Intra in cont





Inregistrare
Ai uitat parola

Inscrie-te pentru newsletter

Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu ultimele stiri din domeniul auto si cu evenimentele istorice ale zilei!

Adam-Opel - biografie

Nu 8 Vizualizari: 99114

Adam-OpelAdam Opel (1837-1895) intreprinzator german (Opel care acum tine de firma americana General Motors (GM))
Adam Opel s-a nascut la data de 9 mai 1837, din Wilheml, un lacatus, si sotia sa in Russelsheim. Adam a studiat cu tatal sau, pana la varsta de 20 de ani, atunci cand a primit dreptul de a pleca. In urma plecarii a ajuns sa fie un ucenic lacatus in Belgia, Liege, Bruxelles, si la Paris, unde a ajuns in vara anului 1858.
In timp ce era la Paris, a capatat un interes in cea mai noua inovatie - masina de cusut.
In 1859, el a plecat sa lucreze pentru un producator de masini de cusut pentru a obtine mai multa experienta.
Fratele mai mic al lui Adam, George, de asemenea, a venit la Paris pentru a experimenta aceasta noua tehnologie. In 1862 Adam a revenit la Russelsheim. Unchiul lui Adam i-a oferit un grajd pentru vaci nefolosit din Russelsheim sa infiinteze un atelier in care sa construiasca propria masina de cusut. In 1863 George sa intors din Franta pentru a ajuta in productia masinilor de cusut.
In luna aprilie 1867 Adam se pregatea pentru a construi a doua fabrica aproape de statia de cale ferata, atunci cand tatal sau a murit. Adam si-a construit o noua casa langa fabrica lui si s-a casatorit cu fiica unui bogatas. Sophie a adus cu ea o zestre substantiala, care l-a ajutat pe Opel sa se extinda.
In 1870, el a introdus o noua masina , denumit Sophia, dupa numele sotiei sale.
In 1880 productia de masini de cusut a crescut, cu extinderea continua a uzinei, si pana in 1899 au fost fabricate mai mult de o jumatate de milion de masini. Varful de de 1 milion de masini a fost atins in 1911; in acelasi timp, un incendiu a distrus o mare parte din uzina.
Fratii Opel a decis sa renunte la productia de masini de cusut si sa incerce sa produca ceva mai mai profitabil;au trecut la fabricarea de biciclete si autoturisme.
Adam si Sophia avut 5 fii (Carl, Wilhelm, Heinrich, Friedrich, si Ludwig), care s-au daruit cu totul automobilelor, si s-au axat pe fabricarea de automobile. Bicicletele, au intrat in imagine atunci cand curiozitatea familiei a fost starnita de o bicicleta, vazuta la Paris. Intrigat a comandat un set de componente pentru biciclete din Anglia. Dupa ce a construit bicicleta Adam a fost tare dezamagit, dupa incercarea ei. El a decis sa nu aiba nimic de a face cu aceste "rupatoare de oase". Doua lucruri l-au facut sa se razgandeasca:unul era ca putea vinde usor aceste produse si cu un profit mai mare decat cel adus de masinile de cusut si al doilea era rugamintile fiilor sai de a le construi o bicicleta.
In 1886 Opel a facut o bicicleta a lor, si in anul urmator Carl a plecat in Anglia pentru a studia noua indestrie si pentru a reveni cu mostre dintre cele mai noi modele. Acest lucru a condus la productia serioasa de biciclete, incluzand si rotile mai mici si au aparut si tipurile cu trei roti pana la sfarsitul anului 1887. Numarul mare de entuziasti privind acest nou mod de locomotie stia ca putea conta pe Opel pentru cele mai noi si mai bune idei privind ciclismul din Germania. Fiecare dintre fratii Opel a fost un remarcabil castigator de curse de biciclete.
Adam Opel nu a mai trait pentru a putea vedea constructia de automobile in compania infiintata de el. El a murit in 1895.


Citeste si istoria marcii OPEL

Personalitati auto

Categorii articole

Theme Forest
1 comentarii pentru articolul -- Adam-Opel
  • avatar
    opel fun 2010-11-16 11:56:55

    Interesant -- Fratii Opel a decis sa renunte la productia de masini de cusut si sa incerce sa produca ceva mai mai profitabil;au trecut la fabricarea de biciclete si autoturisme.

Marci auto

Istoria formulei 3000

Seriile GP2 sunt mai degraba o competitie "tanara" in cursele open-wheel, dar conceptul sau a fost implementat cu multi ani inainte ca, campionatul sa se prezinte in formatul curent. Stramosul Gp2 este faimosul Campionat Formula 3000, ce a fost creat de FIA ( Federatia internationala de automobile) in 1985 ca o confruntare finala pentru soferii ce vroiau sa intre in Formula 1. A fost calea perfecta de a face tranzitia din competitiile nationale de formule in cea mai importanta compet

Primele automobile fabricate in Romania

Istoria automobilului romanesc nu are, din pacate, prea multe file.Majoritatea romanilor considera Dacia ca fiind primul automobil fabricat in Romania. Unii stiu ca la sfarsitul anilor 1930 au fost asamblate in Bucuresti automobile Ford.Putini stiu insa ca in urma cu aproape 90 de ani, in 1908 lua fiinta la Arad fabrica de automobile MARTA. Din multitudinea de firme auto aparute in Europa Centrala, inaintea Primului Razboi Mondial, doar cateva au mai rezistat pana in zilele noastre:Steyr, Austro-Daimler, Puch, Raba, Pra