primul automobil al marcii volvo

Primul automobil al marcii Volvo a iesit din fabrica la data de 14 aprilie 1927. Acesta purta denumirea OV4 (Oppen Vagon 4) dispunea de o caroserie deschisa cu 4 locuri si motorizare cu 4 cilindri avand capacitatea de 1.9L. Volvo OV4 a fost primul autoturism Suedez de serie si a fost produs in 302 exemplare.

bmw m3 e30

In 2006 s-au sarbatorit 20 de ani de la aparitia "of the most successful touring car of all times" conform  worldcarfans.com. In toti acesti ani M3, prin modelele sale s-a aflat in fruntea clasamentelor atat la vanzari cat si in cazul competitiilor de pe circuit. Desi initial au fost propuse doar 5000 de exemplare pentru omologare, succesul si popularitatea castigate de M3 au facut ca numarul exemplarelor vandute sa atinga 18000 de unitati. Desi vanduta ca o masina de strada M3 se simte ca acasa pe circuit dand dovada de performante uimitoare pentru acea vreme si nu numai.

benz si daimler au construit in anii 1880 primul automobil cu benzina

Doi ingineri germani, Benz si Daimler, au construit in anii 1880 primul automobil cu benzina. La inceput, automobilele aveau roti din lemn, cu spite, si lampi de ulei. Nu aveau capota si se stricau des. In 1889 John Dunlop a inventat rotile din cauciuc umplute cu aer si astfel automobilul a devenit mai comod. Primele automobile erau construite manual si erau foarte scumpe. Intre 1908 si 1928 Henry Ford a produs 20 de milioane de automobile ieftine intr-o uzina din SUA, si astfel mai multi oameni si-au permis masina. Automobilele cu motoare puternice si cu forme aerodinamice sunt foarte rapide. In 1983, un automobil numit Thrust 2, cu motor cu reactie, a atins viteza de 1000 km/h in Nevada, SUA.

autostrazile si drumurile nationale sunt drumuri de o mare importanta

Autostrazile si drumurile nationale sunt drumuri de o mare importanta: Autostrazile sunt construite pentru a prelua traficul intens care se afla de obicei intre orase. In Romania unele din drumurile nationale fac parte din Drumurile Europene. Drumurile Europene care trec prin Romania sunt: E58; E60; E68; E70; E79; E81; E85; E87 (Clasa A); E574; E576; E577; E578; E581; E583; E584; E671; E673; E675; E771 (clasa B).

drum expres numit si drum rapid, este un drum public utilizat exclusiv pentru

Drum expres numit si drum rapid, este un drum public utilizat exclusiv pentru vehicule a caror viteza maxima depaseste 50 km/h, pe care oprirea si stationarea pe partea carosabila sunt interzise. Aceste drumuri sunt construite in zonele unde normele de autostrada nu pot fi indeplinite. Drumul expres este un drum de transport rutier, pe care viteza minima de circulatie a vehiculelor trebuie sa fie de cel putin 50 km/h. Santierele de constructii pentru aceste drumuri sunt de obicei mai putin costisitoare decat pe autostrazi. Spre deosebire de autostrada, pe drumul expres sunt permise incrucisari de nivel cu alte drumuri de circulatie. Traficul la intersectii va fi de cele mai multe ori reglementat de semafoare sau prin sens giratoriu.

bmw a platit zece milioane de reichsmark

BMW a platit zece milioane de Reichsmark pentru fabrica de la Eisenach, care a fost preluata la 1 Octombrie 1928. Achizitia a coincis cu marirea de capital de la 10 la 16 milioane de Reichsmark, propusa de Franz-Josef Popp, presedintele Consiliului Director împreuna cu doi colegi ai sai, Max Friz si Richard Voigt si aprobata de Adunarea Generala din 7 Iulie 1928. Comisia de supervizare, formata din 13 membri si care stia de planurile de achizitie, le-a aprobat si a sustinut intentia de a se implica în productia de masini.

