Intra in cont





Inregistrare
Ai uitat parola

Inscrie-te pentru newsletter

Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu ultimele stiri din domeniul auto si cu evenimentele istorice ale zilei!

Istoria marcilor auto

Istoria marcii Geely

1 actualizat: 0000-00-00
geely auto

geely logoGeely Automobile a fost primul producator independent de automobile din "People s Republic of China", incepand in 1998, obtinand o licenta de producator de minivan. Geely a inceput in 1986 ca si producator de frigidere si in 1992 facea parti de motociclete. In 1994 Geely a inceput sa faca motociclete. Pana in 1996 Geely a produs 200,000 de motociclete si scootere. Compania de baza este Geely Holding Group. Compania a vandut in 2004 96,000 de vehicule, 4% din piata autohtona, si spera sa atinga 1,000,000 pana in 2010. Fondatorul Geely, Li Shufu, vrea sa dea spre export doua treimi din productia companiei, desi nu crede ca asta se va intampla. In martie 2005 la forumul de la Beijing a citat:  "Noi trebuie sa facem vehicule cum fac oamenii de la Wenzhou brichete (un sfert din brichetele de pe planeta).

vezi articol
Cele mai citite articole despre istoria marcilor
Citeste si ultimele stiri despre marca GEELY

Colectie de evenimente istorice din industria auto, intamplate de-a lungul timpului, organizate pe zile. Evenimentele zilei de astazi.

Vezi Evenimentele

S-a intamplat astazi in industria automobilului

  • 15 Noiembrie 1977 se produce Ford-ul cu numarul 100 de milioane

    ford fairmont In aceasta zi, in uzina Mahwah din New York, muncitorii au terminat Fordul cu numarul 100.000.000, produs in America, un model Fairmont, sedan cu patru usi.
    Seria Fairmont a fost lansata la inceputul anului 1978 pentru a inlocui Ford Maverick. Cel mai popular Ford Fairmont a fost Sporty Coupe, introdus la jumatatea anului 1978 si avea asemanari cu Ford Thunderbird. Modelul Coupe era cu 5 centimetri mai lung decat celelalte modele Fairmont si avea un design unic al plafonului. In 1979, modelul Fairmont Sporty Coupe a dev ... citeste mai departe

Istoria marcii -- Iveco --

Actualizat:0000-00-00 | 29553 Vizualizari

Industrial Vehicles Corporation – IVECO, este unul dintre cei mai importanti producatori  din sectorul de transporturi. Iveco concepe, produce si comercializeaza o gama variata de vehicu

vezi articol

Istoria marcii -- LUAZ --

Actualizat:0000-00-00 | 25986 Vizualizari

The LUAZ, literally "Lutskiy Automobilny Zavod", was founded in 1967 in the city of Lutsk, in Ukraina (several Eastern factories started the activity in late years  60). It s an automotive facto

vezi articol

Istoria marcii -- Aro --

Actualizat:0000-00-00 | 27297 Vizualizari

Societatea Comerciala ARO SA este amplasata in Campulung Muscel, un important centru comercial inca din secolul al XIII-lea. Orasul este situat pe drumul european E 574, la 598m altitudine, pe alb

vezi articol

Istoria marcii -- Maybach --

Actualizat:0000-00-00 | 32100 Vizualizari

Maybach-Motorenbau GmbH (IPA: [ˈmaɪ.bax]) (founded 1909) is a German luxury car manufacturer. It was founded in 1909 by Wilhelm Maybach with his son Karl Maybach as director. The company was

vezi articol

Biografie personalitati din industria auto

Nicolas Joseph Cugnot

17135 Vizualizari

Nicolas-Joseph Cugnot (26 februarie 1725 - 2 octombrie 1804) a fost un inventator francez. El a construit primul vehicul autopropuls. Aceasta afirmatie este contestata de unele surse, cu toate acestea

vezi articol

Wilhelm Maybach

17868 Vizualizari

Wilhelm Maybach s-a nascut pe 9 februarie 1846 in Heilbronn, crescând intr-o familie cu sase copii. La vârsta de zece ani devenise orfan. A mers la scoala Reutlinger Bruderhaus, al carei f

vezi articol

Emil Jellinek

26804 Vizualizari

Emil Jellinek s-a nascut la Leipzig pe 6 aprilie 1853. La vârsta scolara le crea parintilor numai probleme. Educatia particulara de inceput a fost urmata de un periplu prin diverse scoli, caci

vezi articol

Henry Ford

26973 Vizualizari

Henry Ford (n. 30 iulie 1863- d. 7 aprilie 1947) a fost fondator al industriei americane de automobile, a intemeiat Ford Motors Company (1903), autor al unui nou mod de organizare a productiei industr

vezi articol

BMW Isetta

Da 8 Vizualizari: 16314
bmw isetta

Automobilele pot deveni celebre nu numai pentru performante de exceptie, lux sau raritate. Pretul redus, spatiul interior confortabil si o cifra de productie cat mai mare sunt atribute la fel de importante, datorita carora o masina poate intra in istorie... Au trecut 55 de ani de la prezentarea "bilutei pe roti" BMW Isetta. Suficient timp pentru ca oricare automobil de mare serie produs pe atunci sa fie uitat. Nu este cazul Isettei, al carei concept a ramas cat de poate de actual, remarcabil prin aspectul sau practic. Privit acum, in 2010, acest "purice auto" atrage inevitabil simpatia oricarui. Un astfel de vehicul arata dragut, este ieftin, merge si se descurca bine in oras. Venind mai apr

vezi articol
Meniu


Concept cars and specials
car

Categorii articole
  • Stiri auto (444)
  • Automobile istorice (9)
  • Istorie marci (83)
  • Evenimente (398)
  • Personalitati (10)
  • Curiozitati (94)
  • Diverse (7)

Istoria formulei 3000

Seriile GP2 sunt mai degraba o competitie "tanara" in cursele open-wheel, dar conceptul sau a fost implementat cu multi ani inainte ca, campionatul sa se prezinte in formatul curent. Stramosul Gp2 este faimosul Campionat Formula 3000, ce a fost creat de FIA ( Federatia internationala de automobile) in 1985 ca o confruntare finala pentru soferii ce vroiau sa intre in Formula 1. A fost calea perfecta de a face tranzitia din competitiile nationale de formule in cea mai importanta compet

Istoria curselor auto DRAG NASCAR

Este un fapt acceptat de catre istoricii curselor cu masini cum ca NHRA (Asociatia nationala a HotRod-urilor) si NASCAR impart aceeasi radacini in Statele unite, datand de la inceputul anilor 1930, desi a devenit sport legitim la scurt timp dupa razboi. Incluzand implicarea primilor hotrod-eri si masinilor de curse in contrabanda cu alcool, folosind profiturile obtinute din piata neagra a alcoolului pentru a cumpara masini noi si a le face sa mearga mai repede pe distante scurte. Practic, competitiile intre ei au