primul automobil era alimentat cu gaz

Cercetarile pentru un vehicul care se se auto-propulseze au început prin folosirea auburului. Dupa inceputul zguduitor al lui Nicolas Cugnot cu caruta arma în Franta anului 1769, a mai fost un numar impresionant de experimente de succes. Primul automobil era alimentat cu gaz, avea motor cu combustie interna si a fost construit de Etienne Lenoir din Franta în 1862, care descoperind ca prototipul a functionat si-a îndeptat atentia catre barcile cu motor. Primul automobil alimentat cu benzina a fost construit în 1883, tot în Franta, dar sasiul s-a dovedit a fi prea fragil pentru a suporta greutatea si puterea motorului. Karl Benz din Germania a construit primul automobil fiabil în 1885 devenind parintele industriei auto. Acesta a fost începutul unei dezvoltari rapide incluzand surprinzatoarea descoperire a discurilor de frana în 1902, convertizorului catalitic, în 1909 si a servodirectiei în 1926. Una dintre cele mai semnificative descoperiri din istoria industriei auto este inventia centurii de siguranta în 1958 de catre Nils Bohlin, inginer la Volvo. Volvo nu s-a folosit de drepturile de autor crezand ca este mai important ca toti conducatorii auto sa fie în siguranta la volan. Odata cu aparitia automobilelor au aparut si altele ca : parcarile, semne de circulatie, semafoarele, etc. Primul semafor era o lanterna cu semnale rosii si verzisi a fost instalata în Londra, langa cladirea Parlamentului pentru a usura accesul trasurilor în curte. Garrett Augustus Morgan a inventat semaforul pentru masini în 1914, patentat în 1922. Garrett a primit si un premiu din partea guvernului american pentru siguranta soselelor. Primul contor pentru parcare a fost instalat în Oklahoma City în 1935, inventia editorului Carlton Magee care a înfiintat si Parching Meter Company pentru a-si fabrica inventia. Edgar Purnell Hooley a folosit numele unui înaintas inventator pentru a contribui la dezvoltarea industriei auto. La începutul secolului al 19-lea John Loudon McAdam a folosit piatra sparta, pietis pentru a crea strazi macadamizate. Acestea reprezentau o ampla imbunatatire a drumurilor, dar erau predispuse la brazdare. In 1901, Hooley a gasit un tip de strada care nu se brazda. El a descoperit ca dintr-un vagon in care se afla un butoi se împrastia smoala peste macadam si zgura de la turnatorie a fost folosita pentru a acoperi smoala. El a patentat acest proces cu numele de macadam cu smoala în 1902 si a înregistrat marca sub numele Tarmac în 1903.

noi trebuie sa facem vehicule cum fac oamenii de la wenzhou brichete

Fondatorul Geely, Li Shufu, vrea sa dea spre export doua treimi din productia companiei, desi nu crede ca asta se va intampla. In martie 2005 la forumul de la Beijing a citat: "Noi trebuie sa facem vehicule cum fac oamenii de la Wenzhou brichete" (un sfert din brichetele de pe planeta). Dezvoltand o industrie de masini este precum ai creste incet un pom ca sa acoperi o padure. Geely coopereaza cu Daewoo International, Maggiora si Rücker. Geely a facut prima incursiune straina, una din primele piete auto chinezesti prezente la Frankfurt Motor Show in septembrie 2005. Compania a prezentat intreaga linie de modele, prin hatchback-urile Haoqing si Meirie, sedanurile Uliou si Free Cruiser, si Beauty Leopard coupé. Geely sunt asteptati cu mari vanzari de vehicule in Europa in 2007, si actualmente reface modelele sale pentru a trece  normele Euro IV de emisie, si crash-test-ele euro NCAP. Pana acum singurul Distribuitor european interesat de a vinde Geely este SHA, fostul distribuitor de SEAT in Portugalia, care planuieste sa distribuie Geely in Peninsula Iberica.