bmw ag a pornit ca un producator de motoare de avion

BMW AG a pornit ca un producator de motoare de avion. Imediat dupa sfarsitul primului razboi mondial, BMW a reusit sa reporneasca productia la scara mica, motoare de avion, dar afacerea nu s-a dovedit a fi profitabila. "Pentru a sustine constructia de motoare de avion, care în sine nu s-a dovedit a fi viabila la acel timp, din cauza nivelului scazut de trafic aerian, compania a pornit dezvoltarea si productia de motociclete in anii care au urmat. In acest scop a fost cumparata de la Gothaer Waggonfabrik AG fabrica de vehicule de la Eisenach” . se scria în raportul de 12 ani mai tarziu, cu ocazia aniversarii a 25 de ani de existenta a companiei, justificand motivele cumpararii acestei fabrici.

viteza mare este pedepsita inca din 1787

Prin secolul XVIII, asezarile moldovenesti devin "aglomerate". Domnitorii trebuiau sa faca fata, în afara navalirilor turcesti si tatarasti, "boalei" numita betia vitezei. "Sa nu se mai umble iute pe ulite!", porunceau ei. Nicolae Mavrogheni îsi iese chiar "din papuci". La 6 martie 1787 da porunca cumplita: "Cu pristoru sa se rosteasca tuturor: arhierei sau boieri mari sa-si înfraneze vizitiii, sa mearga încet pe ulita, priveghind si de o parte si de alta, strigand înainte sa se pazeasca, iar cand este buluc, ori sa astepte sa se curete si sa se largeasca locul de a trece, sau sa urmeze mergerea cu mare liniste si încetinel. Domnitorul ordona zapciilor si capitanilor de raspantie a-i da jos de pe capra pe contravenitor si a-l trimite prin Spatar si Aga la domn sa-si ia pedeapsa. Toti sa fie cu priveghere, caci si zapciii si capitanii de raspantie si Aga vor fi raspunzatori". Dar nici caderea capului sub secure nu i-a linistit pe vitezomani. Porunca ramase doar pe hartie… Iar datul jos de pe capra ar fi ca o amenda mica de acum. Bucurestii au probleme cu circulatia, care prin anii 1933 "s-a marit mult în anii din urma". Politistii îsi ridica chipiele, se aduna si hotarasc: "dat fiind ca strazile noastre sunt înguste, circulatia trasurilor, mai ales, s-a îngreunat într-atata ca a trebuit sa fie regularizata prin dispozitiuni politienesti". Mai mult, "circulatia pietonilor a ramas asa cum o vedem: încurcata, împiedicata". Iar "dupa Unire (1918) cetatenii din Ardeal, obisnuiti sa circule pe stanga, continua, cei mai multi, sa mearga tot pe stanga trotuarului, pe cand o parte a publicului paseste pe dreapta". "Iata deci, se sublinia în iulie 1932, o prima împiedicare a liberei circulatii, la care se adauga obiceiul unora de a se opri în mijlocul trotuarului, chiar la coltul strazii!" Ce trebuia facut? "Se cade ca serviciul circulatiei sa vie cu ordonanta pentru regularea circulatiei pietonilor. în lipsa unor astfel de instructiuni, credem ca facem publicului un serviciu daca venim cu cateva sfaturi adresate pietonilor. Iata-le: 1. Pietonul pe trotuar va merge pe dreapta lui; 2. Pietonii sa nu se opreasca în mijlocul trotuarului mai ales în colturi de strazi; 3. Pietonii   sa  nu  circule  pe trotuar pe un front de 3-4-5 insi!" Ce vremuri!

