Intra in cont





Inregistrare
Ai uitat parola

Inscrie-te pentru newsletter

Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu ultimele stiri din domeniul auto si cu evenimentele istorice ale zilei!

Istoria marcii Opel

Da 8 Vizualizari: 33123

opel olimpia opel logo1862 – Adam Opel intra in afaceri in orasul sau natal, Rüsselsheim, construind prima sa masina de cusut si punand bazele companiei Opel.

1863 – Compania se extinde: Adam Opel are primul sau angajat, iar peste doi ani, isi ia primul elev. Cu o aparitie in ziarul local Groß-Gerauer Kreisblatt, Opel incepe sa isi promoveze produsul.

1868 – Afacerea cu masini de cusut are succes, iar Adam Opel se muta inapoi la prima fabrica, o hala indistriala cu spatii locuibile. Tot in acelasi an se casatoreste cu Sophie Scheller, fica unui industrias german.

1869 – Introduce puterea aburului pentru a facilita constructia masinilor de cusut.

1872 – Adam Opel stabileste un plan de asigurare a fabricii.

1886 – Prin intrarea in afacerea cu biciclete, Opel asigura o a doua baza a companiei. Fiii lui Adam erau buni biciclisti, castigand cateva sute de curse de biciclete construite de Opel. In mai putin de 40 de ani, Opel devine unul dintre cei mai mari producatori de biciclete din lume.

1896 – Adam Opel moare la varsta de 58 ani, iar sotia sa Sophie isi asuma responsabilitatea continuarii afacerii, cu ajutorul fiilor.

1899 – Apare numele primului automobil marca Opel, Opel Patent Motor Car, System Lutzmann. Aceasta a marcat inceputul productiei in Rüsselsheim, astfel se pun bazele constructiei primelor automobile utile.

1900 – Isi face debutul international

1901 – Heinrich von Opel castiga concursul de catarare langa Heidelberg intr-un Opel Lutzmann. Este semnat un contract cu producatorul francez Alexandre Darracq, autorizand ca Opel sa produca automobile sub licenta Darracq. Opel construieste prima motocicleta.

1902 – Prima  caroserie Opel este adaptat pe un sasiu Darracq in Rüsselsheim. Automobilele care au fost construite sunt vandute sub brandul Opel Darracq. Spre sfarsitul aceluiasi an apare primul model construit in intregime de Opel cu un nou motor in 2 cilindrii, dezvoltand 10/12 CP.

1903 – Opel dezvolta un nou motor in 4 cilindrii, cu o putere de 20/24 CP.

1905 – Este inaugurat un showroom si service Opel Darracq, langa parcul Tiergarten din Berlin

1906 – Al 1000-lea automobil paraseste fabrica. Opel construieste o noua ramura a fabrici in Berlin.

1907 – Opel este premiat cu Kaiser`s Prize pentru cel mai bun automobile german.

1909 – Opel introduce o masina compacta, cu o putere de 8 CP, avand 2 locuri, construita pentru cei ce pun mare accent pe stabilitate. Aceasta devine cunoscuta sub numele de DoktorWagen (masina doctorilor)


1910 – Un nou sistem de productie este implementat, caroseriile prefabricate putand fi combinate cu mai multe modele de sasiuri si motoare. Opel detine o cota de piata de 12.3 % din vanzarile de automobile din Germania.

1911 – Cu un motor de 6/16 CP, Opel adopta un nou model de caroserie “torpedo”.  Un incendiu distruge mare parte din fabrica.

1912 – Opel sarbatoreste cea de-a 50-a  aniversare. Se ajunge la un numar de 10.000 de automobile produse.

1913 – Sunt create motoare de 4 L si 4.5 L, 4 cilindrii, fiecare avand cate 4 valve, pentru noul sezon de competitii.

1914 – Este construita o masina menita sa doboare recorduri, bazata pe tehnologia motorului care a dus la castigarea mai multor curse in 1913. Opel devine cea mai mare companie constructoare de masini din Germania. Un model de mare succes, de 5/14 CP, intra in productie fiind alintat Puppchen, Papusica.

