Intra in cont





Inregistrare
Ai uitat parola

Inscrie-te pentru newsletter

Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu ultimele stiri din domeniul auto si cu evenimentele istorice ale zilei!

Istoria masinilor electrice

2010-04-16
Vizualizari: 31459

Intre anii 1832 si 1839 ( un se stie anul exact), Robert Anderson al Scotiei a inventat primul mijloc de transport electric. Un autovehicul electric, la scara mica a fost proiectat de de Profesorul Stratingh al Groningen, Olanda si a fost construit de asistentul sau Christopher Becker in 1835. Autovehicule electrice practice au fost inventate de americanii Thomas Davenport si Scotsmen Robert Davidson in jurul anului 1842. Ambii inventatori au fost primii ce au folosit baterii nereincarcabile.

Francezul Gaston Plante a inventat o baterie mult mai performanta in 1865 si compatriotul sau Camille Faure a imbunatatit capabilitatea acesteia in 1881. Aceasta capacitate imbunatatita a pavat drumul inflorirea masinilor electrice.

Franta si Marea Britanie au fost primele natiuni ce au sprijinit raspandirea dezvoltarii vehiculelor electrice spre sfarstiul anilor 1800. In 1899, un vehicul electric de cursa, numit  La Jamais Contente a stabilit un record mondial pentru viteza terestra - 68 mph - proiectat de Camille Jenatzy.

De abia din anii 1895 americanii au inceput sa acorde atentie vehiculelor electrice dupa ce un triciclu electric a fost construit de A.L. Ryker si o masina de 6 persoane a fost construita de William Morrison, in anul 1891. Multe invoatii au urmat iar interesul pentru  vehiculele motorizate s-a dezvoltat fulminant spre sfarsitul anilor 1890 si inceputul anilor 1900. In 1897, prima aplicatie comerciala s-a dovedit a fi flota taxiurilor din New York, construita de Electric Carriage si Wagon Company Din Philadelphia.

Primele vehicule electrice, cum ar fi modelul din 1902, Wood Phaeton erau mai mult decat care electrice fara cai. Phaeton putea merge pe o distanta de 18 mph, cu viteza maxima de 14 mph si costa 2000$. Mai tarziu, in 1916, Woods a inventat o masina hibrid care avea atat motor cu combustie interna cat si motor electric.

La schimbarea secolului, America era prospera si masinile, acum disponibile in versiuni electrice, pe abur sau pe benzina, deveneau din ce in ce mai populare. Anii 1899 si 1900 au reprezentat varfurile de lance  ale masinilor electrice ce au depasit in vanzari celelalte tipuri de autoturisme.

Vehiculele electrice aveau mai  multe avantaje fata de competitori pe la inceputul anilor 1900. Nu aveau vibratiile, mirosul si zgomotul asociat masinilor pe benzina. Schimbarea vitezelor era cea mai dificila parte a condului la masinile pe benzina, in timp ce la masinile electrice nu era nevoie de schimbarea vitezei. In timp ce nici masinile cu motor pe abur nu aveau schimbator de viteze, acestea porneau foarte greu, uneori, in diminetile reci putea dura pana la 45 minute pornirea.

Masinile pe abur aveau distanta de parcurgere mai mica decat cele electrice la o singura incarcare. Singurele drumuri bune la vremea respectiva erau in oras, calatoriile cele mai dese fiind locale, o situatie perfecta pentru masinile electrice, din moment ce erau concepute sa mearga pe distante scurte. Masina electica a fost alegerea preferata a multora deoarece nu necesita efort manual pentru pornire, precum manivela masinilor pe benzina, si nu era nici o lupta dusa cu schimbatorul de viteze.

In timp ce masinile electrice standard costau sub 1000$, primele masini electrice erau ornate si caroserii masive, special proiectate pentru clasa superioara.Aveau interioare moderne, cu materiale scumpe si un pret de aproximativ 3000$ in 1910. Vehiculele electrice au avut succes in anii 20 cu productia atinsa in 1912.

Declinul masinilor electrice a fost alimentat de cateva dezvoltari majore:

- In jurul anilor 20, America avea o infrastructura mai dezvoltata si drumuri mai bune ce erau conectate la oras, nevoia de masini cu raza mai lunga de mers, facandu-si simtita prezenta.

