Intra in cont





Inregistrare
Ai uitat parola

Inscrie-te pentru newsletter

Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu ultimele stiri din domeniul auto si cu evenimentele istorice ale zilei!

Henry-Ford - biografie

Nu 8 Vizualizari: 24774

Henry-FordHenry Ford (n. 30 iulie 1863- d. 7 aprilie 1947) a fost fondator al industriei americane de automobile, a intemeiat Ford Motors Company (1903), autor al unui nou mod de organizare a productiei industriale, cunoscut sub denumirea de fordism.
Henry Ford s-a nascut pe data de 30 iulie 1863, in districtul Wayne, Michigan. Fiul unor emigranti irlandezi, Mary si William Ford, care s-au stabilit la o ferma in Dearborn, isi ajuta tatal cu gospodaria, si urma scoala intr-o cladire cu o singura clasa. Cu toate acestea, Ford nu a fost atras nici de scoala, nici de viata de la ferma, si la vârsta de 16 ani, a plecat la Detroit pentru a-si gasi o slujba.

S-a angajat ucenic la un atelier auto, unde a invatat totul despre motorul cu ardere interna. Dupa câtiva ani in care a invatat aceasta meserie, Ford s-a intors la ferma, la familia sa, si a lucrat part-time pentru Westinghouse Engine Company. Ford si-a deschis propriul atelier auto la ferma sa si a inceput sa repare motoare si masini. in aceasta perioada, Ford s-a indragostit de Clara Bryant, cu care s-a casatorit in 1888.
Henry Ford, dupa câteva experimentari cu vehicule power-driven el s-a dus in 1890 in Detroit si a lucrat ca mecanic si inginer cu Edison Company. Ford va continua sa lucreze in timpul sau liber iar in 1896 va finaliza primul sau automobil. Renuntând la Edison Company in 1899 el va deschide Detroit Automobile Company.
Un dezacord cu asociatii l-a lasat pe Ford sa organizeze in 1903 o companie Ford Motor Company in parteneriat cu Alexander Malcomson, James Couzens, si fratii Dodge. in 1907 el va cumpara stocurile asociatilor sai, astfel ca familia Ford va ramane la puterea companiei.
Când, in 1903, Henry Ford si-a deschis afacerea de la Detroit, tot ce-si dorea era sa produca si sa vânda masini. Åži timp de 19 ani a vândut numai un singur fel de masina: cunoscutul Model T. Dar intr-un numar impresionant: 15.500.000, jumatate din productia mondiala. Linia sa de asamblare, de-a dreptul revolutionara, i-a permis sa vânda masinile la un pret la care putea sa aiba acces o familie americana cu venituri medii. Celebrul constructor de automobile a reusit performanta de a dubla salariile muncitorilor simultan cu reducerea orelor de lucru. Ceea ce pâna atunci era doar o jucarie pentru capriciile celor bogati a devenit, gratie lui Henry Ford, o necesitate a vietii cotidiene, fericind lumea cu autostrazi, statii de benzina si ambuteiaje.
Prin diferite optimizari, in special la linia de ansamblare, prin realizare unor standarde pentru masini, Ford a reusit sa o ia inaintea celorlalti competitori cu o masina ieftina, standardizata.

Din gandirea lui Henry Ford:

1. „Nicio sarcina nu este prea grea daca o imparti in cateva sarcini mai mici.”

2. „Nu banii iti aduc siguranta. Siguranta ti-o poate da doar un bagaj valoros de cunostinte, experienta si abilitati.”

3. „Esecul nu inseamna decat oportunitatea de a incepe din nou, de data asta mai inteligent.”


 Legenda lui Henry Ford

Henry Ford a transformat modul nostru de viata datorita autovehiculelor practice si accesibile. El a fost inventatorul metodelor de productie moderne in masa care au devenit referinta practicilor industriale in cursul primei jumatati a secolului 20.

Nascut pe 30 iulie 1863 la Springwells, Township, Wayne County in Michigan, era fiul cel mai mare din cei 6 copii ai lui William si Mary Ford, o familie prospera de fermieri. Isi impartea timpul intre scoala si municle agricole. Din frageda pruncie, arata interes pentru mecanica. Astfel ca va deveni un geniu. Astazi, este recunoscut drept una dintre cele mai importante figuri din industrie.
In 1875, la 12 ani, Henry isi petrece intregul sau timp liber intr-un mic atelier, echipat chiar de el. El a construit aici primul sau motor cu aburi, la varsta de 15 ani, inainte de a-si parasi casa in 1879 pentru un oras vecin cu Detroit, unde va aprofunda cunostintele de mecanica, revenind uneori acasa pentru a-si ajuta familia la muncile campului. Va invata timp de 3 ani dupa care se va intoarce la Dearborn. Apoi, isi va dedica timpul repararii motoarelor cu vapori, in diferite ateliere, si intretinerii utilajelor de la ferma tatalui sau. In 1888 se va casatori cu Clara Bryant si isi va intretine familia angajandu-se intr-o otelarie.