1914–1918 – In timpul Primului Razboi Mondial Opel produce doar masini militare.

1916 – Opel introduce primul motor in 6 cilindrii de 4.7 L, pe modelul de 18/50 CP.

1919 – Este inaugurat traseul de curse al celor de la Opel, situat in sudul orasului Rüsselsheim. Este primul circuit de curse si teste din Germania.

1920 – La Opel este infiintat primul consiliu de administratie .

1921 – Opel construieste un motor in 8 cilindrii, folosit la curse de Fritz von Opel, care a castigat marele premiu pe traseul AVUS din Berlin si a participat la cursa Eifel.

1924 – Cu o investitie uriasa Opel isi modernizeaza productia de automobile. Sediul din Rüsselsheim este primul din Germania care introduce productia de serie, incluzand procesul de asamblare. Prima masina produsa cu noua tehnologie a fost legendarul model de 4/12 CP, cunoscut sub numele Laubfrosch (Broasca copac), cu referire la culoarea verde a caroseriei, si farurile proeminente.

1926 – Datorita noilor metode si a cererii mari, pretul modelului 4/12 CP (Broasca copac) scade de la 4500 marci la 2980 marci, ajungand si pana la 1990 marci. Acest lucru face ca autmobilul sa fie permisibil si pentru partea mai saraca a publicului. Echipa Rüsselsheim ajunge la un total de 75 victorii in diferite curse.

1928 – Atingand o cota de piata de 37.5%, Opel este de departe cel mai mare constructor german de automobile. Se prefigureaza o alianta cu General Motors, Opel este listat pe bursa. Apare un nou model, Regent Limousine, cu motor in 8 cilindrii, 24/110 CP. Tehnologia constructiei de motociclete atinge o cota maxima, prin introducerea modelului Motoclub. Este demarat un proiect prin care se incearca constructia unei masini propulsata de o racheta, sub numele de Rak 1. RAK 1 accelereaza de la 1-100 km/h in doar 8 secunde pe circuitul Opel. O luna mai tarziu, Fritz von Opel ajunge la o viteza de 238 km/h pe circuitul de la AVUS din Berlin cu un RAK 2, devenind un erou popular.

1929 – General Motors achizitioneaza 80% din actiunile companiei lui Adam Opel, cu doar 26 milioane de dolari, devenind actionar majoritar. Opel este primul producator german care stabileste o companie de asigurari. O alta premiera este Banca Opel care finanteaza achizitiile de automobile. In acelasi an Fritz von Opel, zboara pentru prima data cu racheta, cu un RAK 1.

1930 – Este lansata camioneta Opel Blitz.

1931 – La sediul din Rüsselsheim este construita prima “masina a poporului”, un autovehicul care si-l poate permite toata lumea, echipat cu un motor de 1.2L.

1931-1935 – Sunt construite 100.000 de unitati- un volum de productie care nu a mai fost atins de nici un model in Germania. General Motors cumpara si restul de 20 % din actiunile companiei Opel. Opel devine prima companie constructoare de masini care infiinteaza un sistem de instruire a service-urilor.

1935 – Opel prezinta modelul Olympia, prima masina produsa in masa, cu caroserie integrala din otel. Avantajele acesteia sunt: greutate redusa, o siguranta pasiva mai mare si coeficient aerodinamic scazut. In acelasi timp, un nou proces de fabricatie este dezvoltat si instalat de catre constructorii de la Rüsselsheim, asa numitul “nunta” prin care se combina caroseria prefabricata cu sasiul si ansamblurile mecanice. Cu aceasta noua tehnologie a fost marita capacitatea anuala de productie pana la 25.000 modele Blitz. Opel a devenit prima companie care a fabricat mai mult de 100.000 de vehicule intr-un an.

1936 – Un nou model apare, primul Kadett. In acelasi an este lansat elegantul si puternicul Opel Super 6. Compania devine cea mai mare din Europa in din punct de vedere al productiei si exportului de automobile, ajungand la o productie anuala de 120,239 de unitati.

