Intra in cont





Inregistrare
Ai uitat parola

Inscrie-te pentru newsletter

Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu ultimele stiri din domeniul auto si cu evenimentele istorice ale zilei!

Aurel-Persu - biografie

Nu 8 Vizualizari: 34280

Aurel-PersuAurel Persu, nascut pe 26 Decembrie 1890, decedat pe 5 Mai 1977, a fost un inginer mecanic roman, constructorul primului autovehicul cu profil aerodinamic din lume.
A urmat Scoala Superioara Tehnica din Berlin-Charlottenburg, absolvind Sectia Mecanica in 1913, ca sef de promotie. In 1914 a fost medaliat de Ministerul Instructiunii Publice din Germania pentru un studiu deosebit in domeniul comportarii navelor in spatiul cosmic.

A imaginat si construit primul automobil aerodinamic din lume pe care il vedem si astazi la Muzeul National Tehnic Dimitrie Leonida din Bucuresti.
Inventia care l-a facut celebru a fost un „Automobil de forma aerodinamica cu patru roti montate inauntrul formei aerodinamice”. Brevetul a fost obtinut in Germania la 19 septembrie 1924, cererea de brevetare fiind adresata la 13 noiembrie 1922.

Dupa multe calcule si experimente de laborator, el a ajuns la concluzia ca forma ideala a unui automobil, a unui vehicul in miscare, este forma picaturii de apa in cadere, forma aerodinamica ideala. El a ajuns la coeficienti aerodinamici de 0,22 care si azi sint greu de atins. A construit automobilul in perioada 1922-1924, cu bani proprii, in Germania.

Caroseria a fost construita la diverse ateliere din Berlin. Automobilul este dotat cu frane pe saboti, care actioneaza doar pe rotile din spate. Datorita distantei reduse dintre rotile din spate, inventatorul a renuntat la diferential in transmisie. Motorul tip A-G f Automobilbau Berlin, este cu ardere interna si cu aprindere prin scanteie; are 4 cilindri in linie, o putere 6/20 P.S., alezajul 64 mm, cursa 110 mm si cilindreea 1400 cm.c. Cutia de viteze este de aceeasi fabricatie ca si motorul, iar demaratorul este produs de firma Eisemann, tipul MKI-12, nr.14328. Magnetoul are aceeasi fabricatie, iar carburatorul este produs de firma Arthur Haendler Co. Berlin.

Aurel Persu a adus automobilul in Romania, parcurgand cu el peste 120.000 km, cu o viteza maxima de circa 80 km pe ora. Datorita lipsei diferentialului putea lua viraje foarte stranse cu 60 km pe ora in deplina siguranta. Persu a donat automobilul, in stare de functionare, Muzeului National Tehnic „Dimitrie Leonida” in anul 1969. In prezent, el nu mai functioneaza, iar caroseria este deteriorata. Desi automobilul nu a fost realizat in serie, uzinele Ford si General Motors au solicitat cumpararea brevetului, fara a garanta insa si construirea acestuia. Acest fapt l-a determinat pe inventator sa refuze propunerea.
in tara a fost conferentiar la Scoala Politehnica iar din 1938 director general la Fabrica de avioane I.A.R. Brasov. A iesit la pensie in 1950, dar a continuat sa lucreze la Institutul de Documentare Tehnica din Bucuresti.
In volumul intitulat "Automobile aerodinamice in Europa si in Statele Unite", este un capitol dedicat inginerului roman, care incepea astfel: "Si Romania a avut un specialist in aerodinamica, un stralucit inginer care trebuie de mult trecut in randurile elitei mondiale a tehinicienilor. Numele mui este Aurel Persu."
Realizata in conditii grafice exceptionale si tiparita pe hertie velina, cartea a aparul in anul 1982, sub ingrijirea editurii Kohlhammer din Stuttgart. In vremea aceea, numele Persu fusese sters din literatura publicata in Romania.Cenzura comunista l-a pedepsit pentru atitudinea lui intransigenta, pentru faptul ca a refuzat sa accepte orice forma de colaborare.Meritele lui au trebuit sa fie redescoperite in strainatate si cinstite cum se cuvine.Volumul enciclopedic respectiv a aparut in doua limbi de circulatie internationala:germana si engleza.


Personalitati auto

Categorii articole

Theme Forest
2 comentarii pentru articolul -- Aurel-Persu
  • avatar
    Reg Winstone 2012-04-28 21:08:20

    Hello

    Please excuse my writing in English, but I would value your help in finding a Romanian automobile historian who knows the full story of Aurel Persu

  • avatar
    monica 2012-09-16 21:35:19

    SUNT MANDRA CA SUNT ROMANCA !

Istoria curselor auto DRAG NASCAR

Este un fapt acceptat de catre istoricii curselor cu masini cum ca NHRA (Asociatia nationala a HotRod-urilor) si NASCAR impart aceeasi radacini in Statele unite, datand de la inceputul anilor 1930, desi a devenit sport legitim la scurt timp dupa razboi. Incluzand implicarea primilor hotrod-eri si masinilor de curse in contrabanda cu alcool, folosind profiturile obtinute din piata neagra a alcoolului pentru a cumpara masini noi si a le face sa mearga mai repede pe distante scurte. Practic, competitiile intre ei au

Motorul Diesel

Motorul Diesel este un motor cu combustie interna, mai exact este un motor cu aprindere prin compresie, in care combustibilul se detoneaza doar prin temperatura ridicata creata de comprimarea amestecului aer-carburant, şi nu prin utilizarea unui dispozitiv auxiliar, aşa cum ar fi bujia in cazul motorului pe benzina. Motorul opereaza utilizand ciclul Diesel. Numele motorului a fost dat dupa inginerul german Rudolf Diesel la sugestia sotiei sale Martha Diesel, care in 1895 il sfatuieşte cu: Nenn