totul despre anvelopa

Privind flancul (partea laterala) oricarei anvelope, se pot observa o serie de coduri alfanumerice ce furnizeaza informatii importante despre caracteristicile tehnice ale acesteia. Sa descifram aceste caracteristici. Dimensiunea anvelopei – de exemplu 195/65R15. Primul numar  reprezinta latimea anvelopei (L) in milimetri(195mm); al doilea numar este valoarea ratei de aspect (aspect ratio in engleza) dintre inaltimea anvelopei si latimea acesteia (H), 65 sugerand ca inaltimea este 65% din latime, adica 126.75 mm. R specifica faptul ca anvelopa are constructie radiala(notatia ZR in loc de R este prezenta pe anvelope cu o constructie ce rezista la viteze de peste 240 km/h). Ultimul numar precizeaza valoarea in inci a diametrului pe care trebuie sa il aiba janta pe care se monteaza anvelopa. La unele anvelope, in fata acestui cod poate fi prezenta notatia P, LT sau T, ce indica tipul autovehicolului pe care se pot monta (P-autoturisme, LT-SUV, Pick Up). Indicele de greutate – indica sarcina maxima pe care o anvelopa o poate prelua in conditii de exploatare.  De exemplu indicele 89 care suporta 580 kg ne spune ca facand un calcul , 4x580kg=2320kg, ne spune care este sarcina maxima suportata de autovehicul in functie de anvelopa. Exemplu de indici:89=580kg, 90=600kg, 91=615kg, 92=630kg, etc. Indicele de viteza(K,L,M,N,P,Q,R,S,T,....V,W,Z) – indica viteza maxima la care anvelopa rezista timp de zece minute fara a fi in pericol de a se autodistruge. Valori:S=180km/h,T=190km/h,H=210km/h,V=240km/h,ZR=peste 240km/h,W=270km/h si Y=300km/h. Prezenta grupului MS, M+S, M/S sau M&S (mud and snow) arata ca anvelopa este una all-season, ce se preteaza atat la folosirea pe zapada, cat si pe noroi. Simbolul severe snow use vine in completarea notatiei M&S si este prezent pe anvelope destinate mersului pe zapada. Spre deosebire de M&S, care este atribuit anvelopelor ce indeplinesc anumite conditii din punct de vedere al profilului, acest simbol este atribuit in urma testarii anvelopelor pe zapada prin proceduri standartizate. Thread wear este un indice relativ ce ia valori de la 60 la 600 si, cu cat valoarea este mai mare, cu atat anvelopa va rezista mai multi kilometri. Indicele traction poate avea urmatoarele valori: AA, A, B, C (AA fiind cel mai bun), calificand performantele de franare pe asfalt umed. Indicele temperature – poate primi drept calificative A, B, C si este o masura a gradului de rezistenta la cresterea de termperatura a anvelopei. Codul DOT (ex. DVLU  2105) – ofera informatii detaliate despre locul unde a fost fabricata anvelopa. Ultimul numar al acestui cod, in exemplul 2105, precizeaza data de fabricatie a anvelopei. Prima parte – 21, arata ca anvelopa a fost fabricata in a 14-a saptamana a anului specificat de a doua parte a codului – 05, adica 2005 . Este importanta cunoasterea acestei date, deoarece, ca o regula generala, o anvelopa nu trebuie folosita dupa 6 ani de la fabricatie, aceasta degradandu-se in timp, indiferent daca este rulata sau noua. Sageata ce indica sensul de rotatie, pentru anvelopele cu profil unidirectional. MAX PRESS – indica presiunea maxima pe care o suporta anvelopa.
MAX LOADED – are aceeasi semnificatie ca si indicele de greutate, doar ca arata direct valoarea in kilograme (este prezent doar pe unele anvelope).
Constructia radiala = a devenit un standard pentru anvelopele destinate autoturismelor (a inlocuit pe cele cu constructie diagonala). Se caracterizeaza prin folosirea de pliuri paralele (impletituri din nylon, poliester, fibra de sticla si mai rar din otel, imbracate in cauciuc), care fac unghi de 90 de grade cu planul de rulare, stabilizarea facandu-se printr-o armatura. Aceste pliuri, cunoscute in mod normal sub denumirea de carcasa, alcatuiesc un perete lateral extrem de flexibil, care permite o amortizare buna a neregularitatilor, dar nu prezinta stabilitate directionala. Aceasta stabilitate este insa asigurata cu ajutorul unor insertii metalice in peretii laterali. Calea de rulare a anvelopei este realizata din mai multe straturi alcatuite din otel, fibra de sticla si textile asezate la unghiuri de aproximativ 20 de grade fata de planul caii de rulare. Acestea ajuta la stabilizarea caii de rulare in timpul virajelor, mentinand o suprafata cat mai mare in contact cu soseaua. Profilul caii de rulare (thread pattern) = desenul sau modelul suprafetei de contact a anvelopei cu asfaltul. Acesta este unul dintre factorii importanti ce determina performantele unei anvelope. Sunt trei profiluri: simetric, asimetric si unidirectional. sursa: http://www.4tuning.ro/

