Intra in cont





Inregistrare
Ai uitat parola

Inscrie-te pentru newsletter

Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu ultimele stiri din domeniul auto si cu evenimentele istorice ale zilei!

Istoria marcii Trabant

Da 8 Vizualizari: 23775

trabant trabant logoDupa al doilea razboi mondial, Germania a fost impartita conform tratatului de la Potsdam. Germania de Mijloc a devenit o zona de ocupatie ruseasca. In urma unei decizii a Aliatilor, industria de aparare germana a fost dezmembrata, aceasta incluzand si uzinele Autounion cu fabricile Horch si Audi in Zwickau . Grupul Autounion includea si faimoasa DKW . O alta decizie interzicea fabricarea de masini in zonele ocupate. Cand s-a renuntat la aceasta decizie, au inceput cateva motorizari modeste. Constructia de autoturisme a inceput cu IFA F8, al carei design se baza pe un autoturism de dinaintea razboiului - DKW F8. Masina avea un motor in doi timpi cu doi cilindri, racit cu apa. Tractiunea era pe rotile din fata si a fost produsa intre 1949 si 1955.
A fost dezvoltata apoi o masina mai mare, IFA F9. Aceasta se baza pe proiecte ale DKW de dinaintea razboiului si se asemana destul de mult cu o masina DKW din vest. F9 avea un motor nou cu trei cilindri, tot in doi timpi si tractiunea tot pe rotile din fata. Caroseria era aerodinamica si atractiva, si exista si in varianta break si decapotabila. A fost produsa intre anii 1949 si 1953. In 1953 productia a fost transferata la Eisenach, unde mai tarziu a fost produs Wartburgul.
In 1953 a fost luata o decizie de stat de a se construi si o masina mai mare, de lux. Astfel a aparut "Sachsenring" P240, cu motor in patru timpi de 2400 cm3, cu tractiune clasica (pe rotile din spate). Aceasta a fost produsa intre 1955 si 1959.
Intre timp, datorita crizei de metal , au fost dezvoltate materiale plastice ca inlocuitor al otelului. Astfel a aparut Duraplast - un material compozit obtinut dintr-o rasina fenolica intarita cu fibre textile. Panourile pentru autoturisme au fost obtinute din Duraplast prin presare pe o presa a carei parte inferioara era din otel, iar partea superioara dintr-un cauciuc tare. Ambele suprafete erau incalzite la o anumita temperatura, iar presarea dura cam 10 minute, in functie de piesa ce trebuia obtinuta. Pentru prima data panourile de Duraplast au fost folosite la cateva IFA F8 si au fost lasate nevopsite.
La targul de la Leipzig din 1955 a fost prezentata o masina noua care a folosit caroseria din Duraplast.Avea un motor in doi timpi racit cu apa, montat transversal, cu tractiune fata. Aceasta a fost AWZ P70  si a fost construita intre 1955 si 1959, in trei versiuni: berlina, break si coupe si ar putea fi considerata predecesoarea Trabantului de astazi. Motorul sau era bazat pe vechiul F8: doi cilindri, doi timpi, 690cm3 si 22CP.
O data cu decizia de a construi P240, s-a hotarat si construirea unei masini mai mici, si anume "Trabant" P50 . Numele de Trabant a fost dat masinii dupa intrarea in productie si a fost rezultatul unui concurs. El reprezinta pe de o parte "tovaras al omului", iar pe de alta parte aminteste de lansarea primului satelit artificial al Pamantului - Sputnik, la 4 septmbrie 1957, cu putin inaintea inceperii productiei de pre-serie. La aceasta masina se intalneste pentru prima data motorul racit fortat cu aer - un motor in doi timpi cu doi cilindri de 18CP. Masina folosea o structura de rezistenta si podea facute din otel. Motorul, transmisia, directia si suspensiile fata erau montate pe o rama detasabila, ce putea fi desprinsa prin desfacerea a sase suruburi, lasand astfel accesul liber la toate componentele. Principiul de fabricatie folosit i-au adus lui P50 reputatia de masina fiabila, economica si usor de reparat, cu costuri de intretinere mici. A fost construit in versiuni berlina, break si van intre 1957 si 1962, in aproximativ 132000 de exemplare. Nevoia crescuta de confort a dus la dezvoltarea de noi motoare mai puternice (P50/1 - 500cm3, 18CP, apoi P50/2 - 500cm3, 20CP) si astfel s-a ajuns in 1962 la P60, cu motor de 600cm3 si 23CP.
In 1964 a aparut o caroserie complet noua: P601. Aceasta mentinea acelasi concept de baza, oferind mai mult spatiu interior si pentru bagaje. Desi acum poate parea desueta, pentru multi ea era frumoasa timp de peste trei decenii si a fost mentinuta pana la inchiderea productiei in 1991.
Mentinerea aceleiasi caroserii a facut pe multi sa creada ca masina nu a evoluat deloc. De fapt, ea a fost imbunatatita continuu si in fiecare an au aparut noi schimbari. Astfel a aparut editia "de lux" in 1966 iar in 1969 aparea o versiune de motor de 600 de cm3 si 26CP. Modificarile la motor i-au permis sa functioneze cu mai putin ulei amestecat cu benzina. Franele au fost perfectionate, iar instalatia electrica a trecut de la 6V la 12V. Au fost prea multe modificari pentru a le insira aici, dar toate au fost facute astfel incat sa poata fi aplicate si masinilor mai vechi. Multe Trabanturi mai vechi au fost reciclate si reconstruite cu grija si aduse la zi cu componente mai noi. P601 a fost disponibil in trei forme de baza: o berlina, un break si un jeep decapotabil - disponibil atat in varianta civila cat si cea militara.
O data cu schimbarile politice produse pe 9 Noiembrie 1989, cetatenii RDG au putut sa achizitioneze masini din Vest. Aceasta a dus la scaderea dramatica a vanzarilor de 601 si 1.1. Incercarea de a le revigora prin introducerea unui nou design a esuat deoarece uzinele Sachsenring nu aveau forta financiara necesara unei campanii publicitare. Astfel, ultimul Trabant P601 a parasit banda de fabricatie din Zwickau la 25 iulie 1990.
In aceeasi zi, primul Volkswagen Polo a fost produs aici in serie.
Pe 30 aprilie 1991 ultimul Trabant, de aceasta data un 1.1 a iesit pe poarta uzinei spre a se indrepta spre muzeul autoturismului "August Horch Zwickau".
Timp de 33 de ani uzinele "VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau"  au produs 3.096.099 autoturisme.