inventii care au revolutionat industria auto

Pneurile Oficial, cauciucurile umflate cu aer au fost inventate de John Dunlop in 1888, care le-a gandit pentru a echipa bicicletele. Adevarul istoric arata insa ca primul patent de inventie cu aceasta idee ii apartine lui Scot Robert Thomson  in 1845. Dupa ce Dunlop a dovedit utilitatea anvelopelor de cauciuc umplute cu aer in cursele de ciclism, fratii Michelin le-au pus la treaba pe un automobil Peugeot in 1895, tot intr-o cursa, evident castigata fara probleme. Charles Goodyear a facut toate acestea posibile inventand cauciucul vulcanizat. Si, pentru ca veni vorba, anvelopele tubeless (fara camera) au fost inventate in 1903 (!). Amortizoarele Aceasta inventie intra in categoria celor de finete, masinile circuland si fara ele in conditii acceptabile. Singura problema erau salturile inevitabile produse de arcurile masinii. Asa cum numele explica foarte simplu, amortizoarele amortizeaza socurile, miscarile sus-jos ale caroseriei, energia fiind absorbita de un fluid (ulei sau gaz) prin intermediul unui cilindru sau piston, ajungand astazi ca masini de top sa utilizeze aerul (Citroen a fost unul dintre pionierii amortizoarelor pe aer) si sa poata fi reglate in mers. In functie de setarile amortizoarelor sau de uzura acestora, comportamentul unui automobil se poate schimba radical, raspunzand mai bine comenzilor in viraje sau oferind confort pasagerilor. Aerul conditionat Poate ca nu este momentul potrivit sa va amintim despre tapiteria infierbantata sub soarele nemilos si nici despre volanul imposibil de tinut in maini. In urma nu cu multi ani, cand tapiteria de vinilin era aproape universala, aceste suferinte erau chiar mai mari. Asa a aparut aerul conditionat, cel care trebuia sa inlocuiasca arsita din masina cu o briza placuta, aducatoare de raceala si vertebre intepenite. Primele modele cu aer conditionat au fost introduse dupa 1930, de producatorii Nash si Packard, insa pretul acestui dispozitiv a ramas prohibit pentru multa vreme, el fiind disponibil doar optional si pentru echipari de top pana acum nu prea multi ani. Astazi, exceptand echiparile de baza, ieftine, aproape orice marca ofera aerul conditionat ca standard, dovedindu-se, in domeniul confortului din masina, cea mai importanta descoperire dupa sistemul de incalzire. Indicatoarele de bord Dincolo de vitezometru si turometru, toate beculetele de pe bord, care ar fi bine sa nu se aprinda, si indicatoarele pentru apa si ulei au ridicat enorm gradul de control asupra masinii. Era o vreme cand soferii aflau ca s-a incalzit mo-torul abia dupa ce observau aburii iesind prin capacul radiatorului, iar daca uleiul din motor se scurgea perfid, singurul mod prin care erau instiintati era calarea iremediabila a propulsorului. Cat despre cantitatea de carburant ramasa, era mai bine sa poarte un bidon de rezerva, pentru ca doar oprirea brusca a masinii putea aduce vestea cea proasta. Primele indicatoare au fost montate pe masinile de curse (si pe primele avioane), soferii avand nevoie sa cunoasca starea vehiculului. Fabricantii de automobile de serie si-au echipat insa intr-un timp destul de indelungat masinile cu aceste beculete si indicatoare, astfel ca abia la mijlocul secolului 20 devenisera notiuni standard. Astazi lumini si sunete ne avertizeaza daca am uitat o usa deschisa, daca nu ne-am legat centura, daca am tras frana de mana, ba chiar daca o masina se apropie din spate sau, la modele de ultima generatie, daca am depasit viteza legala. Masinile off-road Desi notiunea de off-road se confunda din ce in ce mai mult (sau mai degraba este inlocuita) cu aceea de SUV (Sport Utility Vehicle), termenul descrie un vehicul capabil sa traverseze desertul, sa iasa din noroaie adanci, sa se catere pe munti si mai putin unul cu care sunt dusi copiii la scoala, se cara cumparaturile de la supermarket ori se merge la picnic pe pajistea preferata. Printre off-roaderele veritabile se numara Land Rover Defender, Toyota Land Cruiser, Mercedes G Klasse si Nissan Patrol, toate folosite de structuri militare sau de Cruce Rosie pentru misiuni in zone greu accesibile. De altfel, primele masini "de teren" au fost cele militare, cum este cazul modelului Kubelwagon al armatei germane, dar primul care a stabilit standardele a fost American Willys GP (General Purpose), aceste doua initiale transformandu-se ulterior, fonetic, in Jeep. Unele SUV-uri cumparate de fotbalisti se comporta acceptabil pe drumuri desfundate, dar pentru a va lauda cu o masina off-road, aceasta trebuie sa indeplineasca macar doua criterii: sa fie construita pe sasiu separat de caroserie si sa fie echipata cu un reductor de turatie. Centura de siguranta Probabil ca v-ati saturat sa trageti de bucata de panza la fiecare urcare in masina, sa cautati locasul de fixare, sa va simtiti apoi ca in camasa de forta, pentru ca la coborare sa faceti gestul in sens invers. Fara discutie, centura de siguranta salveaza vieti. In