geamul securizat

Este acel gen de sticla folosit in special in constructia de masini. Ideea este sa nu se sparga in bucati mari, care ar putea sa raneasca persoanele aflate in jur. Francezul Edward Benedictus era compozitor, pictor, scriitor si chiar chimist. Intr-o zi, aflandu-se la el acasa, i-a cazut o etajera de pe perete. Desi a facut un zgomot foarte puternic, nu s-a spart. Si-a dat seama ca etajera continea nitrat de celuloza, care actiona ca un adeziv, pastrand bucatile unite. S-a pus pe treaba si a dezvoltat Triplex-ul. Curand, chiar si mastile de gaze din Al Doilea Razboi Mondial erau construite din acest material.

cauciucul aparut pentru prima data in secolul al xii-lea

Stiati ca in Europa, cauciucul aparut pentru prima data in secolul al XII-lea, si a fost utilizat pentru fabricarea gumelor, lipiciului si tevilor? Acest material nu a devenit interesant, din punct de vedere economic, decat spre mijlocul secolului trecut, din momentul in care Charles Goodyear a inventat vulcanizarea. Din momentul in care sulful a putut fi infierbantat, cauciucul natural, pentru lipit, vascos, a devenit solid si elastic. Astfel, s-au putut fabrica pneuri avantajoase, pentru a imbraca rotile automobilelor. Astazi, aproximativ 65% din cauciucuri sunt utilizate in productia de pneuri pentru masini. Restul serveste la fabricarea altor articole de cauciuc pentru uz general tehnic, precum: tevi, jenti, manusi, cizme si talpi pentru incaltaminte. Doar cateva produse sunt fabricate din cauciuc natural 100%. Exista de asemenea un cauciuc artificial, fabricat din petrol. In functie de numeroase exigente care trebuie satisfacute produsele (proprietati materiale, rezistenta, pret, etc.) se adauga cauciucului natural si artificial diferiti aditivi si agenti diluanti pentru a obtine amestecuri cat mai diverse.

prima masina produsa in serie,pe banda rulanta

Prima masina produsa in serie,pe banda rulanta a fost Ford Model T.

Stergatoarele sunt opera lui Mary Anderson, americanca fiind oficial cea care în 1905 a dezvoltat un sistem mecanic de curatire a parbrizului. O alta femeie cu un rol cheie în progresul automobilistic a fost Helen Blair Bartlett cea care a contribuit la perfectionarea izolarii bujiilor în anii 1930.

Primul radio a aparut pe un model de serie în 1929.

In 1946 au fost introduse primele geamuri electrice, iar dupa 10 ani pe modelele de serie si-a facut aparitia si inchiderea centralizata. Oglinzile electrice au intrat in peisaj in 1958 si, tot in acelasi an, Chrysler a patentat oglinda retrovizoare antiorbire.

In 1966 a aparut prima masina cu ABS, Jensen FF, si acest sistem, Dunlop Maxaret, a fost dezvoltat pentru a fi folosit pe avioane.

Prima amenda pentru viteza dateaza din 1902. Din nefericire, aceasta amenda a venit la 3 ani dupa primul deces rezultat in urma unui accident automobilistic, cauzat tot de viteza neadaptata. Au fost vremuri in care Politia era total depasita de noua inventie, dovada ca in 1898 oamenii legii din New York alergau dupa masini pe… biciclete.

michael schumacher cel mai bun pilot de formula 1 din toate timpurile.

