distrus de furtuna in Echterdingen pe 5 august 1908, Maybach i-a propus Contelui Zeppelin sa ii construiasca un dirijabil imbunatatit. Negocierile au condus la infiintarea Luftfahrzeug-Motorenbau GmbH pe 23 martie 1909. Fiul lui Wilhelm Maybach, Karl, el insusi proiectant al noului motor, a devenit Director Tehnic. in 1912, compania (sub noua denumire de Luftfahrzeug-Motoren GmbH) si-a mutat sediul in Friedrichshafen. Tatal si fiul detineau câte 20% din companie, desi Wilhelm Maybach a lasat cu fermitate destinul societatii in mâinile fiului sau.

Dupa 1922, in Friedrichshafen se produceau si automobile de lux. Cea mai mare realizare din gama produselor companiei a fost Maybach 12 DS in 1929, primul automobil cu motor V12 care, impreuna cu succesorul sau Zeppelin, a fost considerat replica germana la modelul Rolls-Royce.
Wilhelm Maybach a murit pe 29 decembrie 1929. 


Personalitati auto

Categorii articole

Theme Forest
Inca nu sunt comentarii pentru articolul -- Wilhelm-Maybach
Fii primul care comenteaza acest articol!

Istoria automobilului

Inca din cele mai vechi timpuri, omul a cautat metode prin care sa poata transporta diferite materiale sau hrana de la distante mult mai mari. Astfel, el a construit, folosindu-si inteligenta cu care este inzestrat, diferite mijloace de transport, de la cele mai rudimentare, atingand apogeul in sec. al XIX-lea, odata cu inventia automobilului. istorie automobil. Prima constructie considerata vehicul, in sensul de constructie destinata transportului a fost targa purtata de oameni. Apoi, aceasta a evoluat, deoarece omul a ajun

Inceputurile liniilor de asamblare auto

Inceputurile liniei de asamblare. Pe la inceputurile anilor 1900, masinile pe benzina au inceput sa depaseasca in vanzari celelalte autoturisme. Piata pentru automobile economice crestea si nevoia pentru productia industriala isi facea simtita prezenta. Primi fabricanti de autoturisme a fost Franta : Panhard & Levassor (1889) si peugeot ( 1891). Prin fabricanti de autovehicule ne referim la constructori ai intregului vehicul pentru vanzare si nu doar la inventatorii motoarelor ce au experimentat doar pent