- Descoperirea titeiului din Texas a redus pretul benzinei pana cand a devenit accesibil si consumatorului mediu.
- Inventia starterului electric, de catre Charles Kettering in 1912 eliminand nevoia de manivela.

Initierea constructiei in masa a vehiculelor cu motor pe combustie interna, de catre Henry Ford, a facut ca aceste vehicule sa fie disponibile pe scara larga si foarte accesibile, preturile variind de la 500 $ la 1000 $. In contrast, pretul masinilor electrice continua sa creasca. In 1912, un roadster electric s-a vandut pentru 1750$, in timp ce o masina pe benzina s-a vandut cu 650$.

 Vehiculele electrice au domnit pana in anul 1935. Anii urmatori, pana in 1960 au reprezentat anii morti pentru dezvoltarea vehiculelor electrice si folosirea lor ca transport personal.Intre anii 60 si 70 s-a simtit nevoie unor vehicule alimentate cu alt tip de combustibil pentru a reduce problema emisiilor de esapament a motoarelor cu combustie intersa si pentru a reduce dependenta fata de importurile straine de titei.

 Multe incercari de a produce vehicule practice au avot loc de-a lungul anilor 60 si pana in prezent.

Pe la inceputul anilor 60, Atelierul Boyertown Auto Body impreuna cu Smith Delivery Vehicles, Ltd din Anglia si Diviza Exide a Companiei de baterii electrice au format  Compania de Camioane Battronic. Primul camion electric al companiei Battronic a fost livrat catre Compania Potomac Edison in 1964. Acest camion era capabil de o viteza de 25 mph, o distanta de parcurgere de 62 mile si o sarcina de 1134 kg.

Battronic a lucrat cu General Electric din anii 1973 pana in 1983, producand 175 de autoutilitare pentru uz in industria utilitara si pentru a demonstra capabilitatile vehiculelor propulsate pe baterii. De altfel, Battronic a mai dezvoltat si produs in jur de 20 de autobuze, prin mijlocul anilor 70.

Doua companii erau lideri in productia vehiculelor electrice in acea perioada. Sebring - Vanguard au produs peste 2000 de masini de oras. Aceste masini aveau viteza maxima de 44 mph, viteza de croaziera fiind de 38 mph si o distanta de parcurgere de 50 - 60 mile.

Cealalta companie era Elcar Corporation, ce a produs vehiculul "Elcar". Elcarul avea viteza maxima de 45 mph,o distanta de parcurgere de pana la 60 mile si costa intre 4000 $ si 4500 $.
In 1975, Serviciul Postal al Statelor Unite a achizionat 350 jeep-uri electrice de livrare de la  Compania American Motor pentru a fi folosite intr-un program test. Aceste jeepuri aveau viteza maxima de 50 mph si o distanta de parcurgere de 40 mile la viteza de 40 mph. Incalzirea si dezghetarea erau indeplinite cu un incalzitor de gaz iar timpul de renincarcare era de 10 ore.

Cateva actiuni legislative si de reglemantare din Statele Unite si pe plan mondial au reinoit eforturile in dezvoltarea vehiculelor electrice. Primul este Amendamentul SUA din 1990 cu privire curatarea aerului, Regulamentul din 1992, al SUA , privind energia si reglementarile emise de California Air Resources Board. In plus la cerintele si regulile privind reducerea consumului de benzina, cateva state au pretins vehicule cu nivelul de emisii zero.

Cei trei mari, constructori de autoturisme si Departamentul de energie al Sua, precum si un numar companii ce transforma automobile sunt implicate activ in dezvoltarea vehiculelor active prin Parteneriatul pentru o noua generatie de Vehicule (PNGV). Transformarile electrice ale vehiculelor propulsate pe benzina sunt acum posibile, la fel ca si vehiculele electrice proiectate de la zero, pot ajunge la viteze foarte mari si distante de parcurgere de la 50 la 150 mile, intre incarcari.

Cateva exemple de vehicule sunt camioanetele Chevrolet S-10, transformata de US Electricar si nemai fiind disponibila. Era propulsata de doua motoare pe curent alternativ si baterii plumb-acid. Distanta de parcurgere era de cca 60 mile si putea fi reincarcata in mai putin de 7 ore.