Michael Schumacher, (nascut la Hurth-Hermuhlheim In Germania pe 3 ianuarie 1969), este un fost pilot de Formula 1. Statistic, prin prisma celor sapte titluri mondiale câstigate, a celor 91 de victorii, 68 de pole position-uri si 76 de cele mai rapide tururi, Michael Schumacher este considerat drept cel mai bun pilot de Formula 1 din toate timpurile.
In 2006, In urma unui sondaj efectuat de FIA, Michael Schumacher a fost votat de catre fanii Formulei 1 drept cel mai popular pilot care a evoluat vreodata In acest sport.
Faptul ca de-a lungul carierei a Incântat privirile spectatorilor si telespectatorilor cu evolutii de senzatie, dar pe de alta parte a fost si implicat Intr-o serie de scandaluri cauzate de pilotajul sau, Michael Schumacher este unul dintre acei oameni pe care ori il iubesti ori il urasti.
Este casatorit cu Corinna si are doi copii, Gina Maria si Mick.

john boyd dunlop a fost veterinar

In 1888, fondatorul companiei Dunlop, chirurgul veterinar John Boyd Dunlop (1840-1921), isi urmarea baietelul pe nume Johnny cum mergea pe tricicleta cu anvelope de cauciuc rigid pe un teren plin de pietre. A observat ca pustiul nu mergea prea repede si nici nu parea ca se simte prea comod. Incercand sa-i ofere fiului sau o deplasare mai lina si un control mai bun, Dunlop a luat tricicleta, i-a infasurat rotile in folii subtiri de cauciuc pe care le-a lipit unele de altele cu clei si le-a umflat cu o pompa de minge de fotbal, folosind ca ventil partea de sus a unui biberon. Astfel, a inventat primul sistem pe perna de aer din istorie, punand bazele primei anvelope pneumatice. Cu mai putin de un an mai tarziu, inventia lui Dunlop si-a facut debutul in cursele pe doua roti. Permitand unui pilot mai putin cunoscut sa-si intreaca cu usurinta rivalii mai puternici intr-o serie de curse pe biciclete, multumita avantajului dat de anvelopele sale pneumatice, a stabilit imediat rolul sporturilor cu motor ca o caracteristica a mostenirii Dunlop. Dunlop si-a brevetat imediat ideea si a inceput sa-si transforme inventia intr-o intreprindere comerciala, fondand ceea ce a devenit rapid cunoscut sub numele de Dunlop Pneumatic Tire Co. Ltd. In 1890, Dunlop si-a deschis prima fabrica de anvelope la Dublin, Irlanda, iar trei ani mai tarziu prima fabrica de anvelope de pe teritoriul european la Hanau, in Germania. In 1895 anvelopele Dunlop erau, de asemenea, vandute in Franta si Canada, respectiv produse in Australia si Statele Unite. Pana in 1898 afacerea isi dezvoltase baza din Dublin, iar productia a fost transferata mai intai la Coventry, Anglia, iar apoi intr-o locatie de cca 160 ha in Birmingham, Anglia . care va fi ulterior cunoscuta lumii sub numele de Fort Dunlop. In 1910 Dunlop si-a infipt steagul in Malaiezia, unde a infiintat o plantatie de 20.000 de hectare de cauciuc. In 1913, prima fabrica japoneza de anvelope si-a deschis portile la Kobe. In 20 de ani, Dunlop a facut uitata anvelopa compacta si a devenit, din pionier, prima companie globala multinationala. Producea si vindea la scara mondiala. Spiritul de intreprinzator al fondatorului sau a devenit etosul companiei, sesizandu-se, evident, ca pentru a fi o corporatie multinationala de succes compania va trebui sa ramana un pionier atat in cercetare si dezvoltare, cat si in afaceri. Obiectivul Dunlop a fost si este acela de a realiza produse mai bune, pentru a imbunatati performanta vehiculelor si experienta auto a acelora care le conduc. Pana la inceputul celui de-al doilea razboi mondial, Dunlop devenise sinonimul succesului intr-o gama intreaga de domenii . nu numai in materie de anvelope, unde era lider recunoscut atat pe pistele de curse cat si in afara acestora, dar si ca producator de frane, roti, mingi de golf si de tenis, captuseli si alte produse industriale din cauciuc. In 1984 a venit unificarea operatiunilor europene si americane ale Dunlop cu afacerea din Japonia, ca parte a grupului Sumitomo. In 1999 Sumitomo si The Goodyear Tire & Rubber Company au decis asupra unei aliante globale, devenind cel mai mare producator mondial de anvelope. Dunlop in Europa este acum o parte a acelui joint venture, care cuprinde sase companii, si este inglobat in Goodyear Dunlop Tires B.V. Tehnicienii si designerii nostri din Europa, SUA si Japonia isi impartasesc intre ei experientele, pentru un maxim de beneficiu global, astfel ca punctele de productie Dunlop de pe trei continente sa continue sa ofere anvelope cu performante exceptionale. Punctul forte al marcii si al companiei Dunlop se manifesta in opt domenii principale, care definesc demersul continuu al companiei Dunlop de a furniza automobilistilor si motociclistilor experiente superioare: Sporturi cu motor, Cercetare & Dezvoltare, Inovatie, Rezultate teste, Echipare Originala, tuning, 4x4 si UHP.