cele mai multe situatii, il tine fixat in scaun pe cel care o poarta, ferindu-l astfel de impactul cu volanul, cu bordul sau cu parbrizul. Primele centuri au fost montate chiar la inceputurile vietii automobilului, dar aveau multe neajunsuri, fiind rigide, circulare si greu de demontat. Soferii au renuntat la ele pentru ca sustineau ca impiedica iesirea in timp optim din masina, mai ales in cazuri soldate cu incendii. Inventatorul suedez Nils Bohlin a adus prima centura moderna, in trei puncte, aceasta fiind montata, ca echipare standard, pe un Volvo 121, in 1959. De atunci modificarile au fost minore, importante fiind pretensionarea si limitatoarele de sarcina, prima asigurand o buna fixare, celelalte reducand forta aplicata pe piept la impact. Tot Volvo a introdus si primul avertizor sonor si luminos pentru centura, in 1972. Sensul giratoriu Chiar daca nu toti vor fi convinsi, organizarea traficului rutier a facut la fel de multe pentru posesorii de masini ca si inventatorii de mecanisme amplasate la bord. Dintre toate semnele, regulile si restrictiile, valabile aproape in toate colturile lumii, sensul giratoriu este o inventie aproape diabolica, reusind sa bage spaima in incepatori si sa calmeze traficul in intersectiile buclucase, fiind mai putin utilizat in Romania. A fost inventat acum mai bine de 100 de ani (chiar daca anul acesta se celebreaza centenarul sau), printre primele ronduri de acest fel numarandu-se Columbus Circle din New York, in 1904, si Place de l"Etoile din Paris, in 1907. Invariabil, pentru ca nu existau reguli de trecere, rondurile de la acea vreme ajungeau sa se blocheze, soferii incercau haotic sa depaseasca locul, finalizand totul cu accidente care deveneau de fiecare data argumente in favoarea semafoarelor. Sensul giratoriu modern, asa cum este cunoscut astazi in toate tarile civilizate, cu prioritate pentru vehiculul aflat deja in rond, venind din stanga, a fost introdus in 1966 in Anglia, dupa un studiu al Road Research Laboratory, ulterior fiind exporta  in toata lumea. Cel mai faimos giratoriu este "Magic Roundabout", din Hemel Hempstead - Anglia, care este de fapt un rond mare, inconjurat de alte 6 ronduri-satelit. Computerul de bord Unele dintre cele mai inspaimantatoare cuvinte auzite de la mecanic sunt astazi "ti-a cazut calculatorul!". Denumit pretios Electronic Control Unit, computerul masinii (care nu e acelasi lucru cu afisajul consumului de benzina si al kilometrilor parcursi) este creierul acesteia, invinuit de multe ori pentru orice defectiune ori functionare anormala a automobilului. Fiind inrudit cu computerul de pe birou, sufera de boli asemanatoare, precum scurtcircuite, anomalii ale softului, erori de procesare, dar performantele masinilor din secolul 21 nu ar fi fost nimic fara acesta. Intrarea computerului in viata masinii s-a produs o-data cu introducerea injectiei cu benzina, controland procesele din motor, a facut apoi un pas comunicand starea masinii initial mecanicilor si apoi direct soferului (de multe ori lasand impresia unui computer de-a dreptul ipohondru) si a ajuns, in fine, la un moment in care face ca masina sa fie cu mult mai inteligenta decat noi: regleaza ciclul de ardere, adapteaza raspunsul acceleratiei in functie de apasarea pedalei, potriveste supapele in combinatii infinite si controleaza gazele arse pentru a salva planeta. Stopul de frana Acesta este exemplul perfect pentru inventiile simple si eficiente, devenite geniale. Numele inventatorului si data exacta a introducerii acestui dispozitiv sunt necunoscute, dar aparitia se suprapune cu primii ani de existenta ai automobilului. Lampile de frana au adus ceva mai multa coerenta in traficul anevoios, avertizandu-l pe cel din spate ca masina din fata incetineste sau chiar opreste. Ulterior, in anii '70, a aparut a treia lampa, superioara, obligatorie in unele tari. Ultima inovatie in materie este sistemul care aprinde intermitent becurile la o apasare brusca, de urgenta, introdus de Mercedes, sau cu o intensitate crescuta, propus de BMW. Ambele variante sunt controversate si aplicarea lor pe scara larga sta sub semnul incertitudinii. Claxonul Nu putea sa lipseasca din panoplia inventiilor auto cel mai putin util dispozitiv, dar, poate, cel mai utilizat. Claxonul s-a numarat, practic, printre echipamentele cu care masina s-a nascut, in anii de pionierat, utilizarea sa avand un dublu rol: de a avertiza pietonii ca vine un bolid, dar si de a atrage atentia cunoscutilor ca soferul tocmai si-a cumparat "trasura fara cai". In timp, claxonul a ramas un element de diferentiere sociala, cele cu doua sau mai multe tonuri, ba chiar cu melodii, fiind multa vreme la moda. In unele tari este folosit ca mijloc de comunicare intre soferi, in altele este interzis in orase, permanent sau pe timpul noptii. Indiferent daca butonul se afla in mijlocul volanului ori pe una dintre manete, claxonatul idiotului din fata, care n-a vazut verdele, este o experienta unica.