Geo Metro, transformata de Solectria Corp, este un sedan electric cu 4 locuri, propulsat de un motor pe curent alternativ  si baterii plumb - acid. Distanta de parcugere era de 50 mile, si putea fi reincarcata in mai putin de 8 ore. In timpul Turului American de la New York pana la Philadelphia, o Geo Metro din 1994, apartinand Solectria Corp a rulat peste 200 mile cu o singura incarcatura folosind bateriile hibride nichel - metal Ovonic.
De asemenea, cei trei, mari fabricanti de automobile au dezvoltat vehicule electrice.
Un prim vehicol din anii 1990, a fost utilitara Ford Ecostar cu un motor pe curent alternativ si baterii cu sulf si sodiu. Viteza maxima era de 70 mph si avea o distanta de parcurgere intre 80-100 mile. Atunci cand erau deja construite 100 de masini Ecostar, au fost considerate vehicule R&D si nu au fost oferite spre vanzare.

Ford a oferit si varianta electrica a camionetei Ford Ranger. Avea o distanta de parcurgere de aproape 64 mile si baterii plumb-acid, ajungea la o viteza maxima de 75 mph, accelera de la 0 la 50 mph in 12 secunde, si avea o sarcina de 317 kg.
General Motors a proiectat si dezvoltat o masina electrica de la zero in loc sa modifice un vehicul existent. Acest vehicul, numit EV1, era o masina sport, de doua locuri propulsata de un motor pe curent alternativ cu racire pe lichid si baterii plumb - acid. EV1 avea viteza maxima de 80 mph, avea distanta de parcurgere de  80 mile, si putea accelera de la 0 la 50 mph in mai putin de 7 secunde.

In plus fata de EV1, General Motors a mai oferit un alt vehicul electric, camioneta Chevrolet S-10. Acest vehicul avea o distanta de parcurgere de 45 mile, accelera de la 0 la 50 mph in 10 secunde, si o sarcina de 431 kg.
Alte vehicule electrice ce erau disponivile in 1998 includeau si utilitara Toyota RAV4 Sport, Honda EV Plus si dubita Chrysler EPIC. Aceste trei vehicule erau toate echipate cu baterii hibrid  nichel - metal. Nissan a construit un numar limitat de Altra EV in flota californiei de-a lungul anului 1998. Altra era echipata cu baterie litiu-ion. In plus, atat Ford cat si General Motors, de-a lungul anului 1998, au facut Rangerul, EV1 si camioneta S-10 disponibile cu  baterii hibrid nichel - metal.

In timp ce vehiculele din 1998 satisfaceau cerintele mai multor operatori si famililor cu 2 masini, costul de 30,000$ - 40,000$ (1988) le faceau foarte scumpe. Oricum, insa acest pret era considerat mic atunci cand interveneau creditele si stimulentele financiare.

Cronologia masinii electrice

1832 - 1839
Inventatorul scotian Robert Anderson inventeaza prima masina electrica bruta propulsata de baterii nereincarcabile.

1835
Americanului Thomas Davenport ii este atribuita construirea primului vehicul electric practic - o mica locomotiva.

1859
 Fizicianul francez, Gaston Plante inventeaza bateria pe baza de plumb - acid reincarcabila. In 1881, compatriotul sau, Camille Faure va imbunatatii abilitatea de stocare si inventeaza prima baterie pe baza de plumb - acid folosita la automobile.

1981
William Morrison din Des Moines, Iowa construieste primul vehicul electric ce a avut succes in Statele Unite.

1897

Primele taxiuri electrice au acaparat strazile din New York inca din primii ani de la aparitie. Compania Pope Manufacturing din Connecticut devine primul fabricand american de autovehicule electrice pe scara larga.

1899
 Crezand ca electricitatea va domina automobilele in viitor, Thomas Alva Edison isi incepe misiunea de a crea o baterie mai puternica si mai rezistenta pentru automobilele comerciale. In timpul cercetarilor sale, acesta aduce imbunatatiri bateriilor alcaline, acesta abandonandu-si misiunea o decada mai tarziu.

1900

Automobilul electric era la apogeu. Din 4192 de masini produse in Statele Unite, 28 % erau propulsate de electricitate, si masinile electrice reprezintau aproape o treime din toate masinile gasite pe strazile din New York, Boston si Chicago.

1908

Modelul T al lui Ford.

Henry Ford introduce Modelul T, produs in masa si propulsat pe benzina, ce va avea un efect profund in piata automobilelor din SUA.

1912
 Charles Kettering inventeaza primul starter electric practic. Inventia lui Kettering face ca automobilele propulsate pe benzina sa fie mai atractive pentru consumatori prin eliminarea inesteticii manivele si, astfel ajutand la decesul automobilului electric.