o prima varianta de cod rutier

O prima varianta de cod rutier apare pentru prima data in Anglia sub numele de "Red Flag Act" in 1865, care obliga vehiculele sa circule cu o viteza de 2 mile in orase si de 4 mile in afara oraselor. Dupa aparitia motorului cu ardere interna, cu pistoane in miscare rectilinie, alternativa, putem vorbi in adevaratul sens al cuvantului de aparitia automobilului. Adevaratul stramosi al automobilului este reprezentat de motorul si autovehicolul inventate de Etienne Lenoir: motorul cu gaz brevetat in 1860. O alta inventie importanta este reprezentata de motorul cu autoaprindere, brevetat de Rudolf Diesel in 1892. Adevaratii pionieri in constructia automobilului sunt considerati Lenoir, Delamare - Deboutterville, Daimler, Benz si Ford. Odata cu ei apar si firmele specializate in constructia automobilului. Prima firma se numea "Panhard – Levassor" si a fost fondata in anul 1845, folosind motoare Daimler. In 1898, apare firma Peugeot, care va construi si un motor cu acelasi nuume. Firma Renault isi are inceputurile in anul 1899 si a scos pe piata primele automobile de constructie proprie in anul 1902. Uzinele Fiat si-au deschis portile in anul 1899, urmate de Mercedes, in anul 1900. Primul automobil al firmei Rolls Royce a aparut in anul 1903. In anul 1908, apare in Europa automobilul Ford T, primul automobil produs in milioane de exemplare.

inventatorul cauciucului este charles goodyear

Inventatorul cauciucului este Charles Goodyear. Nu a fost usor sa inventeze o forma de cauciuc indeajuns de tare incat sa reziste in timpul curselor de masini. In 1830, dupa o munca de doi ani, Goodyear face o mare descoperire: foloseste acid pentru a inmuia si apoi pentru a intari cauciucul. Guvernul cumpara de la el 150 de saci postali. Din nefericire, toti erau defecti. Goodyear era ruinat. Familia sa a fost nevoita sa traieasca intr-o fabrica abandonata si sa pescuiasca zi de zi pentru a se supravietui. Noua ani mai tarziu, Goodyear a prezentat o noua formula dezastruoasa intr-un magazin universal, in vazul cumparatorilor. Nervos ca nu a reusit nici de aceasta data, a aruncat pe foc o bucata de cauciuc. Atunci si-a dat seama ca a descoperit o cale de a face cauciucul mai durabil. Prin urmare, experimentele de tipul "ia sa vad ce se intampla daca-l pun pe foc", chiar functioneaza!

cea mai rapida masina electrica

Cea mai rapida maşina electrica din lume, ce ajunge la viteza de 334 km/ora, a fost lansata! Vehiculul ecologic, creat de Shelby Supercars poate accelera la 100 de km în doar 2,5 secunde. Maşina are un sistem format din doua motoare, care produc 1.000 de cai putere. Tesla Roadster, o alta maşina electrica sport, ce a fost testata recent în emisiunea Top Gear, produce doar 250 de cai putere. Potrivit Shelby, bateriile vor putea fi încarcate în doar zece minute, gratie unui sistem on-board denumit “Change on the Run”. Dupa ce bateriile se încarca, Ultimate Aero EV va putea merge între 241 km şi 321 km. Compania spera sa înceapa pre-producerea vehiculului, care are o cutie în trei viteze, automata, pâna în iunie. “întrucât aveam cea mai rapida maşina de serie din lume am decis ca Ultimate Aero va fi instrumentul perfect pentru a demonstra cât de verzi suntem”, a declarat un purtator de cuvânt de la Shelby.

dacia md87

Dacia MD87 a fost un automobil produs in anul 1987 de U.A.P.(Uzina de Automobile Pitesti), fiind un prototip care avea farurile escamontabile.Acest model avea motorul pozitionat central. Caroseria a durat cel mai mult. Sa folosit o caroserie normala de berlina, nu de break. A durat ceva pana s-a pozitionat cum trebuie motorul central, ca erau probleme de centrare a axelor de pe noul sasiu.

