Intra in cont





Inregistrare
Ai uitat parola

Inscrie-te pentru newsletter

Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu ultimele stiri din domeniul auto si cu evenimentele istorice ale zilei!

Istoria marcii Lamborghini

Da 8 Vizualizari: 27529

lamborghini urraco lamborghini logoAutomobili Lamborghini S.p.A., frecvent numita doar Lamborghini, este un constructor italian de automobile sport, cu sediul in micutul sat italian Sant Agata Bolognese, de lânga Bologna. Lamborghini este in prezent o companie a producatorului german de autoturisme Audi AG, care la rândul sau este detinut de catre Volkswagen. Cel nou model produs, Lamborghini Reventón, este una dintre cele mai rapide si mai scumpe masini sportive italiene. Compania a fost fondata in anul 1963 de catre omul de afaceri Ferruccio Lamborghini (28 aprilie 1916–20 februarie 1993), care a detinut o fabrica de tractoare de succes, numitaLamborghini Trattori S.p.A.

Dupa cum spune fiul lui Ferruccio Lamborghini,Ferruccio Lamborghini s-a dus sa il intâlneasca pe Enzo Ferrari la fabrica Ferrari pentru a i se plânge de calitatea ambreiajului de la Ferrari 250 GT pe care il avea. Enzo Ferrari i-a spus sa plece si sa conduca tractoare, pentru ca nu este in stare sa conduca automobile. Lamborghini s-a intors la fabrica sa, a desfacut de la Ferrari-ul sau, si si-a dat seama ca este produs de aceeasi firma care producea ambreiajul si pentru tractoarele sale. in depozitul sau a gasit un exemplar potrivit pentru ceea ce avea el nevoie si a rezolvat in acest fel problema. Furios pe comportamentul arogant al lui Enzo Ferrari, si-a promis ca nu se va mai duce niciodata sa ii ceara acestuia ceva si ca il va bate prin construirea unei masini sport mai performanta. Astfel s-a nascut ideea unui masini sport Lamborghini. Ferruccio s-a decis ca masina sa sa aiba un motor V12, apelând la ajutorul inginerului Giotto Bizzarrini, care lucrase si la un Ferrari V12. Noul motor avea 4 came, o cursa scurta si doua valve mari pe cilindru, având o putere surprinzatoare de 350 cai putere (260 kW). Motorul era fabricat din aluminiu, with a crankshaft supported by seven main bearings, forged aluminium pistons, and camshafts with their own half-engine-speed sprocket and silent chain. Asezarea motorului automobilului a fost proiectata de catre Scaglione-Touring a lui Franco Scaglione . Lamborghini a avut numerosi proprietari:

  • Ferruccio Lamborghini 1963–1972
  • Georges-Henri Rossetti si René Leimer 1972–1977
  • falimentar 1977–1984
    • administrat de catre Patrick Mimram 1980–1984
  • Patrick Mimram 1984–1987
  • Chrysler Corporation 1987–1994
  • Megatech 1994–1995 (Permisiune pentru infiintarea Lamborghini Latinoamerica S.A.)
  • V Power, Mycom 1995–1998
  • Audi AG 1998-prezent

Marci auto

Categorii articole


libertatea cuvant stiri news

Inca nu sunt imagini pentru acest articol --- Lamborghini

Nici un videoclip pentru --- Lamborghini

Inca nu sunt comentarii pentru articolul -- Lamborghini
Fii primul care comenteaza acest articol!

Marci auto

Primele automobile fabricate in Romania

Istoria automobilului romanesc nu are, din pacate, prea multe file.Majoritatea romanilor considera Dacia ca fiind primul automobil fabricat in Romania. Unii stiu ca la sfarsitul anilor 1930 au fost asamblate in Bucuresti automobile Ford.Putini stiu insa ca in urma cu aproape 90 de ani, in 1908 lua fiinta la Arad fabrica de automobile MARTA. Din multitudinea de firme auto aparute in Europa Centrala, inaintea Primului Razboi Mondial, doar cateva au mai rezistat pana in zilele noastre:Steyr, Austro-Daimler, Puch, Raba, Pra

Istoria masinilor electrice

Intre anii 1832 si 1839 ( un se stie anul exact), Robert Anderson al Scotiei a inventat primul mijloc de transport electric. Un autovehicul electric, la scara mica a fost proiectat de de Profesorul Stratingh al Groningen, Olanda si a fost construit de asistentul sau Christopher Becker in 1835. Autovehicule electrice practice au fost inventate de americanii Thomas Davenport si Scotsmen Robert Davidson in jurul anului 1842. Ambii inventatori au fost primii ce au folosit baterii nereincarcabile. Francezul Gaston Plan