1920

De-a lungul anilor 20 masina electrica inceteaza sa mai fie un produs comercial viabil. Declinul masinii electrice, a fost determinat de mai multi factori, incluzand dorinta de vehicule ce parcurg distante mai mari, lipsa lor de cai putere si disponibilitatii de benzina.

1966
Congresul introduce primele recomandari cu privire la folosirea masinilor electrice ca reducere a poluarii aerului. Un sondaj Gallup atesta ca 33 milioane de americani sunt interesati de vehiculele electrice.


1970

Apar temeri privind elanul pretului combustibilului - plus embargoul petrolului arab din 1973 - si mediul in plina dezvoltare a dus la reinoirea intereselor catre masinile electrice, atat din partea consumatorilor cat si din partea producatorilor.

1972

Victor Wouk, "Nasul hibridului" construieste primul vehicul hibrid in marime naturala, auto-propulsat dintr-un Buick SkyLark din 1972 furnizat de General Motors pentru programul Federal de stimulare a masinilor eco. Asociatia pentru Protectia Mediului  stopeaza programul in 1976.

1974
Masina de oras a Vanguard - Sebring

Masina de oras isi face debutul la Simpozionul Vehicului Electric in Washington, D.c. Masina de oras avea viteza maxima de 30 mph si distanta de parcurgere de pana la 40 mile. In anul 1975, compania este una dintre cele 6 mari companii de autovehicule dar aceasta se dizolva, dupa numai cativa ani.

1975

Serviciul Postal US a cumparat 350 jeepuri electrice de livrare de la AM General,  divizie a AMC, pentru a fi folosite intr-un program test.

1976
Congresul accepta Actul Dezvoltarii si Cercetarii Vehiculelor electrice si Hibride. Aceasta lege intentiona sa grabeasca dezvoltarea tehnologiilor noi ce includeau baterii imbunatatie, motoare si alte componente hibrid - electrice.

1988
Roger Smith, CEO la General Motors, accepta sa finanteze eforturile de cercetare pentru a construi un vehicul electric practic. Echipele G.M face echipa cu AeroVironment din California pentru a proiecta ceea ce va deveni EV1, pe care unul dintre angajati l-a numit " cel mai eficient vehicol de serie din lume". Unii entuziasti ai vehiculelor electrice au speculat ca EV1  nu a fost intreprins ca o amenintare serioasa, de catre marii fabricanti.

1990
California accepta legea prin care stipula ca autovehiculele trebuiesc sa aibe emisii zero, ce necesita ca 2% din autovehiculele statului sa nu aibe emisii pana in 1998 si 10 % pana in 2003.  Legea este amendata in mod repetat, in urmatoarea decata, pentru a reduce numarul de vehicule cu emisii zero pe care il pretinde.

1997
Toyota dezvaluie Prius - prima masina mondiala, comerciala, produsa in masa, comercializata ca si masina hibrid - in Japonia. Aproape 18,000 de unitati au fost vandute in primul an de productie.

1997 - 2000

Cateva mii de masini electrice (cum ar fi Ev Plus de la Honda, Ev1 de la GM, Camioneta Ranger EV de la Ford, Altra Ev e la Nissan, S-10 EV de la Chevrolet si Rav 4 EV de la Toyota) sunt produse de catre importanti fabricanti de autovehicule, dar cele mai multe sunt disponibile pentru inchiriere. Toate programele de productie a masinilor electrice, ale marilor fabricanti vor fi intrerupte pana la inceptul anilor 2000.

2002

G.M si Daimler Chrysler intenteaza proces California Air Resources Board pentru revocarea actului ZEV, adoptat pentru prima oara in 1990. Administratia Bush se alatureaza procesului.


2003

G.M anunta ca nu v-a reinoi contractelor de inchiriere a masinilor EV1 deoarece nu mai pot furniza componente pentru a repara vehiculele si ca intentioneaza sa revendice toate masinile pana la sfarsitul anilor 2004.


2005


pe 16 februarie, entuziastii masinii electrice au inceput petitia " Nu le demolati" pentru a opri G.M sa demoleze cele 78 de EV1 in Burbank, California.
Petitia s-a terminat 28 de zile mai tarziu, atunci cand G.M a indepartat masinile din facilitate.  in filmul " cine a ucis masina electrica", purtatorul de cuvant al GM, Dave Barthmuss atesta ca EV1 vor fi reciclate, nu doar zdrobite.