topul celor mai votate inventii auto

1. Aerul conditionat 2. Marcajele "ochi de pisica" 3. Sistemul ABS 4. Motoarele cu injectie 5. Conceptul de aerodinamica 6. Masinile hatchback 7. Motoarele diesel 8. Autostrazile 9. Drive-testele 10. Navigatia pe satelit 11. Centura de siguranta 12. Stopurile de frana 13. Tractiunea integrala 14. Inchiderea centralizata 15. Amortizoarele 16. Sensul giratoriu 17. Airbagurile 18. Jantele de aliaj 19. Serviciile de depanare/tractare 20. Catalizatorul

catalizatorul auto

In limbajul uzual, prin „Cat” este descris sistemul complet de curatare catalitica a gazelor de esapament a autovehiculelor. Acesta contine un material chimic de catalizator eficient (de regula metale nobile, de exemplu platina si rodiu), un material portant ceramic sau un material metalic, o carcasa si, conform principiului de executie, diferite sisteme de reglare pentru controlarea procesului. In functie de executia constructiva, catalizatorul oxideaza monoxidul de carbon si Il transforma In dioxid de carbon, hidrocarburile In dioxid de carbon si apa si/sau reduce oxizii de azot In azot si oxigen In forma gazoasa. Catalizatoarele eficiente contribuie la reducerea volumului de noxe din gazul de esapament cu pâna la 90 de procente. Automobilele sunt echipate cu catalizatoare cu trei cai (motoare pe benzina) si catalizatoare de oxidare (propulsoare pe motorina), In functie de motor fiind prevazute pâna la doua catalizatoare principale si patru precatalizatoare. Catalizator (convertizor catalitic) - componenta a sistemului de evacuare a gazelor rezultate ca urmare a arderii combustibilului care “trateaza” gazele de esapament inainte ca acestea sa fie evacuate. Functionarea in conditii normale a unui convertor catalitic conduce la o transformare a gazelor de ardere in gaze cvasiinofensive eliminand in acest fel o parte importanta a poluantilor. Catalizatorul are forma unui amortizor de sunet clasic, eliptic sau rotund, in interiorul caruia sa afla un monolit ceramic sau metalic pe care sunt depuse metale nobile care favorizeaza conversia gazelor poluante in gaze nepoluante. In catalizator (convertorul catalitic) au loc procese de transformare a hidrocarburilor in dioxid de carbon (CO2 ) si vapori de apa, a monoxidului de carbon (CO) in dioxid de carbon (CO2) si a oxidului de azot (NO in azot (N2) si oxigen (O2).

general motors a cumparat 80 de procente din actiunile opel in anul 1929

General Motors a cumparat 80% din actiunile Opel in anul 1929, si a creat prima banca a unui producator de automobile din Germania. Aceasta banca avea rolul de a finanta investitiile si vanzarile in rate. Doi ani mai tarziu, GM a achizitionat restul de 20% din actiunile Opel si a transformat compania intr-o filiala a General Motors. La acea vreme, cei 13.000 angajati Opel produceau 500 de automobile si 6.000 biciclete zilnic.

cauciucul natural provine dintr-un lichid laptos numit latex

Cauciucul natural provine dintr-un lichid laptos numit latex, produs de un arbore din America de Sud. Indienii de acolo au fost primii care au descoperit latexul si l-au folosit pentru a obtine o forma bruta de cauciuc. Ei isi ungeau picioarele cu latex si il lasau sa se usuce, pentru a forma pantofi impermiabili. Ei faceau captuseli impermiabile pentru corturi si mantale punind un strat de latex intre doua straturi de tesatura. Marea importanta a cauciucului a fost recunoscuta pentru prima data in anii 1800 de Charles Macintrosh si Thomas Hancock in Marea Britanie si de Charles Goodyear in SUA. Macintosh a dizolvat cauciucul solid, uscat in pacura de gudron de carbune, si a utilizat solutia obtinuta la fabricarea de stofe impermeabile, manusi de cauciuc si galosi. Dar aceste confectii erau fragile pe vreme rece, iar pe vreme calda deveneau mirositoare si lipicioase. In 1839, Goodyear a depasit aceasta problema combinind sulful cu cauciucul . procesul cunoscut sub numele de vulcanizare. Astfel cauciucul devenea mai tare, mai rigid si mai putin afectat de schimbarile de temperatura. Majoritatea cauciucului natural provine de pe plantatii ale arborelui Hevea brasiliensi din Orientul indepartat. Latexul care se scurge din crestaturi facute in scoarta copacului se aduna in recipiente atirnate de trunchiurile copacilor. Aproximativ o treime di latex este cauciuc pur iar celelante doua treimi sunt in cea mai mare parte apa, cu o proportie mica de substate organice si minerale. De obicei, latexul este intii diluat cu apa si strecurat pentru indepartarea impuritatilor si a altor solide. Apoi poate fi inlaturata o parte din apa si se pot adauga conservanti pentru prevenirea deteriorarii. Unii fabricanti cumpara acest latex lichid pentru a fabrica tapiterii din latex spumat. In alte cazuri, se adauga acid formic la latex pentru a solidifica cauciucul, ca sa poata fi rulat in paturi si uscat.

