Intra in cont





Inregistrare
Ai uitat parola

Inscrie-te pentru newsletter

Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu ultimele stiri din domeniul auto si cu evenimentele istorice ale zilei!

Istoria formulei 3000

2010-04-16
Vizualizari: 21517

Seriile GP2 sunt mai degraba o competitie "tanara" in cursele open-wheel, dar conceptul sau a fost implementat cu multi ani inainte ca, campionatul sa se prezinte in formatul curent. Stramosul Gp2 este faimosul Campionat Formula 3000, ce a fost creat de FIA ( Federatia internationala de automobile) in 1985 ca o confruntare finala pentru soferii ce vroiau sa intre in Formula 1. A fost calea perfecta de a face tranzitia din competitiile nationale de formule in cea mai importanta competitie open - wheel.

Campionatul formulei 3000 permite echipelor mici sa iasa in fata, deoarece costurile sunt mult mai mici decat la Formula 1 sau Formula 2. Cum FIA nu a reuist sa continue cu programul lor dupa sezonul din 2004, Bernie Ecclestone si Flavio Briatore si-au unit fortele in crearea unui campionat mai competitiv, in acelasi timp furnizand spectacol si un loc bun in care echipele de F1 sa poata cauta viitoarele talente. Si conceptul lor proaspat imbunatatit a avut succes in ambele aspecte.

La inceput, regulile pentru Seriile GP2 erau putin diferite fata de ce se intampla inainte de campionatul Formula 3000. FIA si-a continuat politica sa obligatorie de a folosi un singur furnizor pentru saisu, motor si pneuri, creand  astfel sanse egale pentru toti soferii si facand ca abilitatile lor sa conteze mai mult decat in alte competitii open-wheel. Ce a diferentiat cele doua campionate a fost formatul regulilor. Si anume :

Fiecare runda consta in 2 curse. Soferul care a atins primul loc in sesiunea de calificare pleaca de pe locul cu numarul 1 pe marcaj, in prima cursa. Aranjamentul pentur a doua cursa va fi in functie de perfomanta soferilor in prima cursa, cu Top 8 rasturnat. Prin urmare, daca cineva termina prima cursa pe locul 8, va incepe de pe locul cu numarul 1 in cursa 2, in timp ce castigatorul primei curse va incepe de pe locul 8 in cursa 2. Prima cursa a fost tinuta intr-o Sambata, in timp ce a doua a fost tinuta Duminica. Singurul concurs in care a fost tinuta doar o cursa a fost la Monaco.

Sistemul cu puncte a fost foarte similar ca cel folosit in Formula 1, cu Top 10 fiind premiat cu 10,8,6,5,4,3,2,1 puncte in prima cursa. In a doua cursa, doar primii 6 soferi primeau puncte, in sistemul 6-5-4-3-2-1. Diferenta fata de F1 a constat in faptul ca pole-position si cel mai rapid tur erau premiate cu cate doua puncte respectiv 1 punct.

Lewis Hamilton pe strazile din Monte Carlo.

Asa cum s-a adeverit, in sezonul urmator toti campionii GP2 au dreptul la o incercare in Formula 1.

Nico Rosberg a fost primul campion al Seriilor GP2. In ciuda faptului ca a terminat cu acelasi numar de curse castigate ca si cel de pe locul 2 (Heikki Kovalainen, 5 victorii), experienta acumulata in toti acesti ani l-au ajutat sa isi mentina titlul mondial cu un avantaj de 15 puncte fata de Finn. Fiul lui Keke Rosberg a ocupat un loc in echipa Williams F1, in timp ce Kovalainen a devenit pilot de incercari pentru campioana lumii ( la acel moment), Renault.

Viitorul star al F1, Lewis Hamilton si pilotul Nelson Piquet Jr au urmat aceeasi cale un an mai tarziu. Dupa o batalie crancena pentru titlul GP2, invingatorul Hamilton l-a inlocuit pe Pedro de la Rosa in cockpit-ul echipei Mclaren Mercedes."Nelshino" Piquet l-a inlocuit pe Kovalainene ca pilot de incercare pentru echipa Renault F1, fiind in cele din urma promovat la pilot pentru cursa din 2007.

In sfarsit, in 2007, Timo Glock si-a asigurat primul titlu GP2 din cariera si ia fost data sansa revenirii in Formula 1 in echipa Toyota( a semnat un contract cu Constructorul Japonez pentru 2008, deoarece participarea lui Ralf Schumacher in echipa, nu era confirmata). Germanul a concurat pentru Jordan in 2004, reusind un loc 7 la prima sa aparitie in Formula 1.

Un alt fapt interesant in istoria Formulei 3000 / Campionatul GP2 este ca nici un campion al celor doua competitii nu a reusit sa castige titlul Formulei 1, cel mai aproape de reusita fiind Lewis Hamilton, in 2007 ( Soferul britanic pierzandu-si  coroana F1 in ultima runda a sezonului  si terminand la un punct in spatele soferului celor de la Ferrari, Kimi Raikkonen).


Sa aruncam o privire asupra cartii tehnic a seriilor GP2:

Motor : 4 - litri, v8, 600 cai putere ( CP ) la 10 000 rpm. Acesta functioneaza cu sistem de accelerare prin sarma ( se reconstruieste dupa 4000 - 4500 km)

Cutia de viteze : cutie de viteze longitudinala secventiala in 6 trepte. comanda electro-hidraulica prin intermediul schimbatorului de pe volan. Rampa diferentiala non hidraulica.

Suspensii : bascule duble fata si spate, valva operata, amortizoare duble si suspensie pe arc. Repartizarea greutatilor si a unghiului de fuga ajustabila. Amortizoare ajustabile in patru moduri. Grilaje fata - spate ajustabile.

Frane : Discuri de frana din Carbon. Placute din carbon.

Roti si pneuri : dimensiunile standard ale F1.



Categorii articole

Theme Forest
Inca nu sunt comentarii pentru articolul -- Istoria formulei 3000
Fii primul care comenteaza acest articol!

Citeste si urmatoarele stiri auto

Column One

Is simply dummy text of the printing and consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi.

Column Two

Is simply dummy text of the printing and consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi.

Column Three

Is simply dummy text of the printing and consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi.

Marci auto

Istoria curselor auto DRAG NASCAR

Este un fapt acceptat de catre istoricii curselor cu masini cum ca NHRA (Asociatia nationala a HotRod-urilor) si NASCAR impart aceeasi radacini in Statele unite, datand de la inceputul anilor 1930, desi a devenit sport legitim la scurt timp dupa razboi. Incluzand implicarea primilor hotrod-eri si masinilor de curse in contrabanda cu alcool, folosind profiturile obtinute din piata neagra a alcoolului pentru a cumpara masini noi si a le face sa mearga mai repede pe distante scurte. Practic, competitiile intre ei au

Istoria automobilului

Inca din cele mai vechi timpuri, omul a cautat metode prin care sa poata transporta diferite materiale sau hrana de la distante mult mai mari. Astfel, el a construit, folosindu-si inteligenta cu care este inzestrat, diferite mijloace de transport, de la cele mai rudimentare, atingand apogeul in sec. al XIX-lea, odata cu inventia automobilului. istorie automobil. Prima constructie considerata vehicul, in sensul de constructie destinata transportului a fost targa purtata de oameni. Apoi, aceasta a evoluat, deoarece omul a ajun