cea mai rapida masina electrica

Cea mai rapida maşina electrica din lume, ce ajunge la viteza de 334 km/ora, a fost lansata! Vehiculul ecologic, creat de Shelby Supercars poate accelera la 100 de km în doar 2,5 secunde. Maşina are un sistem format din doua motoare, care produc 1.000 de cai putere. Tesla Roadster, o alta maşina electrica sport, ce a fost testata recent în emisiunea Top Gear, produce doar 250 de cai putere. Potrivit Shelby, bateriile vor putea fi încarcate în doar zece minute, gratie unui sistem on-board denumit “Change on the Run”. Dupa ce bateriile se încarca, Ultimate Aero EV va putea merge între 241 km şi 321 km. Compania spera sa înceapa pre-producerea vehiculului, care are o cutie în trei viteze, automata, pâna în iunie. “întrucât aveam cea mai rapida maşina de serie din lume am decis ca Ultimate Aero va fi instrumentul perfect pentru a demonstra cât de verzi suntem”, a declarat un purtator de cuvânt de la Shelby.

cel mai vechi ferrari din lume

Ferrari 166 Corsa Spyder din 1947 este una dintre cele mai rare maşini şi totodata cea mai veche, originala, de la Ferrari. Maşina a fost cumparata în 1947 cu 3800$, iar în prezent se afla în custodia lui James Clark. James s-a chinuit multi ani sa restaureze bijuteria italiana şi se pare ca a facut o treaba destul de buna. Acest Ferrari 166 Corsa Spyder, cu numarul de serie 004C, este al 2-lea Spyder Corsa construit şi se spune ca este al 4-lea Ferrari construit vreodata. în total au fost fabricate 8 Corsa Spyder, dar cea din imagini este una dintre cele doua care are caroseria neschimbata. Puterea motorului este data de un V12 de 2.0 litri cu 2 valve pe cilindru , amplasat longitudinal în partea din fata. Produce 100 de CP la 6.000 de rotatii pe minut, dar pentru acele vremuri modelul era unul dintre cele mai rapide dând naştere curentului Ferrari V12 care a urmat. Caroseria roşie a modelului "Rossa Corsa" este din aluminiu şi sta pe o structura de rezistenta tubulara din otel. La 1.763 de lire acest automobil de curse e posibil sa nu fi fost o adevarata racheta, dar cu frâne pe toate cele patru roti, suntem convinşi ca era la fel de infricoşator de condus precum o racheta.