dacia 1100 a fost primul model produs de producatorul roman

Dacia 1100 a fost primul model produs de producatorul român de automobile Dacia S.A.. Modelul a fost comercializat între anii 1968 şi 1971 şi a fost un model intermediar pâna la intrarea în productie a modelului 1300. în realitate, Dacia 1100 era un Renault 8. Acesta era o berlina cu tractiune şi motor pe spate. Primul automobil ieşit pe poarta fabricii a fost facut cadou Preşedintelui Republicii Socialiste România de atunci Nicolae Ceauşescu. Conform contractului, Renault furniza toate partile componente ale modelului, urmând ca cei de la Dacia sa le asambleze. In 1969 23 august,  aparut prima Dacia 1300, cu expozitie in acelasi timp la Paris si Bucuresti. S-au mai construit 1300L, 1301Super lux, doar pentru "conducerea tarii". 1973 Dacia 1300 Break, 1300F fara scaune in spate, 1300S ambulanta. 1975 Dacia 1302 Pick-Up cu 1500 exemplare cele mai multe catre Algeria.

aro dragon

ARO Dragon au fost fabricate decat foarte putine, in mai multe variante. Este un ARO 24, doar caroseria difera, este facut totul manual, nu existau prese pentru Dragon. Majoritatea au fost cu motor Andoria Euro2 (cel de 87 CP), erau destinate exportului in Polonia. ARO Dragon erau automobile realizate pe un sasiu cu ampatamentul de 2600 mm, destinate Ministerului Apararii Nationale pentru actiuni specifice acestui minister, putând fi echipate cu diferite dispozitive militare: AG, mitraliere, etc.

in anii 60 camionul a fost incoronat ca rege al transporturilor

In anii ’60, camionul a fost în sfarsit încoronat ca rege al transporturilor. Acest fapt s-a datorat în mare masura flexibilitatii sale si faptului ca exista o infrastructura rutiera nationala si internationala, care a permis efectuarea de transporturi rutiere rapide, sigure si eficiente cu ajutorul camioanelor. In Suedia au fost de asemenea lansate pe piata si cabine certificate din punct de vedere al sigurantei. In acest moment Volvo a lansat modelul Titan TIPTOP/F88/G88. Nu este posibil sa fie supraestimata importanta acestor modele de camioane pentru istoricul camioanelor Volvo. Eficienta lor cabina rabatabila permitea un acces si mai bun la componentele sale de baza în comparatie cu un camion de tip N. Cabina, care trecuse cu succes testele de coliziune, oferea de asemenea conditii foarte bune de dormit si de stat pentru unul sau doi soferi. La toate acestea se adaugau noile componente de motor, transmisie si sasiu.

ca semn distinctiv al autovehiculelor volvo a fost ales simbolul fierului

Volvo a apartinut unui producator de rulmenti. Ca semn distinctiv al autovehiculelor Volvo a fost ales simbolul fierului - un cerc cu o sageata diagonala. Aceasta pentru a asocia autovehiculele cu otelul suedez, renumit pentru durabilitatea sa. De atunci, simbolul fierului a fost sinonim cu marca Volvo in intreaga lume. Pentru Volvo, logo-ul modernizat reprezinta, de asemenea, eforturile depuse de companie in domeniile sigurantei, calitatii si a design-ului. Incepand cu 2006, simbolul fierului reprezinta atat compania Volvo Cars, cat si AB Volvo.