primul automobil era alimentat cu gaz

Cercetarile pentru un vehicul care se se auto-propulseze au început prin folosirea auburului. Dupa inceputul zguduitor al lui Nicolas Cugnot cu caruta arma în Franta anului 1769, a mai fost un numar impresionant de experimente de succes. Primul automobil era alimentat cu gaz, avea motor cu combustie interna si a fost construit de Etienne Lenoir din Franta în 1862, care descoperind ca prototipul a functionat si-a îndeptat atentia catre barcile cu motor. Primul automobil alimentat cu benzina a fost construit în 1883, tot în Franta, dar sasiul s-a dovedit a fi prea fragil pentru a suporta greutatea si puterea motorului. Karl Benz din Germania a construit primul automobil fiabil în 1885 devenind parintele industriei auto. Acesta a fost începutul unei dezvoltari rapide incluzand surprinzatoarea descoperire a discurilor de frana în 1902, convertizorului catalitic, în 1909 si a servodirectiei în 1926. Una dintre cele mai semnificative descoperiri din istoria industriei auto este inventia centurii de siguranta în 1958 de catre Nils Bohlin, inginer la Volvo. Volvo nu s-a folosit de drepturile de autor crezand ca este mai important ca toti conducatorii auto sa fie în siguranta la volan. Odata cu aparitia automobilelor au aparut si altele ca : parcarile, semne de circulatie, semafoarele, etc. Primul semafor era o lanterna cu semnale rosii si verzisi a fost instalata în Londra, langa cladirea Parlamentului pentru a usura accesul trasurilor în curte. Garrett Augustus Morgan a inventat semaforul pentru masini în 1914, patentat în 1922. Garrett a primit si un premiu din partea guvernului american pentru siguranta soselelor. Primul contor pentru parcare a fost instalat în Oklahoma City în 1935, inventia editorului Carlton Magee care a înfiintat si Parching Meter Company pentru a-si fabrica inventia. Edgar Purnell Hooley a folosit numele unui înaintas inventator pentru a contribui la dezvoltarea industriei auto. La începutul secolului al 19-lea John Loudon McAdam a folosit piatra sparta, pietis pentru a crea strazi macadamizate. Acestea reprezentau o ampla imbunatatire a drumurilor, dar erau predispuse la brazdare. In 1901, Hooley a gasit un tip de strada care nu se brazda. El a descoperit ca dintr-un vagon in care se afla un butoi se împrastia smoala peste macadam si zgura de la turnatorie a fost folosita pentru a acoperi smoala. El a patentat acest proces cu numele de macadam cu smoala în 1902 si a înregistrat marca sub numele Tarmac în 1903.

drum expres numit si drum rapid, este un drum public utilizat exclusiv pentru

Drum expres numit si drum rapid, este un drum public utilizat exclusiv pentru vehicule a caror viteza maxima depaseste 50 km/h, pe care oprirea si stationarea pe partea carosabila sunt interzise. Aceste drumuri sunt construite in zonele unde normele de autostrada nu pot fi indeplinite. Drumul expres este un drum de transport rutier, pe care viteza minima de circulatie a vehiculelor trebuie sa fie de cel putin 50 km/h. Santierele de constructii pentru aceste drumuri sunt de obicei mai putin costisitoare decat pe autostrazi. Spre deosebire de autostrada, pe drumul expres sunt permise incrucisari de nivel cu alte drumuri de circulatie. Traficul la intersectii va fi de cele mai multe ori reglementat de semafoare sau prin sens giratoriu.

in anii 60 camionul a fost incoronat ca rege al transporturilor

In anii ’60, camionul a fost în sfarsit încoronat ca rege al transporturilor. Acest fapt s-a datorat în mare masura flexibilitatii sale si faptului ca exista o infrastructura rutiera nationala si internationala, care a permis efectuarea de transporturi rutiere rapide, sigure si eficiente cu ajutorul camioanelor. In Suedia au fost de asemenea lansate pe piata si cabine certificate din punct de vedere al sigurantei. In acest moment Volvo a lansat modelul Titan TIPTOP/F88/G88. Nu este posibil sa fie supraestimata importanta acestor modele de camioane pentru istoricul camioanelor Volvo. Eficienta lor cabina rabatabila permitea un acces si mai bun la componentele sale de baza în comparatie cu un camion de tip N. Cabina, care trecuse cu succes testele de coliziune, oferea de asemenea conditii foarte bune de dormit si de stat pentru unul sau doi soferi. La toate acestea se adaugau noile componente de motor, transmisie si sasiu.

michael schumacher cel mai bun pilot de formula 1 din toate timpurile.

