un inventator roman vrea sa vanda brevetul unui motor cu apa.

O persoana fizica a apelat la Bursa Romana de Marfuri (BRM) pentru a vinde, în urma unei licitatii internationale, drepturile asupra unui brevet de inventie pentru un motor care functioneaza cu apa, pretul de pornire solicitat fiind de 100 milioane de euro. Garantia pentru participarea la licitatie, programata pentru data de 30 octombrie, se ridica la un milion de euro, potrivit buletinului informativ al BRM. Brevetul pentru acest motor a fost înregistrat la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM) înca din anul 2000 de catre o persoana fizica, Mihai Rusetel.

formula 1 pleaca la drum

In perioada interbelica curse de Mare Premiu se organizau pe toate continentele, astfel ca devenea din ce in ce mai evident ca aceste intreceri ar trebui reunite sub egida unui campionat mondial. Planurile au fost oprite de catre al doilea razboi mondial, dar In 1946 FIA a decis infiintarea unui astfel de campionat mondial. Din cele 25 Mari Premii organizate In 1949 au fost selectate sapte - etapele primului Campionat Mondial de Formula 1, organizat in 1950. Acestea au fost: Marele Premiu al Marii Britanii, Marele Premiu de la Monaco, Marele Premiu al Statelor Unite ale Americii, Marele Premiu al Elvetiei, Marele Premiu al Belgiei, Marele Premiu al Frantei si Marele Premiu al Italiei.

pana acum 5000 de ani nu existau drumuri si nici mijloace de transport

Pana acum 5000 de ani, nu existau drumuri si nici mijloace de transport, de aceea oamenii nu puteau sa se deplaseze decat pe distante mici. Primele drumuri s-au suprapus cu potecile batatorite de animale.Pentru a construi piramidele din Egiptul antic, a fost nevoie de blocuri de piatra mult prea mari pentru a putea fi tarate pe pamant, de aceea le-au plasat pe busteni de lemn, transportandu-le prin rostogolirea bustenilor. Oamenii au inceput sa imblanzeasca cai acum 4000 de ani. Calare, se pot strabate distantele de zece ori mai repede decat pe jos. Tot cam in aceeasi perioada s-a recurs si la tractiunea animala. Astfel, oamenii foloseau animale puternice pentru a transporta greutati mari.

top cele ai vandute modele

1. Toyota Corolla Prima generatie Corolla a fost lansata in 1966 si s-a bucurat de un succes nemaintalnit la modelele Toyota. Astazi, desi se afla la a zecea generatie, Toyota Corolla a ramas una dintre cele mai vandute masini de pe Glob. In cei 43 de ani scursi de la aparitia sa, Corolla s-a vandut in peste 35 milioane de exemplare. Asta inseamna circa o Toyota Corolla vanduta la fiecare 40 de secunde! 2. Ford F Series >Lansat in 1948, acesta a fost cel mai mare succes din industria automobilistica americana. Ford F Series este un pick-up si a fost cel mai bine vandut model din Statele Unite timp de 23 de ani consecutiv. Ajuns la cea de-a 12-a generatie, Ford F Series s-a comercializat in peste 32 milioane de unitati. 3. Volkswagen Golf Lansat in 1974 ca inlocuitor pentru Broscuta, Golf-ul a devenit imediat o masina extrem de populara. Cu toate astea, abia in 2002 a depasit volumul de vanzari al modelului pe care l-a inclocuit. Pana astazi, 6 generatii au iesit pe poarta fabricilor VW si peste 26 milioane de exemplare au fost vandute in toata lumea. 4. Volkswagen Beetle Prima Broscuta a fost vazuta pe sosele in 1938 si de atunci acest model s-a vandut in aproape 22 milioane de exemplare. Desi initial specialistii nu i-au dat nicio sansa, iata ca, la atatea decenii de la aparitia sa, Volkswagen Beetle inca mai detine titlul de „primul model care s-a vandut in peste 20 milioane de unitati”. VW Beetle a avut un asemenea impact, incat abia dupa 60 de ani a fost nevoie ca germanii sa lanseze un urmas, „Noul Beetle”. Acesta era construit pe platforma Golf-ului, iar designul era inspirat de batrana Broscuta. 5. Ford Escort A aparut in 1968 si pana in prezent s-au vandut peste 20 milioane de Ford-uri Escort. Au fost fabricate sase generatii intre 1968 si 2003. In ultimii ani de existenta, Escort-ul incepuse sa piarda din avantul vanzarilor, astfel ca s-a decis ca este momentul sa se sisteze productia.