2006

Cateva masini pur electrice si cateva hibriduri sunt in productie limitata si cele noi sunt in plan.
Expertii difera cu privire la cat de repede va creste pretul petrolului, predictiile cotelor petrolului, schimbarea norocului companiilor de autoturisme, si cererea poporului pentru masini ce merg fara benzina va invia piata vehiculelor electrice in secolul 21. Succesul hibridului Toyota, Prius reprezinta un semn promitator.

=================================================================================

1665 – 1825

Intre anii 1665 si 1680, preotul Iezuit Flemish si astronomul Ferdinand Verbiest au creat planurile pentru o masina pe abur, fara pilot pentru Imparatul Chinez, Khang Hsi. In 1769, Francezul Nicholas Cugnot a construit un mijloc de transport capabil sa ruleze 6 mile pe ora. In 1825, inventatorul britanic Goldsworthy Gurney a costruit o masina pe abur ce a terminat cu succes o calatorie de 65 mile in 10 ore. (Masinile cu abur au dominat peisajul automobilistic pana la sfarsitul secolului 19).

1839
Robert Anderson din Aberdeen, Scotia a construit primul vehicul electric.

1870

Sir David Salomon a dezvoltat o masina cu un motor electric mai usor si baterii cu capacitate mare de stocare a energiei. Viteza de mers si distanta de parcurgere erau mici.

1886
Scrieri istorice indica faptul ca un taxi propulsat electric, folosind o baterie cu 28 celule si un motor electric mic, a fost introdus in Anglia.

1888

Immisch & Company au construit un mijloc de transport pentru 4 persoane, propulsat de un motor cu un cal putere si o baterie cu 24 celule pentru sultanul Imperiului Otoman. In acelasi an, Magnus Volk a construit in Brighton, Anglia o masina electrica in trei roti.

1890 - 1910

O perioada a imbunatatirilor signifiante pentru tehnologia bateriilor, in special dezvoltarea celor cu plumb - acid, de catre H. Tudor si bateriile cu nichel - fier, dezvoltate de catre Edison si Junger.

1897
Compania de taxiuri electrice a Londrei si-a inceput serviciul folosind masini proiectate de Walter Bersey. Taxiul Bersey, ce folosea o baterie cu 40 celule si un motor electric de 3 cai putere, putea fi condus 50 mile inainte de a avea nevoie de reincarcare.

Compania Pope Manufacturing  din Harford, Connecticut a construit in jur de 500 masini electrice pe o perioada de doi ani.
1898
Doctorul german, Ferdinand Porche, la varsta de 23ani, a construit prima sa masina, Lohner Electric Chaise. A fost prima masina din lume cu transmisie frontala. A doua masina a lui Porche a fost un hibrid, folosind un motor cu combustie interna pentru a invarti un generator ce furniza curent motorului electric, localizat in butucul rotilor. Doar pe baterie, masina putea circula pe o distanta de aproape 40 mile.

1898

Compania Electric Carriage an Wagon din New York, avea o flota de 12 taxiuri electrice foarte elegante.

1899
Compania pope Manufacturing s-a contopit cu alte doua companii de autourisme mai mici, formand astfel Compania Electric Vehicle, prima operatiune importanta in industria automobilistica americana. Compania avea bunuri de 200 milioane $.

Doua masini hibrid au aparut la Salonul de la Paris.

1900

Companiile de autoturisme americane au construit 1681 masini pe abur, 1575 masini electrice si 936 masini pe benzina. Intr-un sondaj condus la primul Show National de Automobile in New York, cumparatorii au afirmat ca vehiculele electrice sunt prima lor alegere, urmate indeaproape de cele pe abur.

1903

In primii ani ai secolului 20, mii de masini electrice si hibrid au fost produse. Aceasta masina, produsa in 1903 de compania Krieger, folosea un motor pe benzina pentur a suplimenta bateria. Linia de asamblare a lui Henry Ford si aparitia motoarelor pe benzina cu auto-pornire au semnalat declinul rapid al masinilor hibrid pana in 1920.

