Intra in cont





Inregistrare
Ai uitat parola

Inscrie-te pentru newsletter

Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu ultimele stiri din domeniul auto si cu evenimentele istorice ale zilei!

Istoria marcii Maserati

Da 8 Vizualizari: 28863

maserati maserati logoIstoria mãrcii Maserati a inceput in 1914, la 14 decembrie: atunci s-a nãscut o nouã companie in Bologna „Società Anonima Officine Alfieri Maserati“.

Numele va deveni o legendã a asfaltului de curse, dar si a asfaltului drumurilor. Fondatorii au fost patru din cei sapte frati: Alfieri, Ettore, Ernesto si, mai târziu, Bindo Maserati. Celebra siglã in forma de trident este inspiratã de la statuia lui Giambologna, care-l reprezintã pe Neptun, si a fost creatã de unul dintre frati, Mario.

La Targa Florio, la 25 aprilie 1926, au concurat cu prima lor masinã, un Tipo 26. in clasamentul total a câstigat locul nouã, dar in grupa ei a fost pe primul loc. Câstigurile ce au urmat au adus un prestigiu pe mãsurã: Grand Prix-ul de la Tripoli si Mille Miglia, in 1929. in acelasi an, Borzacchini, pilotul lor, a stabilit un nou record mondial la categoria de 3-5 litri, care nu va fi depãsit decât opt ani mai târziu. Anii ’30 au fost plini de glorie pentru Maserati, atunci au fost marii piloti: Arcangeli, Varzi si Fagioli.

Totusi, in 1939, Maserati fost preluatã de familia Orsi, sub conducerea lui Alberto Massimino. Au urmat alte succese ale raliurilor, Grand Prix Nisa, dar in aceeasi perioadã a fost creat si primul automobil pentru carosabil, un A6 Sport care a fost transformat intr-un coupé.

in 1957, la Grand Prix Argentina, Maserati a câstigat toate cele trei locuri ale podiumului, iar pânã la sfârsitul sezonului câstigase titlul mondial cu un 250F. Dar marea surprizã a fost când, la sfârsitul anului, Maserati a anuntat cã nu mai participã la curse, desi continuã sã proiecteze masini de curse. Si, intr-adevãr, a proiectat câteva opere de artã ale domeniului, de exemplu Tipo 60 sau „Birdcage“ ’61.

Maserati a continuat cu producerea masinilor, in ciuda regimului impus de criza petrolului, si a creat unsprezece modele dintre cele mai importante ale istoriei masinilor de calitate ale Italiei. Ideea diferitã de la care a pornit a fost cã o masinã de performantã nu trebuie sã fie spartanã, zgomotoasã si dificil de condus. Ideea a dus la conceptul Grand Tourer, al cãrui fondator este coupé-ul 3500GT Touring.

Anii ’60 si ’70 au fost destul de tulburi, deoarece Maserati a fost vândut Citroenului, care s-a retras la scurt timp. Dar situatia s-a redresat in momentul in care a intervenit Alejandro De Tomaso, care a creat un coupé Kyalami si Quatroporte III, ce au adus Maserati-ul inapoi pe piatã.

Anii ’90 a continuat cu lansãri ce au avut mare impact asupra publicului. Un alt eveniment notabil a fost preluarea de cãtre Fiat Auto, din 1993.

in zile noastre... Prestigiu, elegantã si lux. Maserati rãmâne una dintre cele mai nobile mãrci din lumea auto, un spirit sportiv in distinsul si exclusivul stil italian! Motoarele capabile de performante uluitoare asigurã rafinamentul si emotia. Acestea sunt valorile pe care s-a clãdit legenda Maserati. Iar legenda continuã!

Marci auto

Categorii articole


libertatea cuvant stiri news

Inca nu sunt imagini pentru acest articol --- Maserati

Nici un videoclip pentru --- Maserati

Inca nu sunt comentarii pentru articolul -- Maserati
Fii primul care comenteaza acest articol!

Istoria automobilului

Inca din cele mai vechi timpuri, omul a cautat metode prin care sa poata transporta diferite materiale sau hrana de la distante mult mai mari. Astfel, el a construit, folosindu-si inteligenta cu care este inzestrat, diferite mijloace de transport, de la cele mai rudimentare, atingand apogeul in sec. al XIX-lea, odata cu inventia automobilului. istorie automobil. Prima constructie considerata vehicul, in sensul de constructie destinata transportului a fost targa purtata de oameni. Apoi, aceasta a evoluat, deoarece omul a ajun

Istoria masinilor electrice

Intre anii 1832 si 1839 ( un se stie anul exact), Robert Anderson al Scotiei a inventat primul mijloc de transport electric. Un autovehicul electric, la scara mica a fost proiectat de de Profesorul Stratingh al Groningen, Olanda si a fost construit de asistentul sau Christopher Becker in 1835. Autovehicule electrice practice au fost inventate de americanii Thomas Davenport si Scotsmen Robert Davidson in jurul anului 1842. Ambii inventatori au fost primii ce au folosit baterii nereincarcabile. Francezul Gaston Plan