modelele opel sunt vandute pe numeroase piete cu diferite nume

Modelele Opel sunt vandute pe numeroase piete cu diferite nume. Spre exemplu, in Statele Unite ale Americii modelele Opel erau vandute sub sigla Saturn, desi intre anii 1958 si 1975 acestea au fost vandute chiar sub sigla Opel de catre dealerii Buick. In Australia, modelele Opel sunt vandute sub sigla Holden, pe cand in America Latina acestea sunt vandute sub sigla Chevrolet. Unele modele Opel au fost vandute in Statele Unite ale Americii chiar si sub sigla Pontiac, Pontiac Solstice fiind echivalentul american al lui Opel GT.

grupul mitsubishi este un conglomerat japonez format din diferite firme autonome

Grupul Mitsubishi  este un conglomerat japonez format din diferite firme autonome care împartaşesc brandul şi moştenirea Mitsubishi. Istoria Mitsubishi Motors incepe acum mai bine de 100 de ani,in 1870, cand un tanar antreprenor japonez pe nume Yataro Iwasaki, care lucra pentru stapanul sau Tosa Clan, decide sa porneasca o afacere pe cont propriu, o mica companie navala nimita Tsukumo Shokai. Cele trei diamante La designul logo-ului companiei sale, Iwasaki s-a folosit de emblema familiei sale care continea trei diamante si de cea a clanului Tosa, care continea trei frunze de stejar unite. Acesta a fost inaintasul logo-ului de azi: trei diamante unite in punctul central. In 1875, Iwasaki a hotarat sa redenumeasca compania sa dupa logo: Trei Diamante sau, in japoneza, Mitsubishi. De atunci, toate companiile care s-au dezvoltat din compania navala au purtat acest nume. Logo-ul in forma sa finala a fost inregistrat in 1914. Nu dupa mult timp, compania si-a extins activitatile in noi domenii. De la transportul naval s-a dezvoltat in constructia de nave , apoi in industria grea, productia de petrol si otel, industria chimica, electronice, etc.

