Intra in cont





Inregistrare
Ai uitat parola

Inscrie-te pentru newsletter

Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu ultimele stiri din domeniul auto si cu evenimentele istorice ale zilei!

BMW 328 roadster

Da 8 Vizualizari: 14081

bmw 328 roadsterVoga masinilor sport decapotabile din anii 1930 a consemnat in istoria automobilului modelele de referinta.Multe marci propuneau pe atunci roadstere mai mult sau mai ptuin performante, dar cu un aspect seducator.Chiar daca evolutia tehnicii si-a spus intre timp cuvantul, in fond lucrurile par sa nu se fi schimbat prea mult de atunci si pana in prezent.Mecedes oferea un roadster 540K de un lix orbitor, in timp ce BMW cocepuse un 328 dedicat suta la suta sportului.
Avantul economic al Europei din perioada interbelica a insemnat si o dezvoltare a tehnologiei si industriei fara precedent. Orasele primei jumatati a secolului XX erau luminoase si pline de viata, iar numarul automobilelor ce rulau pe strazile lor era intr-o vertiginoasa crestere.
Ascensiunea regimului nazist din Germania nu prevestea nimic bun, dar, cel putin din punct de vedere al dezvoltarii economice, a avut unele consecinte favorabile. In acest context, firma BMW din Munchen cauta, la randul ei, sa se impuna pe piata si sa psoduca automobile din ce in ce mai perfectionate. Cursele automobilistice aveau partea lor de contributie in edificarea unei bune imagini de marca, iar specialistii de la BMW au ales tocami aceasta  cale pentru a-si face cunoscute masinile.
BMW 328 a reprezentat un model sportiv cu totul deosebit in 1936. Usurinta cu care se puteau manevra comenzile automobilului era surprinzatoare pentru epoca respectiva. Si astazi, la aproape 70 de ani distanta in timp de acele vremuri, BMW 328 nu solicita pentru conducere un efort fizic deosebit, rezistand binisor comaparatiei cu masinile de serie actuale. Dimensiunile compacte si greutatea proprie reduse, de numai 800kg, faceau din roadster-ul german un automobil ideal pentru competitii.
Tinuta de drum este sigura, dar inscrierea in viraje este incredibil de precisa, stabilitatea  in curbele luate la viteza mare fiind inca de domeniul...prezentului. Doar suspensiile "isi arata varsta" in cazul in care se merge pe un asfalt degradat: arcuile cu foi, prezente la fiecare dintre cele 4 roti, nu au supletea necesara pentru a reactiona rapid si a pastra permanent  contactul inter roti si solul degradat. Motorul care echipeaza roadster-ul 328 provine de la o distinsa limuzina a epocii, BMW 319/1. Construit dupa configuratir nobila cu sase cilindri in linie, traditionala la BMW, el are o capacitate cilindrica de doi litri. Daca in varianta destinata limuzinei, puterea otorului era de 55CP, modificarile ce i-au fost aduse ca sa poata face fata pretentiilor unui model cu adevarat sportiv au dus la cresterea puterii pana la 80CP. Regimul la care s eobtine aceasta performanta era de 4.500 rpm. Astazi, spre comparatie, un BMW 320, tot cu motor de 2 litri cu sase cilindri in linie dezvolta 170CP la 6000rpm. Cu asemenea cifre, tinand cont si de greutatea mica a masinii, nu etse de mirare ca BMW 328 se arata inca sprinten, demarajele sale nefiind cu nimic mai prejos decat cele ale unor automobile moderne.
Revenind la anii de glorie ai "eroului" nostru, putem spune despre inceputul carierei lui BMW 328 ca a fost un fel de "blitzkrieg": in 1936, Ernst Henne, pilotul uzinei a reusit sa castige cursa de la Nurburgring. Din acel moment a devenit clar ca masina nu are nici un concurent serios in Germania, si, desigur, au urmat alte victorii de prestigiu: Mille Liglia in 1938 si podium complet in 1939 la Le Mans. Petre Cristea, cel mai bun pilot din intreaga istorie a sportului automobilistiv romanesc, a concurat si el pe un BMW 328, obtinand rezultate remarcabile. Cel mai important dintre acestea a fost castigarea Marelui Premiu de la Nurburgring in 1939, chiar de la prima participare a pilotului la cursa respectiva. Asa se face ca  BMW a vrut sa perpetueze in timp faimosul indicativ 328, iar actuala paleta de versiuni a Seriei 3 include un model 328.
Ambitiosul roadster 328 nu se lasa nici astazi privit ca un exponat de muzeu.


Categorii articole

Galerie foto pentru articolul --- BMW 328 roadster

Video pentru articolul --- BMW 328 roadster

Inca nu sunt comentarii pentru articolul -- BMW 328 roadster
Fii primul care comenteaza acest articol!

Istoria automobilului

Inca din cele mai vechi timpuri, omul a cautat metode prin care sa poata transporta diferite materiale sau hrana de la distante mult mai mari. Astfel, el a construit, folosindu-si inteligenta cu care este inzestrat, diferite mijloace de transport, de la cele mai rudimentare, atingand apogeul in sec. al XIX-lea, odata cu inventia automobilului. istorie automobil. Prima constructie considerata vehicul, in sensul de constructie destinata transportului a fost targa purtata de oameni. Apoi, aceasta a evoluat, deoarece omul a ajun

Istoria masinilor electrice

Intre anii 1832 si 1839 ( un se stie anul exact), Robert Anderson al Scotiei a inventat primul mijloc de transport electric. Un autovehicul electric, la scara mica a fost proiectat de de Profesorul Stratingh al Groningen, Olanda si a fost construit de asistentul sau Christopher Becker in 1835. Autovehicule electrice practice au fost inventate de americanii Thomas Davenport si Scotsmen Robert Davidson in jurul anului 1842. Ambii inventatori au fost primii ce au folosit baterii nereincarcabile. Francezul Gaston Plan