In 1891, Ford devine inginer la “Ediso Illuminating Company” din Detroit. Promovarea sa in 1893 ii va oferi timpul si mijloacele mobilizarii atentiei catre experimentarea motoarelor cu combustie interna.
Experimentele sale cunosc apogeul in 1896 cand a realizat propriul sau vehicul automotor- Cvadriciclul. Primul motor Ford din istorie a fost testat in bucataria familiei Ford. O data cu aceasta tentativa, el a realizat un motor instalat pe un sasiu, echipat cu 4 roti de bicicleta. Astfel a luat nastere prima masina Ford.
In 1899, Henry demisioneaza de la Edison si organizeaza “Detroit Automobile Company”. Un an mai tarziu, compania da faliment. In acest timp, el concepe si construieste mai multe masini de curse.
Ford Motor Company a fost fondata in 1903. Henry Ford, cu 25, 5 % actiuni devine vice presedinte si inginer sef. Incet, incet la fabrica Ford din bulevardul Mach din Detroit au ajuns sa se construiasca mai multe masini pe zi. Doi sau trei oamnei se ocupau de cate o masina utilizand componente cumparate din afara tarii. Prima masina terminata a fost vanduta in 23 iulie 1903. Henry devine astfel presedinte si proprietar in 1906. Henry Ford si-a indeplinit visul de a produce un automobil la un pret rezonabil, fiabil si eficient datorita modelului T, in 1908. Acest vehicul a deschis o noua epoca. Era usor de condus si de intretinut si se comporta bine pe drumurile grele. Acesta a fost un succes imediat.
In 1919, Henry si fiul sau, Edsel, vor recumpara participatiunile actionarilor minoritari si vor deveni singurii proprietari ai companiei. Edsel, care ii va succede tatalui sau ca prim presedinte, va detine aceasta functie pana la moartea sa in 1943.

Henry Ford si-a imaginat prima linie de asamblare mobila in 1913 si a revolutionat procedeele de fabricare cu Modelul Ford T. Astfel, prima fabrica Ford cu sediul la Highland Park, in Michigan, devine referinta in materie de sisteme de productie in serie pentru lumea intreaga.
Intentia lui Henry Ford a fost clar aceea de a produce cel mai mare numar de vehicule, de conceptie rezonabila, la cel mai jos cu putinta pret. In acele vremuri, a poseda o masina era un privilegiu. Obiectivul lui Henry Ford era acela de a “lumea pe roate”si a produce un vehicul accesibil unui numar mare de oameni.
Pentru a atinge acest obiectiv al consumului de masa, Henry Ford mai avea inca nevoie de a creste productivitatea. Muncitorii uzinei de la Detroit au fost pozitionati pe posturi prestabilite. Un cablu atasat la sasiu, ii permitea sa deplaseze vehiculul aflat in constructie, inainte de a-l opri pe acesta la fiecare etapa de asamblare.
Henry Ford s-a inspirat din principiile unor pionieri in domeniu cum ar fi Elihu Root (care definise un mod de asamblare plecand de la segmentarea si simplificarea procesului de fabricare).
Pe masura ce experimentul sau a avansat, Henry Ford va ameliora metodologia. Viziunea sa despre productia in serie urma sa devina realitate.
Pentru a reduce constrangerile de utilizare a fortei de munca calificata, Henry Ford a recurs la folosirea unor piese intersanjabile ce puteau fi montate de agenti necalificati. Spiritul de inovatie se aplica in egala masura sistemului de transport prin severitate si intelegere. Implantarea personalului si a uneltelor facea obiectul unor studii meticuloase pentru a asigura linia de productie fara greseala.
In sanul fiecarui departament, modul de operare era descompus in unitati specifice. Alura productiei se va accelera , uneori chiar dublandu-se. Liniile destinate subansamblelor au fost create in toate activitatile de productie - dupa cum remarca Henry Ford- “in fabrica, totul este in miscare”. 


Personalitati auto

Categorii articole

Theme Forest
Inca nu sunt comentarii pentru articolul -- Henry-Ford
Fii primul care comenteaza acest articol!

Istoria curselor auto DRAG NASCAR

Este un fapt acceptat de catre istoricii curselor cu masini cum ca NHRA (Asociatia nationala a HotRod-urilor) si NASCAR impart aceeasi radacini in Statele unite, datand de la inceputul anilor 1930, desi a devenit sport legitim la scurt timp dupa razboi. Incluzand implicarea primilor hotrod-eri si masinilor de curse in contrabanda cu alcool, folosind profiturile obtinute din piata neagra a alcoolului pentru a cumpara masini noi si a le face sa mearga mai repede pe distante scurte. Practic, competitiile intre ei au

Istoria automobilului

Inca din cele mai vechi timpuri, omul a cautat metode prin care sa poata transporta diferite materiale sau hrana de la distante mult mai mari. Astfel, el a construit, folosindu-si inteligenta cu care este inzestrat, diferite mijloace de transport, de la cele mai rudimentare, atingand apogeul in sec. al XIX-lea, odata cu inventia automobilului. istorie automobil. Prima constructie considerata vehicul, in sensul de constructie destinata transportului a fost targa purtata de oameni. Apoi, aceasta a evoluat, deoarece omul a ajun