inventii saab

1958: Centura de siguranta . Saab a fost primul producator de automobile care a introdus centura de siguranta in dotarea standard. Inca de la inceput, compania Saab a pus accent pe dezvoltarea componentelor de securitate, fie pe cont propriu sau in colaborare cu terti. 1963: Sistem de franare cu circuit dublu . Sistemul de franare impartit pe diagonala reduce riscul de pierdere a puterii de franare chiar si in cazul unei avarii de sistem. 1969: Faruri cu stingere si aprindere automata . Condusul cu farurile aprinse este o masura de siguranta dovedita. Sistemul de stingere si aprindere automata elimina riscul de descarcare accidentala a bateriei. 1969: Cheia de contact instalata intre scaunele din fata . Pozitionarea traditionala a cheii de contact poate cauza ranirea zonei genunchiului chiar si in cazul accidentelor usoare. Amplasarea acesteia intre scaune elimina acest risc. Mai mult, aceasta pozitionare este logica tinand cont de faptul ca este in apropierea schimbatorului de viteze si a franei de mana. 1970: Stergatoare pentru faruri . Ploaia si murdaria reduc cu pana la 90% luminozitatea farurilor. Solutia simpla oferita de Saab a fost instalarea unui sistem de spalare si stergere a acestora, sistem care mai tarziu a devenit obligatoriu prin lege in multe tari. 1971: Bara amortizanta . Masinile echipate cu bare de protectie obisnuite pot suferi avarii costisitoare chiar si la tamponari usoare. In schimb, barele de protectie amortizante protejeaza atat de eficient in cazul coliziunilor cu viteza de pana la 8km/h incat masinile nu necesita nici un fel de reparatii. 1971: Scaune incalzite electric . O imbunatatire majora in ceea ce priveste confortul. La inceput au fost proiectate din motive medicale deoarece statul pe scaun rece este nesanatos. Astazi, aceasta inovatie Saab face parte din dotarile standard ale celor mai multe autovehicule. 1972: Sistem de protectie in caz de coliziune laterala . Saab a fost primul producator de autovehicule care a folosit barele de protectie in usi pentru a mari siguranta in caz de impact lateral. In mod surprinzator, a fost si singura masina care oferea acest plus de siguranta multi ani de la aparitia lui. 1976: Catalizator in 3 cai . Pentru a se conforma reglementarilor riguroase in ceea ce priveste emisia de gaze, Saab a fost unul dintre primii constructori de masini care a folosit catalizatorul in 3 cai cu senzori Lambda. Astazi catalizatorul in 3 cai este dotare standard pentru toate masinile Saab, iar tehnicienii lucreaza continuu pentru a imbunatati pozitia Saab in acest domeniu. 1976: Tehnologia turbocharge . Saab a fost primul producator de automobile care a reusit sa produca un motor turbo suficient de fiabil pentru a fi folosit zi de zi. Alimentarea turbo a asigurat o marire a puterii si cuplului motorului fara a afecta greutatea, costul sau consumul acestuia. 1978: Coloana reglabila a volanului . Datorita design-ului Saab, coloana volanului nu patrunde in cabina soferului in cazul unui impact frontal. In comparatie cu alte design-uri similare, acesta are avantajul ca afecteaza capacitatea soferului de a vira nici dupa un accident. 1978: Filtrul de aer interior . Alergiile sunt o problema actuala, iar calitatea aerului este foarte importanta pentru oamenii care au astfel de afectiuni. Filtrul de aer electrostatic Saab elimina polenul si alte particule cu o marime mai mare de 0,004mm din aerul filtrat. 1980: Control automat al performantei (APC ) . Sistemul APC a fost dezvoltat in conditiile unei preocupari din ce in ce mai accentuate in ceea ce priveste mediul inconjurator. Acesta permite motorului sa foloseasca carburanti cu o cifra octanica inferioara fara a afecta eficienta sau durabilitatea lui. Acest lucru este posibil monitorizand procesul de combustie pentru a controla alimentarea turbo. 1981: Oglinda laterala cu doua campuri . Aceasta inovatie Saab elimina asa numitul punct mort. Simplu si necostisitor, acest sistem a devenit un standard. 1982: Placute de frana fara azbest . Saab a fost probabil primul producator care a utilizat materiale noi pentru a inlocui azbestul. 