1937 – Opel sarbatoreste 75 de ani de la infiintare, iar compania se axeaza mai mult pe productia de automobile, dupa ce au construit 2.6 milioane de biciclete. Este prezentata o noua masina, propulsata de un motor 3.6 L in 6 cilindrii, Opel Admiral. Incepe productia de frigidere si congelatoare in Rüsselsheim.

1938 – O noua generatie a modelului Olympia apare pe piata. Primul Opel Kapitan este prezentat publicului.

1939 – Al patrulea an consecutiv in care Opel este cel mai mare producator de masini din Europa, cu o forta de munca de 25,374 angajati.

1940 – Este produs vehicolul cu numarul 1.000.000, un model Kapitan. Este adaugata tractiunea integrala pe camioane si sunt produse echipamente militare cum ar fi trenuri de aterizare si rezervoare pentru avioane.

1944 – Sediul din Rüsselsheim este distrus in proportie de 50%, iar cel din Brandenburg este complet distrus.

1945 – Intreaga instalatie de productie este dezasamblata si trimisa in Uniunea Sovietica drept despagubiri de razboi.

1946 – Reincepe productia de frigidere si congelatoare. Apare prima masina de dupa razboi, un camion Blitz de 1.5 tone.

1947 – Reincepe productia de masini, cu reaparitia modelului Olympia.

1948 – La sediul din Rüsselsheim, este reluata productia modelului Kapitan, care se bucura de o revenire spectaculoasa.

1950 – Este finalizata reconstructia sediului din Rüsselsheim.

1951 – Incepe productia celei de-a 3`a generatii de Opel Olympia in Rüsselsheim

1953 – Apare un nou model, Olympia Rekord, primul cu o caroserie bine definita, avand grilajul de protectie sub forma de gura de rechin. A fost prezentata la IAA International Motor Show din Frankfurt. Din nou, productia anuala depaseste 100.000 de unitati. In acelasi an apare un nou Opel Kapitan cu o caroserie restilizata si o noua tehnologie.

1956 – Masina cu numarul 2.000.000 iese din productie, un Opel Kapitan.

1957 – La IAA International Motor Show din Frankfurt este prezentat modelul Opel Olympia Rekord P1. Pe parcursul a 3 ani au fost vandute aproximativ 850.000 de unitati.

1958 – Este introdusa o noua generatie de Kapitan. Cu referire la formele distinctive ale stopurilor, devinde cunoscut sub numele de “Keyhole” Kapitan (gaura de cheie).

1959 – Se pune capat productiei de frigidere si congelatoare. Opel introduce un model Kapitan cu motor de 2.6L, care in scurt timp a devenit cel mai de succes model de lux construit vreodata la Rüsselsheim.

1960 – Apare Opel Rekord P2. Aproximativ 755.000 de unitati au fost construite in total.

1961 – Este lansat un coupe Sport.

1962 – Opel sarbatoreste cea dea 100`a aniversare. Este inaugurat un nou punct de lucru in Bochum pentru productia noului Opel Kadett.

1963 – Este prezentat Opel Rekord A.

1964 – Opel prezinta 3 noi modele de lux: Kapitan, Admiral si Diplomat. Aceste prestigioase modele au motoare in 6 si 8 cilindrii. Toate 3 sunt bine primite si devin imediat un succes pe piata.

1965 – Un nou Kadett ii ia locul predecesorului sau, devenind pana in 1973, cel mai de succes model de pana atunci, cu o vanzare de 2.6 milioane de unitati. Apare cel mai rapid coupe: Diplomat V8.

1966 – Sediul din Bochum sarbatoreste iesirea din productie a masinii cu numarul 1.000.000 din seria B Kadett. Opel deschide un nou sediu in Dudenhofen in statul German, Hesse, precum si o fabrica de piese auto in Kaiserslautern. Intra in productie Rekord C si legendarul Rallye Kadett este introdus pe piata.
1967 – Opel lanseaza Commondore A si un nou model de Kadett, B LS.

1968 – Apare Opel GT cu un slogan de promovare “doar zborul este mai placut”.

