Intra in cont





Inregistrare
Ai uitat parola

Inscrie-te pentru newsletter

Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu ultimele stiri din domeniul auto si cu evenimentele istorice ale zilei!

Istoria marcii Wartburg

Da 8 Vizualizari: 23770

Wartburg_311 wartburg logoFabrica de Autovehicule din Eisenach a fost infiintata in anul 1896.
Compania producea biciclete si vehicule cu motor. Primul automobil a fost prezentat la salonul auto Düsseldorf in 1898, dar nimeni nu l-a remarcat. Astfel ca FAE ajunge la un acord cu francezul Decauville, din care s-a nascut marca Wartburg. Aceasta colaborare a durat pâna in 1904 când FAE i-a pus capat pentru ca nu se mai merita sa o finanteze. Astfel a inceput o noua perioada sub numele Dixi.
 Motorul era capabil de 8,5 CP, turatia maxima era de 1000 rpm. Caroseria era asezata pe o cadru din otel. Dimensiunile sasiului erau: ampatament 1758 mm, lungime 2770 mm. Greutatea versiunii din imagine era de aproximativ 640 kg.
in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial fabrica din Eisenach a fost preluata de armata rusa. Acesta situatie a durat pâna in 1952. Numele companiei a fost Eisenacher Maschinen und Fahrzeugfabrik intre 1945-1946 si apoi Sowjetische AG Maschinenbau Awtowelo, Werk BMW Eisenach. Numele Awtowelo aparea pe masinile de curse, dar productia se baza pe ansamblarea si producerea modelelor BMW de inainte de razboi: 321s, 326s si 327s. BMW nu putea face nimic in legatura cu folosirea numelui sau . in 1949 a aparut o versiune imbunatatita a modelelor 326/7, având denumirea 340. Aceasta era propulsata de un motor de 2 litri si 55 CP, mai târziu ajungând la 60 CP.
Când rusii au parasit fabrica si BMW a inceput sa se plânga de folosirea abuziva a numelui in 1952, acesta a fost schimbat in EMW , iar sigla a fost schimbata din elicea alb-albastra intr-o cruce alb-rosie.     
Modelul 340 a ramas nava amiral. Deasemenea, au existat versiuni imbunatatite si mai luxoase. Motorul BMW cu 6 cilindri a ramas singurul disponibil. Pâna in martie 1953, au fost produse 22249 de automobile 340.
De la acea data, timp de doi ani, au mai fost produse versiuni pentru spitale si pick-up. Productia versiunii tourer a fost incetata.
in schimb, a preluat linia de ansamblare a modelului IFA F9 (de fapt DKW F9 de inainte de razboi, dar redenumit si usor schimbat) de la uzina Audi din Zwickau.
La sfârsitul anului 1955, s-a renuntat la toate modelele vechi si din ianuarie 1956 o noua masina a iesit pe portile fabricii. Numele marcii era Wartburg.
Noua masina era schimbata radical: ampatament marit, interior mai spatios, mai multe dotari, 4 usi care se deschideau in mod conventional, zgomot redus, sistem de incalzire imbunatatit, design mai placut.
Dupa doi ani, pe lânga modelul de baza (codul era 311,dar dupa capacitate era cunoscut sub numele de 1000), a aparut si versiunea De Luxe. Erau disponibile si alte variante de caroserie: un cabriolet cu 2 locuri, un break cu 3 usi, un break cu 5 usi (numit Camping), o masina de politie, un coupé 2+2 si o masina sport (nume de cod 313) care a câstigat numeroase distinctii pentru designul sau.
Motorul de baza care echipa versiunile Limousine si Camping avea 900 cmc si 37 CP, in timp ce pentru celelalte variane exista motorul de 50 CP. Cutia de viteze sincronizata, cu 2 trepte, a fost inlocuita, in 1958, cu una cu 4 trepte, iar motorul de 900 cmc a fost imbunatatit pâna la o putere maxima de 40 CP. in 1962, cu modificari in continuare, motorul a devenit mai mare si mai puternic (1000 cmc, 45 CP). Toate acestea erau motoare in 2 timpi, dar fabrica a experimentat si motoare in 4 timpi.
  La sfârsitul anilor 50, productia fabricii din Eisenach era de 25000 de autovehicule. in 1963 s-a ajuns la 30000, dar cererea era de 5 ori mai mare.
  in iulie 1964, cu binecuvântarea Partidului Comunist, a inceput dezvoltarea unui nou sasiu, cu suspensii independente, bare de torsiune telescopice etc. A existat o perioada intermediara când vechea caroserie
era montata pe noul sasiu. Aceasta varianta este cunoscuta sub numele de 312-1.
  incepând cu iulie 1966, a aparut noua caroserie si asa s-a nascut modelul 353. A ramas in productie peste 2 decenii, cu mici imbunatatiri. Curând i s-a alaturat si varianta break, numita Tourist.

{flv}wartburg{/flv}

in 1974, versiunea modernizata, 353W, a fost expusa la Leipzig Autumn Fair. Frânele mai bune, motorul de 50 CP si caroseria usor modificata erau principalele caracteristici.
 Cu toate ca la Eisenach s-au produs 38000 de modele F9 si 25900 de 311, 353 a atins primul milion in 1985.
in 1988, a inceput productia ultimului model Wartburg. Numit 1.3, era de fapt un 353 cu caroseria restilizata si un motor de la Volkswagen Golf, 1,3 litri, in 4 timpi, 54 (58) CP. S-a produs pâna in 1991. La scurt timp dupa unificarea Germaiei, fabrica a fost cumparata de Opel.

Marci auto

Categorii articole


libertatea cuvant stiri news

Inca nu sunt imagini pentru acest articol --- Wartburg

Nici un videoclip pentru --- Wartburg

Inca nu sunt comentarii pentru articolul -- Wartburg
Fii primul care comenteaza acest articol!

Motorul Diesel

Motorul Diesel este un motor cu combustie interna, mai exact este un motor cu aprindere prin compresie, in care combustibilul se detoneaza doar prin temperatura ridicata creata de comprimarea amestecului aer-carburant, şi nu prin utilizarea unui dispozitiv auxiliar, aşa cum ar fi bujia in cazul motorului pe benzina. Motorul opereaza utilizand ciclul Diesel. Numele motorului a fost dat dupa inginerul german Rudolf Diesel la sugestia sotiei sale Martha Diesel, care in 1895 il sfatuieşte cu: Nenn

Primele automobile fabricate in Romania

Istoria automobilului romanesc nu are, din pacate, prea multe file.Majoritatea romanilor considera Dacia ca fiind primul automobil fabricat in Romania. Unii stiu ca la sfarsitul anilor 1930 au fost asamblate in Bucuresti automobile Ford.Putini stiu insa ca in urma cu aproape 90 de ani, in 1908 lua fiinta la Arad fabrica de automobile MARTA. Din multitudinea de firme auto aparute in Europa Centrala, inaintea Primului Razboi Mondial, doar cateva au mai rezistat pana in zilele noastre:Steyr, Austro-Daimler, Puch, Raba, Pra