Intra in cont





Inregistrare
Ai uitat parola

Inscrie-te pentru newsletter

Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu ultimele stiri din domeniul auto si cu evenimentele istorice ale zilei!

Istoria marcii Oltcit

Da 8 Vizualizari: 27979

oltcit oltcit logoOltcit S.A. Craiova (1976 - 1994) a fost un producator român de automobile.
Oltcit Craiova a aparut in urma unui parteneriat intre autoritatile comuniste si producatorul francez de automobile Citroën. Astfel, un an mai târziu (1977) la Craiova incepe constructia unei fabrici moderne pentru constructia unui automobil de dimensiuni mici.

in fabrica s-au produs patru versiuni :

    * Club - echipat cu un motor de 1129 cm cubi si o cutie in 4 trepte
    * Special - echipat cu motorul de Visa si LMA, de 652 cm³
    * Axel 12 TRS - dotat inital cu un motor de 1200 cm³, dar a fost inlocuit cu un motor de 1299 cm³ si o cutie de viteze in 5 trepte; a fost un automobil destinat exportului in Franta, Olanda, Belgia, Ungaria, Cehoslovacia, Polonia, Iugoslavia, Argentina, Uruguay, Paraguay, Ecuador, Venezuela, Costa Rica, Columbia, Siria, Iordania, Egipt, Turcia, Bulgaria
    * Club 12 CS - disponibil din 1993, camioneta cu doua locuri; motor de 1299 cm³ si o cutie de viteze in 5 trepte, cu rapoarte care favorizeaza puterea

Dupa 1989, productia continua sub numele de Oltcit pâna in 1994, când numele este schimbat in Oltena (totodata este modificata si sigla); productia acestor versiuni a continuat pâna la semnarea contractului cu compania Daewoo, când are loc o alta preschimbare a numelui din Oltena in Rodae.
in noiembrie 1994, Daewoo a infiintat o linie de productie in România, devenind cel mai important investitor strain al tarii, prin infiintarea unei societati mixte, creata de Automobile Craiova si grupul sud-coreean Daewoo. Aceasta fabrica, cu un nivel egal cu cele vestice, a fost construita pentru producerea a mai mult de 100.000 de vehicule/an.
    * 1977 - Se infiinteaza societatea OLTCIT din Craiova, ca o companie mixta româno-franceza (CITROëN)
    * 1981 - incepe productia de automobile OLTCIT
    * 1991 - OLTCIT devine S.C. AUTOMOBILE CRAIOVA S.A. prin preluarea actiunilor Citroën de catre Statul Român
    * 1994 - Se infiinteaza RODAE AUTOMOBILE CRAIOVA S.A. (in prezent DAEWOO AUTOMOBILE ROMANIA S.A.), companie mixta intre S.C. Automobile Craiova S.A. si DAEWOO HEAVY INDUSTRIES L.T.D. COREEA (49% + 51%)
    * 1994-2006 - S.C. Automobile Craiova S.A. (ACSA) are ca activitate de baza comercializarea diverselor piese de schimb si accesorii pentru automobilele OLTENA, DACIA si DAEWOO
    * 2008 - Ford Europa preia fabrica Oltcit
Fabrica de la Craiova a fabricat de-a lungul timpului urmatoarele modele:

    * Oltcit
          o Special
          o Club
          o Club 11 R
          o Club 11 RL
          o Club 11 RM
          o Club 11 RT
          o Club 12 TRS
          o Club 12 CS
          o Axel Entreprise
          o Axel 12 TRS Entreprise

Câteva prototipuri: off-road, cabrio, in 5 usi Oltina.

    * Daewoo
          o Tico
          o Matiz
          o Nubira
          o Leganza
          o Espero
          o Cielo

Marci auto

Categorii articole


libertatea cuvant stiri news

Inca nu sunt imagini pentru acest articol --- Oltcit

Nici un videoclip pentru --- Oltcit

1 comentarii pentru articolul -- Oltcit

Istoria masinilor electrice

Intre anii 1832 si 1839 ( un se stie anul exact), Robert Anderson al Scotiei a inventat primul mijloc de transport electric. Un autovehicul electric, la scara mica a fost proiectat de de Profesorul Stratingh al Groningen, Olanda si a fost construit de asistentul sau Christopher Becker in 1835. Autovehicule electrice practice au fost inventate de americanii Thomas Davenport si Scotsmen Robert Davidson in jurul anului 1842. Ambii inventatori au fost primii ce au folosit baterii nereincarcabile. Francezul Gaston Plan

Istoria automobilului

Inca din cele mai vechi timpuri, omul a cautat metode prin care sa poata transporta diferite materiale sau hrana de la distante mult mai mari. Astfel, el a construit, folosindu-si inteligenta cu care este inzestrat, diferite mijloace de transport, de la cele mai rudimentare, atingand apogeul in sec. al XIX-lea, odata cu inventia automobilului. istorie automobil. Prima constructie considerata vehicul, in sensul de constructie destinata transportului a fost targa purtata de oameni. Apoi, aceasta a evoluat, deoarece omul a ajun