1985: Aprinderea directa . Folosind acest sistem, Saab a eliminat cablurile de aprindere si distribuitorul. Fiecare bujie are o bobina separata care produce 40000 volti. Rezultatul este o combustie mai buna si o imbunatatire a pornirii motorului la rece. 1991: Saab Trionic . Este o inovatie proprie Saab care constituie si in ziua de azi unul din cele mai performante sisteme de management al motorului. Acesta masoara parametrii care joaca un rol important in procesul de combustie. Informatiile astfel obtinute sunt folosite in controlul activ al alimentarii turbo, injectiei si aprinderii. De asemenea, sistemul masoara gradul de ionizare din interiorul cilindrilor in timpul rularii. 1991: Sistem turbo de presiune usoara . Saab a introdus acest sistem turbo pentru masinile mai putin performante. El ofera avantaje in ceea ce priveste optimizarea rularii si forta de depasire. 1991: Aer conditionat fara freon . In mod traditional, agentii de racire ai instalatiilor de aer conditionat au la baza freonul care are insa un efect nociv asupra mediului. La inceputul anilor ‘90 au aparut alternative la acest sistem, iar Saab a fost printre primele marci care le-a adoptat in standard. 1993: Scaunele sigure Saab . Acestea au fost lansate in ideea imbunatatirii protectiei interioare. Scopul a fost acela de a asigura interactiunea corecta intre elementele de siguranta ale masinii in asa fel incat sa se obtina un maxim de protectie a pasagerilor. 1993: Panel nocturn . Aceasta functie stinge aparatele de bord cu exceptia vitezometrului, reducand astfel riscul ca atentia soferului sa fie distrasa in timpul mersului. Elementele de bord se ilumineaza individual in momentul in care este necesara atentia soferului asupra unuia dintre ele. Acesta este un bun exmplu al mostenirii aeronautice Saab. 1995: Ecopower . Optimizarea motoarelor nu este focalizata exclusiv pe performanta. Puterea trebuie sa fie oricand disponibila, insa nu in detrimentul factorilor economici sau de protectie a mediului. Ecopower este termenul generic care descrie eforturile Saab in aceasta directie. Sistemul turbo, aprinderea, managementul motorului si catalizatorii nu sunt considerate elemente separate, ci sunt optimizate pentru a crea o sursa de putere armonioasa. 1996: Tetiere active Saab . Numarul leziunilor in zona gatului ar scadea in mod dramatic daca toate masinile ar avea tetiere cu forma si pozitionare corecta. Tocmai din acest motiv, Saab a dezvoltat sistemul de tetiere active. Acestea se aseaza automat in pozitia corecta in cazul unui impact din spate, controland miscarea capului si a vertebrelor. 1997: Sistem electronic de distributie a fortei de franare . Pentru a optimiza sistemul de franare, aceasta functie distribuie forta de franare intre rotile din fata si din spate ale masinii in functie de distributia greutatii din masina. Spre deosebire de sistemele de franare uzuale, mai prezinta avantajul de a nu diminua forta totala de franare. 1997: Scaune ventilate . Saab 9-5 a fost prima masina cu scaune ventilate. Ca un element complementar al aerului conditionat, acesta ofera un confort sporit. 1997: Sistemul ComSense . Saab a introdus un sistem care reduce riscul ca soferul sa fie distras intarziind apelurile telefonice daca acestea apar in momentul franarii sau al virajelor. Acest sistem permite concentrarea maxima a soferului atunci cand acesta efectueaza un viraj, o depasire sau se apropie de o intersectie. 2000: Compresia variabila Saab(SVC) - Saab a lansat odata cu acest sistem un concept cu totul nou. Sistemul SVC, datorita design-ului specific, ofera puterea unui motor de capacitate dubla insa pastreaza consumul la cote scazute. Motoarele SVC sunt motoare de 1.6L si produc 225 cp oferind un cuplu de 305 Nm. 2002: Sistemul ReAxs . Aparut odata cu lansarea modelului 9-3 sport sedan, acest sistem permite rotilor din sparte sa vireze usor asigurand o mai buna stabilitate a masinii in curbe. 2003: CargoSET . O functie aparuta la modelul 9-3 cabrio care foloseste spatiul lasat liber de soft-top cand acesta este ridicat ca si spatiu suplimentar pentru bagaje. Astfel porbagajul masinii ofera un volum de depozitare de 380L.