Marci auto

Categorii articole


libertatea cuvant stiri news

Inca nu sunt imagini pentru acest articol --- Trabant

Nici un videoclip pentru --- Trabant

3 comentarii pentru articolul -- Trabant
  • avatar
    florin 2011-06-23 12:36:13

    am avut 2" TRABY,,pe vremea aceea era o masinuta nemaipomenita,se numea "TOVARASUL OMULUI,,nu te làsa nicàieri dacà aveai un pic de habar de mecanica,un cleste si niste sirmà,CE TIMPURI !!!!!!!!

  • avatar
    Cosmescu Marian-Cristin 2011-07-29 18:43:12

    Am avut si eu doua masini Trabant 601 ,si m-am impacat foarte foarte bine totu se repara foarte usor imi pare rau de ele ,de marca in general Totusi ar mai trbui sa se fi fabricat citeva pe an pentru amatori Imi pare foarte rau ca nu am condus un Trabant model nou cu motor in patru timpi motor de Polo Am vazut foarte putine Cristi -Roman

  • avatar
    pilut denis 2012-05-04 19:55:13

    am avut si eu un trabant dar mi sa stricat mitorun si nu i-am dat deloc de cap dar este o masina pe cinste

Inceputurile liniilor de asamblare auto

Inceputurile liniei de asamblare. Pe la inceputurile anilor 1900, masinile pe benzina au inceput sa depaseasca in vanzari celelalte autoturisme. Piata pentru automobile economice crestea si nevoia pentru productia industriala isi facea simtita prezenta. Primi fabricanti de autoturisme a fost Franta : Panhard & Levassor (1889) si peugeot ( 1891). Prin fabricanti de autovehicule ne referim la constructori ai intregului vehicul pentru vanzare si nu doar la inventatorii motoarelor ce au experimentat doar pent

Motorul Diesel

Motorul Diesel este un motor cu combustie interna, mai exact este un motor cu aprindere prin compresie, in care combustibilul se detoneaza doar prin temperatura ridicata creata de comprimarea amestecului aer-carburant, şi nu prin utilizarea unui dispozitiv auxiliar, aşa cum ar fi bujia in cazul motorului pe benzina. Motorul opereaza utilizand ciclul Diesel. Numele motorului a fost dat dupa inginerul german Rudolf Diesel la sugestia sotiei sale Martha Diesel, care in 1895 il sfatuieşte cu: Nenn