general motors a cumparat 80 de procente din actiunile opel in anul 1929

General Motors a cumparat 80% din actiunile Opel in anul 1929, si a creat prima banca a unui producator de automobile din Germania. Aceasta banca avea rolul de a finanta investitiile si vanzarile in rate. Doi ani mai tarziu, GM a achizitionat restul de 20% din actiunile Opel si a transformat compania intr-o filiala a General Motors. La acea vreme, cei 13.000 angajati Opel produceau 500 de automobile si 6.000 biciclete zilnic.

primul automobil 16 mai 1862

Sunt foarte multi inventatori care si-au atribuit de titlul de " creator al primului autovehicul" se pare insa ca primul automobil a fost creat de un belgian care desi a creat un vehicul cu motor cu combustie interna nu si-a cerut patentul pentru inventia sa nemultumit de performantele creatiei sale. Jean Joseph Etienne Lenoir este numele in ventatorului care in 1859 a creat un motor cu combustie interna cu 1 cilindru in doi timpi. Propulsorul era alimentat cu gaz de lampa folosit la iluminatul stradal, dar avea aprindere prin scânteie de la bujii. Motorul era diferit de restul inventiilor de pâna atunci pentru ca nu avea o compresie a amestecului fiind foarte silentios la acea vreme dar ineficient. Lenoir avea sa se convinga asta atunci când si-a montat creatia pe platforma unei carute cu trei roti pe data de 16 Mai 1862. Desi intre timp isi imbunatatise motorul acesta dezvolta doar 1,5 CP. In 1863 a incercat sa faca o calatorie intre Paris si Joiville-le-Point, reusind sa atinga impresionanta viteza de…9 km/h. Ulterior motorul sau s-a dovedit util pentru presele tipografice, pompele de irigat si alte unelte.

cum a fost inventata prima masina

Se estimeaza ca aproape 100.000 de oameni au contribuit la crearea automobilului modern. Totul a inceput cu planurile teoretice pentru crearea unui motor pentru automobile. Schitele initiale au fost desenate si concepute de Leonardo da Vinci si Isaac Newton. In 1769, primul vehicul a fost un tractor militar inventat de inginerul francez Nicolas Joseph Cugnot. Cugnot a folosit un motor pe aburi pentru a face vehiculul sa mearga. Acest vehicul era folosit in armata franceza pentru a transporta artileria. Vehiculul trebuia sa se opreasca la fiecare 15 minute. Motorul pe aburi si boilerul erau separate de vehicul, fiind plasate in fata sa. In anul urmator, Cugnot a creat o tricicleta in care incapeau patru oameni. In 1771, Cugnot a izbit vehicului intr-un perete, devenind primul om care facuse accident intr-un vehicul cu motor. Acesta a fost inceputul sfarsitului pentru inventator. Dupa ce unul din patronii lui Cugnot a murit si altul a fost exilat, bugetul pentru experimentul cu vehiculul de strada s-a terminat. sursa: StiriAuto.ro

in anii 60 camionul a fost incoronat ca rege al transporturilor

In anii ’60, camionul a fost în sfarsit încoronat ca rege al transporturilor. Acest fapt s-a datorat în mare masura flexibilitatii sale si faptului ca exista o infrastructura rutiera nationala si internationala, care a permis efectuarea de transporturi rutiere rapide, sigure si eficiente cu ajutorul camioanelor. In Suedia au fost de asemenea lansate pe piata si cabine certificate din punct de vedere al sigurantei. In acest moment Volvo a lansat modelul Titan TIPTOP/F88/G88. Nu este posibil sa fie supraestimata importanta acestor modele de camioane pentru istoricul camioanelor Volvo. Eficienta lor cabina rabatabila permitea un acces si mai bun la componentele sale de baza în comparatie cu un camion de tip N. Cabina, care trecuse cu succes testele de coliziune, oferea de asemenea conditii foarte bune de dormit si de stat pentru unul sau doi soferi. La toate acestea se adaugau noile componente de motor, transmisie si sasiu.