un automobil tipic are un motor cu ardere interna si patru roti

Un automobil tipic are un motor cu ardere interna si patru roti, insa au aparut pe piata si masini cu motoare hibride, cu gaz sau electrice. Au fost construite si autovehicule cu trei roti, dar nu sunt prea raspandite din cauza problemelor de stabilitate.

noi trebuie sa facem vehicule cum fac oamenii de la wenzhou brichete

Fondatorul Geely, Li Shufu, vrea sa dea spre export doua treimi din productia companiei, desi nu crede ca asta se va intampla. In martie 2005 la forumul de la Beijing a citat: "Noi trebuie sa facem vehicule cum fac oamenii de la Wenzhou brichete" (un sfert din brichetele de pe planeta). Dezvoltand o industrie de masini este precum ai creste incet un pom ca sa acoperi o padure. Geely coopereaza cu Daewoo International, Maggiora si Rücker. Geely a facut prima incursiune straina, una din primele piete auto chinezesti prezente la Frankfurt Motor Show in septembrie 2005. Compania a prezentat intreaga linie de modele, prin hatchback-urile Haoqing si Meirie, sedanurile Uliou si Free Cruiser, si Beauty Leopard coupé. Geely sunt asteptati cu mari vanzari de vehicule in Europa in 2007, si actualmente reface modelele sale pentru a trece  normele Euro IV de emisie, si crash-test-ele euro NCAP. Pana acum singurul Distribuitor european interesat de a vinde Geely este SHA, fostul distribuitor de SEAT in Portugalia, care planuieste sa distribuie Geely in Peninsula Iberica.

istorie logo bmw

Creatorii universului BMW se pare ca nu au avut nicio intentie de a intra in domeniul auto. Karl Friedrich Rapp si Gustav Otto au deschis portile a doua fabrici separate de avioane, care, ulterior s-au unit sub numele de Bayerische Motoren Werke AG (Fabrica Bavareza de Motoare). Chiar daca cei doi pionieri ai brandului nu au avut treaba cu masinile, Josef Popp, Max Friz si Camillo Castiglioni au avut roluri insemnate in pozitionarea marcii BMW ca un producator modern de masini. Logo-ul rotund reprezinta elicea unui avion Luftwaffe, creat in fabrica germana. La acea vreme, avioanele erau pictate in culorile regionale si in culorile steagului Bavarez – alb si albastru. Se pare ca pilotii vedeau alternarea culorilor alb si albastru si pe elice, de aici si logo-ul impartit in 4, logo care se pastreaza si in ziua de astazi.

topul celor mai votate inventii auto

1. Aerul conditionat 2. Marcajele "ochi de pisica" 3. Sistemul ABS 4. Motoarele cu injectie 5. Conceptul de aerodinamica 6. Masinile hatchback 7. Motoarele diesel 8. Autostrazile 9. Drive-testele 10. Navigatia pe satelit 11. Centura de siguranta 12. Stopurile de frana 13. Tractiunea integrala 14. Inchiderea centralizata 15. Amortizoarele 16. Sensul giratoriu 17. Airbagurile 18. Jantele de aliaj 19. Serviciile de depanare/tractare 20. Catalizatorul

viteza mare este pedepsita inca din 1787

Prin secolul XVIII, asezarile moldovenesti devin "aglomerate". Domnitorii trebuiau sa faca fata, în afara navalirilor turcesti si tatarasti, "boalei" numita betia vitezei. "Sa nu se mai umble iute pe ulite!", porunceau ei. Nicolae Mavrogheni îsi iese chiar "din papuci". La 6 martie 1787 da porunca cumplita: "Cu pristoru sa se rosteasca tuturor: arhierei sau boieri mari sa-si înfraneze vizitiii, sa mearga încet pe ulita, priveghind si de o parte si de alta, strigand înainte sa se pazeasca, iar cand este buluc, ori sa astepte sa se curete si sa se largeasca locul de a trece, sau sa urmeze mergerea cu mare liniste si încetinel. Domnitorul ordona zapciilor si capitanilor de raspantie a-i da jos de pe capra pe contravenitor si a-l trimite prin Spatar si Aga la domn sa-si ia pedeapsa. Toti sa fie cu priveghere, caci si zapciii si capitanii de raspantie si Aga vor fi raspunzatori". Dar nici caderea capului sub secure nu i-a linistit pe vitezomani. Porunca ramase doar pe hartie… Iar datul jos de pe capra ar fi ca o amenda mica de acum. Bucurestii au probleme cu circulatia, care prin anii 1933 "s-a marit mult în anii din urma". Politistii îsi ridica chipiele, se aduna si hotarasc: "dat fiind ca strazile noastre sunt înguste, circulatia trasurilor, mai ales, s-a îngreunat într-atata ca a trebuit sa fie regularizata prin dispozitiuni politienesti". Mai mult, "circulatia pietonilor a ramas asa cum o vedem: încurcata, împiedicata". Iar "dupa Unire (1918) cetatenii din Ardeal, obisnuiti sa circule pe stanga, continua, cei mai multi, sa mearga tot pe stanga trotuarului, pe cand o parte a publicului paseste pe dreapta". "Iata deci, se sublinia în iulie 1932, o prima împiedicare a liberei circulatii, la care se adauga obiceiul unora de a se opri în mijlocul trotuarului, chiar la coltul strazii!" Ce trebuia facut? "Se cade ca serviciul circulatiei sa vie cu ordonanta pentru regularea circulatiei pietonilor. în lipsa unor astfel de instructiuni, credem ca facem publicului un serviciu daca venim cu cateva sfaturi adresate pietonilor. Iata-le: 1. Pietonul pe trotuar va merge pe dreapta lui; 2. Pietonii sa nu se opreasca în mijlocul trotuarului mai ales în colturi de strazi; 3. Pietonii   sa  nu  circule  pe trotuar pe un front de 3-4-5 insi!" Ce vremuri!