1900
Constructorul belgian Pieper, a introdus un voiturette de 3,5 CP in care motorul pe benzina era combinat cu un motor electric, sub scaun. Cand masina rula, motorul electric actiona ca un generator, reincarcand bateriile. Dar cand masina urca o panta, motorul electric, montat coaxial cu cel pe benzina, ii dadea un surplus de putere. Patentele lui Pieper au fost folosite de o firma belgiana, Auto-Mixte, pentru a construi vehicule comerciale din 1906 pana in 1912.

1902

Un hibrid de serie a concurat impotriva masinilor propulsate pe abur si benzina intr-un test de fiabilitate din New York catre Boston.

1904
 Compania Electric Vehicle a consturit 2000 de taxiuri,camioane si autobuze, si a pus la punct companii de taxiuri subsidiare si de inchiriere pentru New York si Chicago. Companii mai mici, reprezentand 57 fabrici, au construit aproape 4000 masini.

Henry Ford depaseste provocarile masinilor propulsate pe benzina - zgomotul, vibratiile si mirosul - si a inceput productia in masa a vehiculelor low-cost, mult mai usoare si propulsate pe benzina. In cativa ani, Compania Electric Vehicle a falimentat.

1905

Un inginer american pe nume H. Piper a obtinut patentul pentru un vehicul hibrid intre benzina - electric. Ideea lui a fost ca motorul electric sa asiste motorul cu combustie interna, permitandu-i sa ajunga la o viteza de 25 mph.

Woods Interurban, o masina electrica ce permitea soferilor de cursa lunga sa faca schimbul de pe motorul electric pe  motorul in doua pistoane, propulsat pe benzina (se presupunea a fi o treaba de 15 minute.) nereusind sa isi procure mai mult de cativa cumparatori.

1910

Comercial a construit un camion hibrid ce folosea un motor cu 4 pistoane, pe benzina pentru a alimenta un generator, eliminand nevoia de transmisie si baterie. Hibridul a fost construit in Philadelphia pana in 1918.

1913

Cu descoperirea auto-starterului ( permitand tuturor soferilor sa porneasca motoarele pe benzina), masinile pe abur si cele electrice au disparut aproape complet. In acest an, vanzarile masinilor electrice au scazut la 6000 vehicule, in timp ce Modelul T de la Ford s-a vandut in 182 809 exemplare.
1921

Hibridul Owen Magnetic

Modelul Owen Magnetic 60 Touring folosea un motor pe benzina pentru a alimenta un generator ce alimenta curent electric motoarelor electrice, montate pe fiecare roata din spate.

1916
Doi renumiti constructori  de vehicule electrice - Baker din Cleveland si Woods din Chicago au oferit masini hibride. Woods sustinea ca hibirdul lor poate atinge o viteza maxima de 35 mph si a atins o eficienta a combustibilului de 48 mpg. Modelul Woods Dual Power era mai scump si mai putin puternic fata de competitia pe benzina, si astfel nu s-a vandut asa bine.


1920 - 1965

Perioada nefasta pentru masinile electrice si hibride. Asa numitele masini alternative devenisera elementele principale din atelierele tinichigiilor si antreprenorilor marunti.

1966
Congresul SUA introduce primele recomandari privind folosirea vehiculelor electrice ca reducere a poluarii aerului.


1968 - 1971
Trei oameni de stiinta ce lucrau la TRW, un furnizor auto important, au creat un hibrid de propulsie  practic. Dr Baruch Berman, Dr George H. Gelb si Dr. Neal A. Richardson au dezvoltat, demonstrat si patentat sistemul proiectat ca o transmisie electro-mecanica (EMT)  furnizand performanta crescuta vehiculelor cu un motor mai mic decat motorul cu combustie interna conventional. Multe din conceptele ingineresti incorporate in acel sistem sunt folosite si in hibridurile de astazi.

1969

Modelul 512 al G.M, o masina hibrida experimentala si foarte usoara, a rulat doar pe energie electrica cu viteza de 10 mph. De la 10-13 mph, a rulat p po combinatie de baterii si pe motorul in doi timpi, pe benzina. Peste viteza de 13 mph, acest model a rulat pe benzina. Putea ajunge doar la viteza de 40 mph.

Anii 70

Cu embargoul arabilor din 1973, pretul benzinei a crescut, creand noi interese in industia vehiculelor electrice. Departamentul de Energie al SUA a testat mai multe vehicule electrice si hibride, produse de diversi fabricanti, incluzand si hibridul cunoscut ca si "VW Taxi" produs de Volkswagen in Wolfsburg, Germania de vest. Taxiul, ce utiliza o configuratie hibrida paralela permitea schimbarea intre motorul pe benzina si cel electric, acesta parcurgand peste 8,000 mile, si a fost prezentat in saloanele auto din Europa si Statele Unite.