1969 – Opel introduce a doua generatie a modelelor Kapitan, Admiral si Diplomat.

1970 – Modelele de clasa medie Ascona A si Manta A sport sunt lansate. Commondore GS/E cu motor pe injectie intra in productie.

1971 – Iese din productie modelul cu numarul 10.000.000 la sediul din Rüsselsheim. Intra in productie modelul Rekord D.

1972 – Cu o cota de piata de 20,4 %, Opel este cel mai mare producator de automobile din Germania. Este introdus modelul Commodore B. O versiune modificata a Opel GT cu motor diesel apare, stabilind doua recorduri mondiale si 28 internationale.

1973 – Este lansat Kadett C. 1.7 milioane de unitati au fost produse. Centurile de siguranta devin dotari standard la toate modelele Opel.

1974 – Walter Röhrl si copilotul sau Ochen Berger castiga Raliul de la Monte Carlo pentru prima data cu Opel Ascona A.

1975 – Ascona B si Manta B intra in productie

1977 – Record E succeda modelul Rekord D.

1978 – Doua mari staruri intra pe piata de automobile: modelul de lux cu patru usi Senator si coupe-ul sport Monza. Acestea aveau un motor nou construit de 3 L , 6 cilindrii, producand 180 CP.

1979 – Incepe productia noului Kadett D, cu tractiune pe fata, in Bochum.

1981 – Opel devine prima companie producatoare de masini care foloseste vopsele ecologice pe baza de apa. Opel Ascona C si performanta Manta B400 intra pe piata.

1982 – Este infiintat un nou sediu in Saragossa, Spania, pentru productia modelului Corsa, care a avansat rapid pentru a deveni cea mai bine vanduta masina din clasa ei. Walter Röhrl alaturi de copilotul Christian Geistdörfer, conducand modelul Ascona 400 au castigat raliul de la Monte Carlo si Rally World Championship.

1983 – Vehicolul cu numarul 20.000.000 paraseste linia de productie. Acesta a fost un Senator.

1984 – Este introdus modelul Kadett E. Versiunea GSi, este cel mai aerodinamic model din clasa ei pe plan mondial. Opel Kadett a fost aleasa masina anului de catre un juriu international.

1985 – Opel devine prima companiei Germana care include un convertor catalitic pe fiecare model.

1986 – Opel Omega isi face debutul.

1987 – Opel sarbatoreste cea dea 125-a aniversare. Senator B este prezentat publicului.

1988 – Este introdus Opel Vectra. Model de clasa medie, disponibil cu 2 modele de caroserie, devine imediat cea mai bine vanduta masina. Vectra este caracterizata printr-un design dinamic si confort in timpul condusului, combinat cu un sasiu de o tehnlogie avansata. Este disponibila si o versiune cu tractiune integrala.

1989 – Este lansat Opel Calibra. Al 25.000.000 lea model Opel paraseste linia de productie.

1990 – Opel devine prima companie care implementeaza un sistem de reciclare a materialelor plastice. Aceasta reflecta angajamentul companiei fata de tehnologii dedicate protectiei mediului.

1991 – Se termina productia Kadett, caruia ii ia locul Opel Astra. Acest nou model este echipat cu un sistem de siguranta care include protectie in cazul unui impact lateral, tensionator al centurii de siguranta. Opel lanseaza primul vehicul off-road, Frontera, care intr-un an devine lider in clasa ei.

1992 – In Eisenach, cel mai avansat punct de lucru al celor de la Opel, incepe productia bazata pe principiul inovativ al productiei de baza. Sunt lansate inca doua modele off-road: Monterey si vehiculul utilitar Campo Sports Cap.

1993 – A doua generatie de Corsa este lansata. Cu noul design, Corsa avanseaza repede in topul masinilor din clasa ei, unde se mentine ani buni.

1994 – O noua generatie de Omega este introdus pe piata. Opel Tigra, un coupe sport, este prezentat.