primul automobil era alimentat cu gaz

Cercetarile pentru un vehicul care se se auto-propulseze au început prin folosirea auburului. Dupa inceputul zguduitor al lui Nicolas Cugnot cu caruta arma în Franta anului 1769, a mai fost un numar impresionant de experimente de succes. Primul automobil era alimentat cu gaz, avea motor cu combustie interna si a fost construit de Etienne Lenoir din Franta în 1862, care descoperind ca prototipul a functionat si-a îndeptat atentia catre barcile cu motor. Primul automobil alimentat cu benzina a fost construit în 1883, tot în Franta, dar sasiul s-a dovedit a fi prea fragil pentru a suporta greutatea si puterea motorului. Karl Benz din Germania a construit primul automobil fiabil în 1885 devenind parintele industriei auto. Acesta a fost începutul unei dezvoltari rapide incluzand surprinzatoarea descoperire a discurilor de frana în 1902, convertizorului catalitic, în 1909 si a servodirectiei în 1926. Una dintre cele mai semnificative descoperiri din istoria industriei auto este inventia centurii de siguranta în 1958 de catre Nils Bohlin, inginer la Volvo. Volvo nu s-a folosit de drepturile de autor crezand ca este mai important ca toti conducatorii auto sa fie în siguranta la volan. Odata cu aparitia automobilelor au aparut si altele ca : parcarile, semne de circulatie, semafoarele, etc. Primul semafor era o lanterna cu semnale rosii si verzisi a fost instalata în Londra, langa cladirea Parlamentului pentru a usura accesul trasurilor în curte. Garrett Augustus Morgan a inventat semaforul pentru masini în 1914, patentat în 1922. Garrett a primit si un premiu din partea guvernului american pentru siguranta soselelor. Primul contor pentru parcare a fost instalat în Oklahoma City în 1935, inventia editorului Carlton Magee care a înfiintat si Parching Meter Company pentru a-si fabrica inventia. Edgar Purnell Hooley a folosit numele unui înaintas inventator pentru a contribui la dezvoltarea industriei auto. La începutul secolului al 19-lea John Loudon McAdam a folosit piatra sparta, pietis pentru a crea strazi macadamizate. Acestea reprezentau o ampla imbunatatire a drumurilor, dar erau predispuse la brazdare. In 1901, Hooley a gasit un tip de strada care nu se brazda. El a descoperit ca dintr-un vagon in care se afla un butoi se împrastia smoala peste macadam si zgura de la turnatorie a fost folosita pentru a acoperi smoala. El a patentat acest proces cu numele de macadam cu smoala în 1902 si a înregistrat marca sub numele Tarmac în 1903.