Michael Schumacher, (nascut la Hurth-Hermuhlheim In Germania pe 3 ianuarie 1969), este un fost pilot de Formula 1. Statistic, prin prisma celor sapte titluri mondiale câstigate, a celor 91 de victorii, 68 de pole position-uri si 76 de cele mai rapide tururi, Michael Schumacher este considerat drept cel mai bun pilot de Formula 1 din toate timpurile.
In 2006, In urma unui sondaj efectuat de FIA, Michael Schumacher a fost votat de catre fanii Formulei 1 drept cel mai popular pilot care a evoluat vreodata In acest sport.
Faptul ca de-a lungul carierei a Incântat privirile spectatorilor si telespectatorilor cu evolutii de senzatie, dar pe de alta parte a fost si implicat Intr-o serie de scandaluri cauzate de pilotajul sau, Michael Schumacher este unul dintre acei oameni pe care ori il iubesti ori il urasti.
Este casatorit cu Corinna si are doi copii, Gina Maria si Mick.

topul celor mai votate inventii auto

1. Aerul conditionat 2. Marcajele "ochi de pisica" 3. Sistemul ABS 4. Motoarele cu injectie 5. Conceptul de aerodinamica 6. Masinile hatchback 7. Motoarele diesel 8. Autostrazile 9. Drive-testele 10. Navigatia pe satelit 11. Centura de siguranta 12. Stopurile de frana 13. Tractiunea integrala 14. Inchiderea centralizata 15. Amortizoarele 16. Sensul giratoriu 17. Airbagurile 18. Jantele de aliaj 19. Serviciile de depanare/tractare 20. Catalizatorul

inventatorul cauciucului este charles goodyear

Inventatorul cauciucului este Charles Goodyear. Nu a fost usor sa inventeze o forma de cauciuc indeajuns de tare incat sa reziste in timpul curselor de masini. In 1830, dupa o munca de doi ani, Goodyear face o mare descoperire: foloseste acid pentru a inmuia si apoi pentru a intari cauciucul. Guvernul cumpara de la el 150 de saci postali. Din nefericire, toti erau defecti. Goodyear era ruinat. Familia sa a fost nevoita sa traieasca intr-o fabrica abandonata si sa pescuiasca zi de zi pentru a se supravietui. Noua ani mai tarziu, Goodyear a prezentat o noua formula dezastruoasa intr-un magazin universal, in vazul cumparatorilor. Nervos ca nu a reusit nici de aceasta data, a aruncat pe foc o bucata de cauciuc. Atunci si-a dat seama ca a descoperit o cale de a face cauciucul mai durabil. Prin urmare, experimentele de tipul "ia sa vad ce se intampla daca-l pun pe foc", chiar functioneaza!

karmann ghia a fost o maşină sport comercializată de

Karmann Ghia a fost o maşina sport comercializata de Volkswagen, designul realizat de firma italiana Ghia, şi construita de constructorul german Karmann. Au fost produse peste 445.000 de maşini între 1955 şi 1974. Colectionarii estimeaza ca în prezent mai sunt mai putin de 20.000 de maşini în întreaga lume. Datorita numarului în scadere de maşini functionale, valoarea acestei maşini este în creştere.

camioanele bot rotund au fost probabil cele mai de succes camioane volvo

In timpul celui de-al II-lea razboi mondial Volvo a livrat mii de camioane "Bot rotund", atat sub forma unui model standard, într-o forma constructiva simplificata, cat si a unui model cu tractiune integrala. Camioanele Bot rotund, care au fost prezentate la sfarsitul anului 1939 ca modele "1940", constau dintr-o gama larga de camioane care aveau un aspect asemanator, dar care acopereau un numar mare de aplicatii de transport. Spre exemplu, partea din fata era disponibila în cel putin trei variante diferite de lungime.  Camioanele "Bot rotund" au fost probabil cele mai de succes camioane Volvo pana la aparitia camioanelor F, începand din anii ’70.

cea mai rapida masina electrica

Cea mai rapida maşina electrica din lume, ce ajunge la viteza de 334 km/ora, a fost lansata! Vehiculul ecologic, creat de Shelby Supercars poate accelera la 100 de km în doar 2,5 secunde. Maşina are un sistem format din doua motoare, care produc 1.000 de cai putere. Tesla Roadster, o alta maşina electrica sport, ce a fost testata recent în emisiunea Top Gear, produce doar 250 de cai putere. Potrivit Shelby, bateriile vor putea fi încarcate în doar zece minute, gratie unui sistem on-board denumit “Change on the Run”. Dupa ce bateriile se încarca, Ultimate Aero EV va putea merge între 241 km şi 321 km. Compania spera sa înceapa pre-producerea vehiculului, care are o cutie în trei viteze, automata, pâna în iunie. “întrucât aveam cea mai rapida maşina de serie din lume am decis ca Ultimate Aero va fi instrumentul perfect pentru a demonstra cât de verzi suntem”, a declarat un purtator de cuvânt de la Shelby.

o parte din actiunile opel revin...