1995 – Opel introduce Vectra B. Opel introduce in premiera la toate modelel airbaguri atat pentru sofer cat pentru pasagerul din dreapta. La noul Vectra a fost echipat cu un sistem de anti blocare a pedalei si cu airbag hibrid.

1996 – Opel devine prima companie care combina avantajele tehnologiei bazate pe 4 valve cu injectia directa si turbo pe un motor diesel. Productia modelului Cadillac Catera, bazat pe Omega, incepe in Rüsselsheim. Manuel Reuter castiga campionatul International Touring Car (ITC) cu un Opel Calibra.

1997 – Opel lanseaza Mobility Initiative, un sistem de navigatie pentru modelele Omega si Vectra. Pentru prima data o masina Europeana este echipata cu un motor de 3 cilindrii cu 12 de valve, un Opel Corsa. Cu Opel Arena, producatorul German intra in segmentul de piata al masinilor comerciale.

1998 – O noua corporatie este infiintata in Rüsselsheim: Cladirea Adam Opel este inaugurata de cancelarul german Dr. Helmut Kohl.
Expansiunea continua in sectorul comercial cu modelul Movano. Noul Astra intra in productie. Vehiculele off-road Monterey si Frontera apar sub un design nou. Iese pe piata masina cu numarul 1.000.000 din modelul Vectra. Opel deschide un nou sediu in Glowice, Polonia.

1999 – Opel marcheaza un secol de excelenta in automobile. Masina cu numarul 50.000.000 paraseste fabrica de asamblare, un Omega. Odata cu Zafira, Opel lanseaza o noua clasa masinilor compacte.

2000 – A inceput productia modelului Agila, care a fost prima microfurgoneta din Germania, un vehicul perfect pentru oras. Cheia spre succes a lui Agila a fost maximizarea utilizarii spatiului disponibil, combinat cu eficienta motorului. Opel prezinta conceptul Zafira, care era propulsata de un motor electric. Apare  un nou motor de 2.2 litri, care genera 147 cai putere. Astra Coupe isi face debutul. Apare o varianta lui Zafira care era propulsat cu gaz natural.

2001 – A treia generatie a celei mai bine vandute masini pe plan mondial, o actualizare a lui Opel Corsa, continua povestea de succes. Apare Opel Speedster, a doua generatie de Astra Cabrio si Vivaro. Opel prezinta cel mai rapid monovolum din Europa, Zafira OPC, in acelasi timp prezentand si Zafira CNG. Astra Coupe X-treme este de asemenea prezentata la Geneva. Zafira HydroGen 1, cu motor electric stabileste 15 recorduri internationale.

2002 – Opel stabileste un nou slogan: Opel. Fresh Thinking for Better Cars (Opel. Gandire proaspata pentru masini mai bune). Cancelarul German Gerhard Schröder inaugureaza cea mai avansata fabrica constructoare de masini, in Rüsselsheim. Noul Vectra iese pe piata.

2003 – Opel Speedster Turbo si Opel Astra combi 1.6 CNG sunt introduse pe piata Germana. Opel Signum si Meriva sunt prezentate impreuna in Germania. Opel deschide un nou centru de testare in Pferdsfeld. La fabrica din  Rüsselsheim, este construit noul motor CDTI diesel si tehnologia de reducere a consumului de combustibil TWINPORT pentru motoarele pe benzina. Incep testele la noul Zafira HydroGen3 cu motor electric pe strazile din Tokyo si Washington.
Opel ECO Speedster stabileste 17 recorduri internationale. Sunt prezentate la IAA International Motor Show din Frankfurt a treia generatie de Opel Astra precum si Opel Vectra combi si Insignia sedan.

2004 – Opel Tigra TwinTop si Astra combi sunt introduse pe piata. Astra GTC este prezentata la Paris Motor Show. Pana la aceasta data Opel a produs cel putin 60.000.000 de vehicule.