1974

Ca partasi ai programului Federal de stimulare a folosirii masinilor non-poluante, inginerii Victor Mouk si Charlie Rosen au creat un vehicul hibrid  benzina - electric prototip  folosind un caroseria unui Buick Skylark.
Agentia de Protectia Mediului (EPA) a SUA, a testat vehiculul si a certificat, ca indeplineste cerintele stricte ale programului EPA.

1975

AM General, o divizie a American Motors, a inceput livrarea celor 352 dubite electrice pentru Serviciul Postal al Sua, pentru testare. Administratia SUA pentru cercetare si dezvoltare a energiei a inceput un program guvernamental ce privea tehnologia avansata electrica si hibrida.

1976

Congresul SUA a adoptat Legea Publica 94 - 413, Cercetarea privind dezvoltarea vehiculelor electrice si hibride si Actul demonstrativ in 1976. Pe langa obiectivele acestei legi se dorea si colaborarea cu industria privind imbunatatirea bateriilor, motoarelor si celalalte componente hibrid - electrice.

General Electric a fost aleasa sa construiasca un sedan hibrid, si Toyota si-a construit primul hibrid - o masina mica sport cu un generator pe benzina ce alimenteaza cu energie un motor electric.

1977 - 1979
General Motors a cheltuit peste 20 milioane $ in cercetarea si dezvoltarea masinilor electrice, raportand ca vehiculele electrice ar putea fi in productie pe la mijlocul anilor 80.

1979

Dave Arthur din Springdale, Arkansas, a cheltuit 1500 $ transformand un Opel GT standard intr-o masina hibrid ce putea parcurge 75 mile cu un galon, folosind un motor de masina de tuns iarba de 6 CP, un motor electric de 400 A si baterii de 6 V.
Revista Mother Earth  a folosit planurile lui Arthur pentru a-si construi un hibrid, ce mergea in medie 75 mile cu 1 galon.
Sase mii de cititori ai revistei Mother Earth s-au inscris pentru a primi planurile, cand revista si-a publicat rezultatul constructiei.

1980

Briggs si Stratton, compania cunoscuta pentru fabricarea motoarelor pentru masinile de tuns iarba, au dezvoltat o masina hibrid propulsata de un motor cu doi cilindri, in patru timpi, pe benzina avand o  putere de 16 CP si un motor electric - totalizand 26 CP. Trenul de rulare al hibridului asigura putere pentru un vehicul proiectat cu 6 roti - 2 in fata si 4 in spate.

1989
Audi a dezvaluit prima generatie de vehicule experimentale Audi Duo, bazata pe Audi 100 Avant Quattro. Masina avea un motor electric de 12.6 CP, ce alimenta rotile din spate. O baterie nichel - cadmiu asigura energia. Rulajul rotilor din fata era alimentat de un motor de 2,3 litri in cinci cilindri, ce avea o putere de 136 CP. Doi ani mai tarziu, Audi a lansat a doua generatie de Duo, bazata tot pe modelul 100 Avant Quattro.

1991

Consortiul Bateriilor Avansate al SUA, un program al Departamentului de Energie, a lansat un program important ce viza producerea unei super baterii pentru a produce vehiculele electrice viabile cat mai repede posibil. USABC va investi mai mult de 90 milioane $ bateria hibrid de nichel. Bateria NiMH poate accepta cicluri de reincarcare de trei ori mai multe fata de bateriile plumb - acid, iar acestea functioneaza mai bine in vremuri friguroase.

1992

Corporatia Toyota Motor anunta "Actul Pamantului", un document ce sublinia scopurile de dezvoltare si vindere de vehicule cu emisii cat mai mici.

1993

Administratia Clinton anunta o initiativa guvernamentala, numita Parteneriatul pentru o noua generatie de Vehicule (PNGV). In acest program, guvernul a conlucrat cu industria auto americana pentru a dezvolta o masina non-poluanta ce putea merge 80 mile cu un galon. Cativa ani si cateva miliarde de dolari mai tarziu, PNGV a aparut cu 3 prototipuri pentru masina lor de 80 mile per galon. Fiecare prototip era un hibrid.