Dupa exact 80 de ani de cand americanii de la General Motors au achizitionat compania Adam Opel AG din Russelsheim, o mare parte din actiunile companiei europene (35%) revine bancii ruse de stat Sberbank. La noul actionariat mai participa canadienii de la Magna (20%), angajati ai Opel (10%), alte 35% din actiuni urmând sa ramâna la GM. Conform oficialilor Magna, planul lor de restructurare include un împrumut de 300 de milioane de euro pentru rezolvarea situatiilor urgente, precum datoriile scadente catre furnizori şi angajati, dar şi o injectie de fonduri în valoare de 500-700 de milioane de euro. La finantarea revitalizarii Opel, statul german va avea o contributie masiva, acesta punând la dispozitia companiei 1,5 miliarde de euro, în schimbul promisiunii ca niciuna dintre cele patru uzine aflate pe teritoriul tarii nu va fi închisa.

camioanele erau adesea echipate cu sisteme de transmisie cu lant

Anii ’20 au reprezentat o perioada de progres rapid pentru camioane si transportul cu camioane. La începutul acestui deceniu, camioanele erau adesea echipate cu sisteme de transmisie cu lant si cu roti cu cauciucuri pline.  Apoi, atunci cand, în 1928, a iesit de pe linia de montaj primul camion Volvo, numit "Seria 1", Suediei i-a fost prezentat un camion care avea o transmisie cu arbore, care avea roti dotate cu pneuri si în care soferul statea într-o cabina complet închisa.

formula 1 pleaca la drum

In perioada interbelica curse de Mare Premiu se organizau pe toate continentele, astfel ca devenea din ce in ce mai evident ca aceste intreceri ar trebui reunite sub egida unui campionat mondial. Planurile au fost oprite de catre al doilea razboi mondial, dar In 1946 FIA a decis infiintarea unui astfel de campionat mondial. Din cele 25 Mari Premii organizate In 1949 au fost selectate sapte - etapele primului Campionat Mondial de Formula 1, organizat in 1950. Acestea au fost: Marele Premiu al Marii Britanii, Marele Premiu de la Monaco, Marele Premiu al Statelor Unite ale Americii, Marele Premiu al Elvetiei, Marele Premiu al Belgiei, Marele Premiu al Frantei si Marele Premiu al Italiei.

abs-ul a fost inventat de bosch

Compania germana Robert Bosch GmbH (cunoscuta, mai popular, drept Bosch) dezvolta tehnologia ABS din anii 1930, dar primele automobile de serie care sa foloseasca sistemul electronic Bosch au fost disponibile în 1978. Au aparut prima data pentru camioane si limuzine germane Mercedes-Benz. Ulterior sistemele au fost portate si pentru motociclete. Initial, sistemele ABS au fost dezvoltate pentru aeronave. Unul din primele sisteme a fost Maxaret al companiei Dunlop, prezentat în anii 1950, si înca în uz pe unele modele de aeronave. Acesta a fost un sistem complet mecanic. A fost utilizat si pe automobile în anii 1960 (masina de curse Ferguson P99, Jensen FF si masina experimentala Ford Zodiac cu tractiune integrala) dar pentru automobile s-a dovedit scump si nu a fost în totalitate de încredere. Un sistem complet mecanic, cosntruit si vandut de Lucas Girling, a fost echipat din fabrica pe Ford Fiesta generatia a 3-a. S-a numit Stop Control System (sistemul de control al opririi). Echipamentul ABS poate fi folosit si pentru a implementa controlul tractiunii la accelerarea unui autovehicul. Daca, la accelerare, cauciucul pierde aderenta solului, ABS-ul poate detecta situatia si poate aplica franele pentru a reduce accelerarea pentru recapatarea aderentei.