2005 – Apare Opel Zafira 1.6 CNG (Compressed Natural Gas) devine cea mai bine vanduta masina cu un astfel de motor. Premiera mondiala la Astra OPC si Zafira OPC la Geneva Motor Show. Incepe productia noii Zafira la sediul din Bochum, care a fost notata cu 5 stele la testul de siguranta EURO NCAP. Jurnalisti din peste 26 tari au calificat motorul 1.3 CDTI ECOTEC ca fiind motorul anului 2005 din cadrul motoarelor intre 1.0 si 1.4 L. Versiunile imbunatatite ale Vectra si Signum ies pe piata. Premiera mondiala pentru noul Astra TwinTurbo Cabrio coupe sportiv si elegant, la Frankfurt Motor Show, impreuna cu conceptul Antara SUV, Vectra OPC si noua Zafira CNG. O versiune reconditionata a modelului Meriva este prezentata la Bologna Motor Show. Versiunea OPC este prezentata in premiera la Essen Motor Show.

2006 – Incepe productia Astrei GTC cu viziune panoramica, parbrizul intinzandu-se pana aproape de jumatatea plafonului. Noul Opel GT este prezetat la Geneva Motor Show. Aceasta masina sport, cunoscuta si sub numele de roadster, continua istoria legendarului GT din 1960. General Motors deschide un nou centru de design in Rüsselsheim. Intra in productie noile versiuni ale Vivaro si Movano. Premiera mondiala la a patra generatie de Corsa la British International Motor Show din Londra, Productia de serie incepe in Eisenach si Zaragoza. Noua Corsa primeste 5 stele la testul de rezistenta pentru protectia pasagerilor la Euro NCAP. Prima serie a productiei noii versiuni cu tractiune integrala a Crossover-ului Antara este disponibila pe piata.

2007 – Noua versiune Astra este lansata cu noi motoare, tehnologie imbunatatita si un nou design. La cursa OPC Race Camp au fost selectati dintr-un numar de 18.500 de candidati doar 10 sunt selectati, care vor participa la cursa de 24 h din Nürburgring in 2008.
Conceptul GTC are un nou design progresiv, si este prezentat la Geneva Motor Show. In premiera mondiala este prezentat Corsa OPC cu un motor 1.6L producand 192 CP. Este prezentata Corsa GSi de 150 CP la Barcelona Motor Show.
Opel prezinta la IAA Motor Show din Frankfurt modelul Flextreme. Acesta imbina un motor electric care primeste putere de la baterii cu un motor cu combustie care incarca bateriile. De asemenea Corsa CDTI ecoFLEX este prezentata la Frankfurt, echipata cu un motor dieselcare emite 119 grame de CO2/km, avand un consum mediu de doar 4.5 L la 100 de Km. Corsa este cea mai bine vanduta masina mica din Germania
sursa www.cbx.ro

Marci auto

Categorii articole


libertatea cuvant stiri news

Inca nu sunt imagini pentru acest articol --- Opel

Nici un videoclip pentru --- Opel

Inca nu sunt comentarii pentru articolul -- Opel
Fii primul care comenteaza acest articol!

Marci auto

Inceputurile liniilor de asamblare auto

Inceputurile liniei de asamblare. Pe la inceputurile anilor 1900, masinile pe benzina au inceput sa depaseasca in vanzari celelalte autoturisme. Piata pentru automobile economice crestea si nevoia pentru productia industriala isi facea simtita prezenta. Primi fabricanti de autoturisme a fost Franta : Panhard & Levassor (1889) si peugeot ( 1891). Prin fabricanti de autovehicule ne referim la constructori ai intregului vehicul pentru vanzare si nu doar la inventatorii motoarelor ce au experimentat doar pent

Istoria automobilului

Inca din cele mai vechi timpuri, omul a cautat metode prin care sa poata transporta diferite materiale sau hrana de la distante mult mai mari. Astfel, el a construit, folosindu-si inteligenta cu care este inzestrat, diferite mijloace de transport, de la cele mai rudimentare, atingand apogeul in sec. al XIX-lea, odata cu inventia automobilului. istorie automobil. Prima constructie considerata vehicul, in sensul de constructie destinata transportului a fost targa purtata de oameni. Apoi, aceasta a evoluat, deoarece omul a ajun