aro dragon

ARO Dragon au fost fabricate decat foarte putine, in mai multe variante. Este un ARO 24, doar caroseria difera, este facut totul manual, nu existau prese pentru Dragon. Majoritatea au fost cu motor Andoria Euro2 (cel de 87 CP), erau destinate exportului in Polonia. ARO Dragon erau automobile realizate pe un sasiu cu ampatamentul de 2600 mm, destinate Ministerului Apararii Nationale pentru actiuni specifice acestui minister, putând fi echipate cu diferite dispozitive militare: AG, mitraliere, etc.

prima fabrica de asamblare bmw de peste hotare a fost pusa in functiune in africa de sud

Pe parcursul a mai mult de 10 ani compania a avut o traiectorie ascendenta continua. Fabrica de productie din Munchen nu mai era capabila sa satisfaca cererea pietei si astfel noi capacitati de productie au fost necesare pentru constructia noii serii 5. O noua fabrica a fost construita pe un teren din Dingolfing, care ramane în continuare si astazi cea mai mare fabrica de productie BMW. Sediul principal al companiei a fost de asemenea mutat. In apropierea complexului Olimpic din München, Turnul BMW, poreclit Patru Cilindri, a fost ridicat prin metode de constructie ultra-moderne fiind semi-suspendat pe o fundatie de dimensiuni mai mici. In imediata vecinatate a acestui turn a fost construit Muzeul BMW. In acelasi an prima fabrica de asamblare BMW de peste hotare a fost pusa în functiune în Africa de Sud. Globalizarea vanzarilor si a marketingului avea sa înceapa în 1973 odata cu înfiintarea BMW Franta, care a fost urmata de înfiintarea de filiale în toate punctele cheie ale lumii.

o parte din actiunile opel revin...

Dupa exact 80 de ani de cand americanii de la General Motors au achizitionat compania Adam Opel AG din Russelsheim, o mare parte din actiunile companiei europene (35%) revine bancii ruse de stat Sberbank. La noul actionariat mai participa canadienii de la Magna (20%), angajati ai Opel (10%), alte 35% din actiuni urmând sa ramâna la GM. Conform oficialilor Magna, planul lor de restructurare include un împrumut de 300 de milioane de euro pentru rezolvarea situatiilor urgente, precum datoriile scadente catre furnizori şi angajati, dar şi o injectie de fonduri în valoare de 500-700 de milioane de euro. La finantarea revitalizarii Opel, statul german va avea o contributie masiva, acesta punând la dispozitia companiei 1,5 miliarde de euro, în schimbul promisiunii ca niciuna dintre cele patru uzine aflate pe teritoriul tarii nu va fi închisa.

autostrazile trebuie sa indeplineasca niste conditii de functionalitate

Autostrazile trebuie sa indeplineasca niste conditii de functionalitate cum ar fi:     * cai unidirectionale de circulatie - acestea sa fie prevazute cu cel putin doua benzi de circulatie pe sens, delimitate intre ele prin linii de marcaje intrerupte, iar caile sunt separate printr-o zona verde mediana.     * benzi de stationare accidentala - prevazute pe toata lungimea cu marcaj de linii neitrerupte, alaturate cailor unidirectionale.     * benzi de ghidare - cate doua pentru fiecare cale unidirectionala, care sunt vopsite in alb sau galben si precizeaza prin continuitatea liniilor latimea partii carosabile propriu-zisa     * benzi carosabile suplimentare pe sectoarele cu rampa mare (sau benzi pentru vehicule lente) si pe sectoarele de intrare sau iesire de pe autostrada (benzi de accelerare sau de decelerare) care sunt executate in general in locul benzilor de stationare sau de urgenta.     * autostrazile trebuie sa se incadreze cât mai bine in peisajul regiunii traversate, sa aiba un aspect estetic si sa realizeze un confort optic ridicat.     * autostrazile trebuie sa ocoleasca centrele populate, iar accesul la acestea sa se realizeze numai in anumite locuri, numite noduri rutiere amenajate fara incrucisarea fluxurilor de circulatie ale cailor unidirectionale. Din motivele de siguranta a circulatiei si de ocrotire a mediului inconjurator (poluare), viteza de deplasare pe autostrazi este limitata intre 110 si 130 km/h cu exceptia Germaniei unde viteza de deplasare este nelimitata, dar recomandata la 130 km/h, in functie de siguranta circulatiei, vizibilitate si conditi meteorologice sau alte regulamentari de circulatie. Tot din motive de siguranta a circulatiei, pe autostrazi exist si viteza minima de deplasare care deasemenea difera intre tari de la 45 la 80 km/h (exemplu Germania 60 km/h). Vehiculele cu viteza de circulatie mai mica, deasemenea pot fi motivul de producere a accidentelori de circulatie. Oprirea, intoarcerea, mersul inapoi, coborirea sau urcarea din vehicule in locuri neamenajate, este pe autostrada strict interzis.