esp-ul electronic stability control

Controlul Electronic al Stabilitatii (en Electronic Stability Control - ESC; Electronic Stability Programme - ESP) este unul din sistemele de siguranta activa pentru automobile. Tehnologia îmbunatateste stabilitatea autovehiculului prin detectarea si minimizarea derapajelor. ESC-ul intervine atunci cand detecteaza pierderea controlului asupra autoturismului actionand sistemul de franare astfel încat soferul recapata controlul asupra autovehiculului. Franarea este actionata automat, selectiv si independent pe oricare dintre roti (de ex., pe roata exterioara din fata pentru contracararea supravirarii sau pe roata interioara din spate pentru contracararea subvirarii). Unele sisteme ESC reduc si putearea motorului pana cand este recapatat controlul asupra autovehiculului. Poate fi redusa acceleratia masinii prin oprirea alimentarii cu carburant a motorului, soferul sesizand ca pedala de acceleratie nu mai functioneaza. ESC-ul nu îmbunatateste performanta în virare, ci previne pierderea controlului. Sistemul ESC se bazeaza pe mai multi senzori care detecteaza diferentele de viteza de rotatie între rotile fata si spate precum si deplasarea sasiului în lateral fata de traiectoria impusa de sistemul de directie. Reactia ESP este foarte prompta, de ordinul milisecundelor. Organizatia americana non-profit IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) estimeaza ca prin folosirea acestei tehnologii pe toate autoturismele o treime din numarul accidentelor fatale ar fi prevenite. In anul 1987, pionierii ESC-ului, constructorii Mercedes-Benz, BMW si Toyota au introdus primul sistem de control al tractiunii (en Traction Control System - TCS). Controlul tractiunii actioneaza franarea individuala a rotilor si acceleratia pentru a mentine tractiunea în timpul acceleratiei, dar spre deosebire de ESC nu îmbunatateste directia. In anul 1990, constructorul Mitsubishi a lansat autoturismul Diamante în Japonia. Era primul autoturism care integra controlul electronic activ al traiectoriei si controlul tractiunii într-un singur sistem: TCL. Sistemul a fost dezvoltat pentru a ajuta soferul sa mentina traiectoria dorita în viraje: puterea motorului si franarea aunt reglate automat pentru a sigura traiectoria adecvata în viraj si pentru a oferi un nivel suficient al tractiunii în diverse conditii de carosabil. BMW, colaborand cu Robert Bosch GmbH si cu Continental Automotive Systems, a dezvoltat un sistem de reducere a cupului motor pentru a preveni pierderea controlului si l-a aplicat întregii linii de autoturisme în anul 1992. Intre 1987 si 1992 Mercedes si Robert Bosch GmbH au dezvoltat în parteneriat sistemul numit ESP (Electronic Stability Programme) . sitem de control al derapajului lateral, adica controlul electronic al stabilitatii.

cum a fost inventata prima masina

Se estimeaza ca aproape 100.000 de oameni au contribuit la crearea automobilului modern. Totul a inceput cu planurile teoretice pentru crearea unui motor pentru automobile. Schitele initiale au fost desenate si concepute de Leonardo da Vinci si Isaac Newton. In 1769, primul vehicul a fost un tractor militar inventat de inginerul francez Nicolas Joseph Cugnot. Cugnot a folosit un motor pe aburi pentru a face vehiculul sa mearga. Acest vehicul era folosit in armata franceza pentru a transporta artileria. Vehiculul trebuia sa se opreasca la fiecare 15 minute. Motorul pe aburi si boilerul erau separate de vehicul, fiind plasate in fata sa. In anul urmator, Cugnot a creat o tricicleta in care incapeau patru oameni. In 1771, Cugnot a izbit vehicului intr-un perete, devenind primul om care facuse accident intr-un vehicul cu motor. Acesta a fost inceputul sfarsitului pentru inventator. Dupa ce unul din patronii lui Cugnot a murit si altul a fost exilat, bugetul pentru experimentul cu vehiculul de strada s-a terminat. sursa: StiriAuto.ro

noi trebuie sa facem vehicule cum fac oamenii de la wenzhou brichete

Fondatorul Geely, Li Shufu, vrea sa dea spre export doua treimi din productia companiei, desi nu crede ca asta se va intampla. In martie 2005 la forumul de la Beijing a citat: "Noi trebuie sa facem vehicule cum fac oamenii de la Wenzhou brichete" (un sfert din brichetele de pe planeta). Dezvoltand o industrie de masini este precum ai creste incet un pom ca sa acoperi o padure. Geely coopereaza cu Daewoo International, Maggiora si Rücker. Geely a facut prima incursiune straina, una din primele piete auto chinezesti prezente la Frankfurt Motor Show in septembrie 2005. Compania a prezentat intreaga linie de modele, prin hatchback-urile Haoqing si Meirie, sedanurile Uliou si Free Cruiser, si Beauty Leopard coupé. Geely sunt asteptati cu mari vanzari de vehicule in Europa in 2007, si actualmente reface modelele sale pentru a trece  normele Euro IV de emisie, si crash-test-ele euro NCAP. Pana acum singurul Distribuitor european interesat de a vinde Geely este SHA, fostul distribuitor de SEAT in Portugalia, care planuieste sa distribuie Geely in Peninsula Iberica.

prima masina produsa in serie,pe banda rulanta

Prima masina produsa in serie,pe banda rulanta a fost Ford Model T.