motoul bmw era calitate inainte de cantitate

Adof Hitler a sustinut efortul crearii unei masini populare si ieftine, planuita a se vinde cu 1.000 marci. Modelul 3/20, dezvoltat de BMW era prea mare si prea scumpa pentru a concura în acest proiect. BMW a început sa se concentreze pe segmentele superioare. Din 1934, compania s-a specializat în productia de masini cu motoare în sase cilindri, o strategie care a scazut dramatic numarul de unitati vandute. Numarul masinilor BMW înmatriculate, a scazut si în 1934, BMW era pe locul 6. Doar un an mai tarziu, BMW a ajuns pe locul 7, pentru ca în 1938 sa concureze doar pentru locul 8. BMW s-a straduit sa balanseze acest declin prin calitate. Inainte de toate, masinile sale au obtinut rezultate extraordinare în sport. Motoul era "calitate înainte de cantitate". Preturile au egalat prin exclusivitate clientela. Spre exemplu, nou intratul model 327 decapotabil era disponibil în 1937 la pretul de 7.500 RM (Reichsmark), în timp ce Volkswagen era vandut pentru mai putin de 1.000 RM (Reichsmark).

20 de procente dintre inventiile din franta sunt legate de industia auto

Aproape 20% dintre brevetele de inventii din Franta sunt legate de industia auto Din totalul celor 3.000 de cereri de brevete de inventii din sectorul auto, 35% sunt legate de protectia mediului (motorizari, reducerea consumului de carburant, alte echipamente), scrie leblogauto.com, citand un studiu al Institului National de Proprietate Industriala. Alte 30% dintre solicitari privesc habitabilitatea si confortul (izolatie fonica si termica, echipamente electronice si de divertisment). Restul de 35% se refera la siguranta (suspensie, directie, sisteme de siguranta active si pasive). Franta este una dintre tarile cu traditie in industria auto, avand constructori precum Renault si PSA Peugeot Citroen.

dacia 1100 a fost primul model produs de producatorul roman

Dacia 1100 a fost primul model produs de producatorul român de automobile Dacia S.A.. Modelul a fost comercializat între anii 1968 şi 1971 şi a fost un model intermediar pâna la intrarea în productie a modelului 1300. în realitate, Dacia 1100 era un Renault 8. Acesta era o berlina cu tractiune şi motor pe spate. Primul automobil ieşit pe poarta fabricii a fost facut cadou Preşedintelui Republicii Socialiste România de atunci Nicolae Ceauşescu. Conform contractului, Renault furniza toate partile componente ale modelului, urmând ca cei de la Dacia sa le asambleze. In 1969 23 august,  aparut prima Dacia 1300, cu expozitie in acelasi timp la Paris si Bucuresti. S-au mai construit 1300L, 1301Super lux, doar pentru "conducerea tarii". 1973 Dacia 1300 Break, 1300F fara scaune in spate, 1300S ambulanta. 1975 Dacia 1302 Pick-Up cu 1500 exemplare cele mai multe catre Algeria.

dr. herbert quandt a devenit actionarul principal al bmw in 1959

Datorita decaderii productiei de motociclete si lipsei unei strategii clare pentru modele pe patru roti, BMW este lovit de o criza si amenintat sa îsi piarda independenta. Dar datorita patriotismului muncitorilor sai, a micilor întreprinzatori si comercianti, a reusit sa evite o vanzare a companiei la Adunarea Generala anuala din 1959. Acest lucru a castigat încrederea industriasului Dr. Herbert Quandt, care a devenit actionarul principal al BMW, el si familia sa inca detinand aceasta pozitie si în ziua de astazi.

modelele opel sunt vandute pe numeroase piete cu diferite nume

Modelele Opel sunt vandute pe numeroase piete cu diferite nume. Spre exemplu, in Statele Unite ale Americii modelele Opel erau vandute sub sigla Saturn, desi intre anii 1958 si 1975 acestea au fost vandute chiar sub sigla Opel de catre dealerii Buick. In Australia, modelele Opel sunt vandute sub sigla Holden, pe cand in America Latina acestea sunt vandute sub sigla Chevrolet. Unele modele Opel au fost vandute in Statele Unite ale Americii chiar si sub sigla Pontiac, Pontiac Solstice fiind echivalentul american al lui Opel GT.