volvo inseamna ma rostogolesc

Compania Volvo Cars (Volvo, latina pentru "ma rostogolesc") Prima masima de sport de la Volvo a fost modelul P1800 prezentat în 1960. Considerat de multi ca fiind o masina buna de condus cu liniile unei coupé aerodinamice. Modelul P1800 atingand faima în serialul TV “The Saint" cu Roger Moore la volanul masinii. Inovatii pe plan de siguranta si protectia a mediului a fost continuat de Volvo dezvoltand idei noi ca de exemplu zona de compresie care absoarbe socul în cazul unui impact, scaune pentru copii montate în sens invers cu directia mersului, coloana de directie rabatabila în cazul unui impact, protectia în cazul unui impact lateral si convertor catalitic cu trei cai cu Lamdasond fiind introduse de Volvo spre sfarsitul anilor 1960 si începutul anilor 1970. Intre anii 1927 si 31 Decembrie 2007 Volvo a produs 14,937,411 de modele.

karmann ghia a fost o maşină sport comercializată de

Karmann Ghia a fost o maşina sport comercializata de Volkswagen, designul realizat de firma italiana Ghia, şi construita de constructorul german Karmann. Au fost produse peste 445.000 de maşini între 1955 şi 1974. Colectionarii estimeaza ca în prezent mai sunt mai putin de 20.000 de maşini în întreaga lume. Datorita numarului în scadere de maşini functionale, valoarea acestei maşini este în creştere.

catalizatorul auto

In limbajul uzual, prin „Cat” este descris sistemul complet de curatare catalitica a gazelor de esapament a autovehiculelor. Acesta contine un material chimic de catalizator eficient (de regula metale nobile, de exemplu platina si rodiu), un material portant ceramic sau un material metalic, o carcasa si, conform principiului de executie, diferite sisteme de reglare pentru controlarea procesului. In functie de executia constructiva, catalizatorul oxideaza monoxidul de carbon si Il transforma In dioxid de carbon, hidrocarburile In dioxid de carbon si apa si/sau reduce oxizii de azot In azot si oxigen In forma gazoasa. Catalizatoarele eficiente contribuie la reducerea volumului de noxe din gazul de esapament cu pâna la 90 de procente. Automobilele sunt echipate cu catalizatoare cu trei cai (motoare pe benzina) si catalizatoare de oxidare (propulsoare pe motorina), In functie de motor fiind prevazute pâna la doua catalizatoare principale si patru precatalizatoare. Catalizator (convertizor catalitic) - componenta a sistemului de evacuare a gazelor rezultate ca urmare a arderii combustibilului care “trateaza” gazele de esapament inainte ca acestea sa fie evacuate. Functionarea in conditii normale a unui convertor catalitic conduce la o transformare a gazelor de ardere in gaze cvasiinofensive eliminand in acest fel o parte importanta a poluantilor. Catalizatorul are forma unui amortizor de sunet clasic, eliptic sau rotund, in interiorul caruia sa afla un monolit ceramic sau metalic pe care sunt depuse metale nobile care favorizeaza conversia gazelor poluante in gaze nepoluante. In catalizator (convertorul catalitic) au loc procese de transformare a hidrocarburilor in dioxid de carbon (CO2 ) si vapori de apa, a monoxidului de carbon (CO) in dioxid de carbon (CO2) si a oxidului de azot (NO in azot (N2) si oxigen (O2).