Stergatoarele sunt opera lui Mary Anderson, americanca fiind oficial cea care în 1905 a dezvoltat un sistem mecanic de curatire a parbrizului. O alta femeie cu un rol cheie în progresul automobilistic a fost Helen Blair Bartlett cea care a contribuit la perfectionarea izolarii bujiilor în anii 1930.

Primul radio a aparut pe un model de serie în 1929.

In 1946 au fost introduse primele geamuri electrice, iar dupa 10 ani pe modelele de serie si-a facut aparitia si inchiderea centralizata. Oglinzile electrice au intrat in peisaj in 1958 si, tot in acelasi an, Chrysler a patentat oglinda retrovizoare antiorbire.

In 1966 a aparut prima masina cu ABS, Jensen FF, si acest sistem, Dunlop Maxaret, a fost dezvoltat pentru a fi folosit pe avioane.

Prima amenda pentru viteza dateaza din 1902. Din nefericire, aceasta amenda a venit la 3 ani dupa primul deces rezultat in urma unui accident automobilistic, cauzat tot de viteza neadaptata. Au fost vremuri in care Politia era total depasita de noua inventie, dovada ca in 1898 oamenii legii din New York alergau dupa masini pe… biciclete.

volkswagen beetle-broscuta a fost conceputa in 1931

Volkswagen Beetle(broscuta) a fost conceputa in 1931 de Ferdinand Porsche si Zundapp. Porsche dorea un motor in 4 cilindri, dar Zundapp a folosit unul in 5 cilindri cu racire pe apa. A fost prima data cand numele de “Volkswagen” a fost folosit. In 1933 Adolf Rudolf a cerut lui Ferdinand Porsche sa creeze un “Volks-Wagen” (masina a poporului) care sa poata duce 4-5 persoane cu 100km/h, dar si sa fie ieftina. Asa a aparut "broscuta" care a  ajuns sa coste cat o motocicleta. Masina a inceput sa fie testata in 1935, majoritatea modelelor avand un motor in 4 cilindri montat in spate cu racire cu aer, doar modelul 12 avea un motor in 5 cilindri cu racire pe apa, fiindca asa dorea Zundapp. In timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial a incetat productia, fabricile producand masini pentru armata. Modelul postbelic avea un motor de 34 cp care atingea 115 km/h si consuma 7.6 l/100km. Dupa anul 1950 masinile au suferit modificari estetice minore, adica doar geamurile au fost schimbate, cel dublu din spate a fost schimbat cu unul intreg, iar parbrizul drept a fost schimbat cu unul curbat. In 1951 a fost introdus  motorul diesel de 1.3 litri. Acest model s-a fabricat in peste 22 de milioane de exmplare. VW Beetle a avut un asemenea impact, incat abia dupa 60 de ani a fost nevoie ca germanii sa lanseze un urmas, "Noul Beetle".

istorie logo audi

In 1899, fostul angajat al lui Karl Benz, August Horch decide sa isi creeze propria fabrica de masini, numita A. Horch & Cie. 10 ani mai tarziu, isi face o alta companie care ii pastreaza numele, dar, ulterior, fiind dat in judecata de partenerii de afaceri, este nevoit sa renunte la numele de Horch. Copilul unuia dintre noii sai parteneri a venit cu numele de Audi, pentru noua fabrica. Acesta studia limba Latina si, Horch , in Latina, se traducea cu cuvantul Audi. Imediat, ideea propusa de baietel a fost acceptata si pastrata pana in ziua de azi. Asadar, in 1910 a luat nastere Audiwerke GmbH. In 1932, compania s-a afiliat la Auto Union. Auto Union avea logo-ul cu cele 4 inele interceptate, logo folosit numai la masinile de curse. Ulterior, acest logo a fost adoptat de catre Audi.Cele patru cercuri reprezinta cele patru companii auto din Saxonia (Audi, DKW, Horch si Wanderer) ce au format Auto Union AG  pe 29 iunie 1932.

vitezometrul care se transforma in cruci

Producatorii de accesorii pentru masini tin mortis sa ne aduca aminte ca viteza excesiva poata fi fatala. Ei au inventat un vitezometru mai deosebit. Atunci cand este depasita viteza de 110 kilometri pe ora, indicatorul marcheaza viteza într-un mod special: clasicele liniute albe care împart vitezometru se transforma în cruci.