Excluderea companiei Toyota din PNGV l-a determinat pe directorul acesteia Eiji Toyoda sa creeze un proiect secret numit G21, Masina globala pentru secolul 21. In anul urmator, Toyota si-a dublat scopulprincipal de a imbunatati eficienta combustibilului cu 50%.

1997
Toyota Prius a fost introdusa pe piata japoneza, cu doi ani inainte de data de lansare, si anterior Conferintei privind incalzirea globala de la Kyoto, tinuta in decembrie. Vanzarile in primul an au fost de aproximativ 18,000 unitati.


Audi a devenit primul constructor auto  din Europa ce a fabricat un vehicul hibrid in serie : Audi Duo, bazat pe modelul  A4 Avant. Vehiculul era propulsat de un motor TDI de 1,9 litri si 90 CP in conjunctie cu un motor electric de 29 CP. Ambele surse de energie alimentau rotile din fata. O baterie plumb-gel asigura energia electrica. Duo nu a fost un succes comergial si deci a fost oprita productia, facandu-i pe europeni sa se concentreze investitile asupra motoarelor diesel.

1997 - 1999

O selectie mica din toate masinile electrice a marilor constructori auto - incluzand EV plus de la Honda, EV1 si camioneta S-10 de la GM, camioneta Ranger de la Ford, si Rav4 EV de la toyota - au fost introduse in California. In ciuda entuziasmului adeptilor, masinile electrice au esuat in a-si gasi mai mult de cateva sute de soferi pentru fiecare model. In cativa ani, toate programele electrice au fost abandonate.

1999

Honda a lansat prima masina hibrid, in doua usi, Insight pentru a acapara piata automobilelor in Statele Unite. Insight a castigat numeroase premii si a primit evaluarea EPA la 61 mile per galon in oras si 70 mile pe galon pe autostrada.

2000

Toyota lanseaza Toyota Prius, primul sedan hibrid in patru usi disponibil in SUA.

2002

Honda a introdus modelul Civic Hibrid, cea de-a doua masina hibrid benzina - electric disponibila. Aspectul si manevrabilitatea acestei masini este identica ca cea de la modelul conventional.

2004

Toyota Prius II a castigat in 2004, premiul pentru Masina anului, de la Revista Motor Trend si Show-ul auto Nord American. Toyota a fost surprinsa de cerere si si-a marit productia de la 36000 la 47000 unitati pentru piata din SuA. Cumparatorii interesati au asteptat si cate 6 luni pentru a cumpara modelul Prius. Directorul de vanzari Toyota Motor, din SUA, Jim Press a numit-o " cea mai misto masina pe care am avut-o"

In septembrie, Ford a lansat Hibridul Escape, primul hibrid american si primul SUV hibrid.


Categorii articole

Theme Forest
Inca nu sunt comentarii pentru articolul -- Istoria masinilor electrice
Fii primul care comenteaza acest articol!

Citeste si urmatoarele stiri auto

Column One

Is simply dummy text of the printing and consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi.

Column Two

Is simply dummy text of the printing and consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi.

Column Three

Is simply dummy text of the printing and consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi.

Marci auto

Primele automobile fabricate in Romania

Istoria automobilului romanesc nu are, din pacate, prea multe file.Majoritatea romanilor considera Dacia ca fiind primul automobil fabricat in Romania. Unii stiu ca la sfarsitul anilor 1930 au fost asamblate in Bucuresti automobile Ford.Putini stiu insa ca in urma cu aproape 90 de ani, in 1908 lua fiinta la Arad fabrica de automobile MARTA. Din multitudinea de firme auto aparute in Europa Centrala, inaintea Primului Razboi Mondial, doar cateva au mai rezistat pana in zilele noastre:Steyr, Austro-Daimler, Puch, Raba, Pra

Inceputurile liniilor de asamblare auto

Inceputurile liniei de asamblare. Pe la inceputurile anilor 1900, masinile pe benzina au inceput sa depaseasca in vanzari celelalte autoturisme. Piata pentru automobile economice crestea si nevoia pentru productia industriala isi facea simtita prezenta. Primi fabricanti de autoturisme a fost Franta : Panhard & Levassor (1889) si peugeot ( 1891). Prin fabricanti de autovehicule ne referim la constructori ai intregului vehicul pentru vanzare si nu doar la inventatorii motoarelor ce au experimentat doar pent