Intra in cont





Inregistrare
Ai uitat parola

Inscrie-te pentru newsletter

Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu ultimele stiri din domeniul auto si cu evenimentele istorice ale zilei!

Aston Martin DB6/DB7

0 02 aprilie 2011
Da 8 Vizualizari: 12219

aston martinIn anul 1946, intr-o Mare Britanie greu incercata de razboi, oamenii de afaceri se straduiau sa repuna pe picioare economia tarii. Firme mai mult sau mai putin cunoscute treceau prin dificultati majore in cautarea fagasului unei activitati civile si rentabile. Printre alte situatii neconventionale se numara si aceea a cetateanului David Brown. In urma unui anunt de mica publicitate din "Times", el decide sa cumpere o firma aflata intr-o stare deplorabila si numita Aston Martin. Se pare ca inspiratia a fost de partea sa, pentru ca firma avea sa devina celebra in decursul urmatoarelor decenii gratie masinilor sport cu 6 cilindri pe care le-a produs, toate fiind marca de initiale DB.
Ultima realizare datorata lui Sir Davis Brown(innobilat in 1968) a fost modelul Aston Martin DB6, lansat in 1965. Masina venea sa continue seria DB, care isi forjase deja renumele atat in competitii, cat si pe sosele. Inca de la prima privire, originea ei aparea indiscutabila. Priza de aer de pe capota si cele doua aerisiri laterale, flancate cu cate o bagheta cromata, precum si linia pavilionului sunt lesne de recunoscut. In ciuda liniei suple, DB6 era mai spatioasa in interior decat modelul DB5, ramanand pana in ziua de astazi cel mai spatios coupe Aston Martin. Si, pentru prima oara, se gasea integrat in forma capotei porbagajului eleronul din spate. Motorul un 6 licindri in linie, de 4,0l, cu 2 arbori cu came in chiulasa, dispunea pe o putere impresionanta pentru acei ani : 282 CP.

Dar, fiindca era loc de mai bine, versiunea numita Vantage oferea 325 CP celor doritori de performante de exceptie. Concurenta avea sa ofere performante comparabile ulterior. In 1966 prin Maserati Ghilbi, al carui motor era un V8 de 4,7l si 330 CP si Ferrari 330 GTC, echipata cu un V 12 de 4,0l si 320 CP. Transmisia lui DB6, la randul ei propunea solutii remarcabile: 5+1 trepte sincronizate si un diferential blocabil. O fisa tehnica de invidiat, fara doar si poate. Caroseria initiala, coupe, a fost modificata de Harold Radford, care a propus cu break sportiv cu 2 usi. Acest tip de caroserie este cunoscul dincolo de Canalul Manecii sub denumirea de "shooting brake"(break de vanatoare).

Numai 6 asemenea exemplare au fost fabricate, DB6 Shooting Brake devenind astfel o piesa rarisima.
Modelul DB6 Mark 2 este varianta evoluata a acestei masini, aparuta in 1969. Modificarile aduse se refera mai mult la detalii. Pentru puterea versiunii Vantage a fost propusa optional si o injectie de benzina Brico. Cu toate ca viitorul avea sa confirme superioritatea aceste solutii, pe atunci s-au gasit numai 35 de cumparatori care sa o solicite. Dupa cum se vede, carburatoarele prezentau mai multa incredere. La exterior DB6 Mark 2 poate fi identificat in special dupa aspectul aripilor. Pentru ca, intre timp, concurenta isi ascutise armele, Mark 2 a ramas in productie doar pana in octombrie 1970. In total a fost fabricate 1330 de DB6 inclusiv cele 6 Shooting Brake. Cand in anii 70 incepuse o spectaculoasa schimbare in stilul si performantele automobilelor, conservatorismul englez a avut un rol defavorabil pentru firmele nationale. In privinta lui Astan Martin, modelul DB6 era deja de domeniul deceniului anterior si nu fusese pusa la punct inlocuirea sa. Toate lucrurile pareau sa mearga rau. Firma a fost preluate de la David Brown de catre Company Developments.
Chiar si extravagantul agent 007, James Bond a renuntat la serviciile frumoasei sale Aston Martin, preferand noul si performantul Lotus Esprit, aparut la finele anilor 70. Desigur eroii de cinema nu au voie sa imbatraneasca numai ca in viata reala se intampla altfel...
Nici masinile-vedete nu pot fi vesnic tinere. Ceea ce carosierul italian Zagato a facut cu modelele Virage si Vantage nu a ajutat semnificativ imaginea firmei. Zagato mai lucrase pentru Aston Martin, cea mai reusita dintre creatiile sale fiind DB4. Dar conditiile impuse de respectiva conjunctura nu l-au ajutat defel. Englezii au preferat sa-si vada de ceaiul lor, de cursele de cai si de partidele de Bridge, nefiind prea impresionati de aceste generatii de Aston Martin...

Redresarea economica a venit de peste ocean.
Ford a cumparat in 1987 Aston Martin. Acum constrangerile materiale au ramas in urma, deci a venit si vremea reabilitarii blazonului. In ultimul timp se simtea acut nevoia unei reinnodari intre vremurile glorioase ale trecutului si viitorului. Deoarece aceste vremuri sunt legate strans si pe vecie de numele lui Sir David Brown. Ford a consimtit sa "dea Cezarului ce-i al Cezarului". Cu toate ca Sir Davis Brown nu mai este printre cei vii, el va ramane peste timp Presedintele Onorific al lui Aston Martin, de unde si numele de DB7.
Jaguar, o alta casa cu mare traditie, face parte la ora actuala din concernul Ford. Managerii americani au decis sa nu intervina decat in patrimoniul sau, oferindu-i posibilitatea de a-si dezvolta propriile proiecte. Si pentru ca lucrurile nu se pot desfasura independent de criteriile economice, noul program Jaguar X100 a capatat, pe langa destinatia sa initiala, si o concretizare Aston Martin. Cu acest prilej, la 23 de ani de la iesirea din uzina a ultimului DB6, au fost reconsiderate spiritul si traditia vechilor DB. Pentru prima data , DB7 a fost prezentata la Salonul de la Geneva, in 1993. Un sasiu sportiv, complet nou,prevazut pentru echiparea cu un motor cu 6 cilindri in linie, au fost incredintate spre caroseria Ian Callum, angajat al lui Ford. Rezultatul a uimit pe toti admiratori clasicelor Aston Martin DB. Carenajele farurilor, prizele de aer, proportiile si dimensiunile generale sunt elemente clare de legatura cu generatia DB6. Pe aceeasi linie se inscrie si finisarea interioara din piele, la care au fost pastrate nuantele specifice Aston Martin. Spatele este lat, cu lampile stop fine, tradand vizibil, dar nu jenant, ascendenta Jaguar. Atentie, dara aerul lui DB7 evoca o alta era, solutiile tehnice pe care automobilul le incorporeaza sunt cat se poate de actuale:caroseria este din otel, avand panouri din materiale compozite, directia este cu cremaliera si asistata, iar franele sunt cu patru discuri, cele de la rotile anterioare fiind ventilate.
Pneurile joase Bridgestone 245/40/ZR imbraca un set de jante din aliaj usor de 18" de o rara frumusete. Cat despre motor, parea inevitabil sa fie ales altceva dacat un "6 cilindri" in linie. Pentru cazul lui Aston Martin DB7, a fost identificat in banca de organe Jaguar obiectul cel mai potrivit. Acest "3,2l" supraalimentat furnizeaza 335 CP, deci cu 10 CP mai mult decat defunctul DB6 Vantage, de 4,0l. Dar greutatea lui DB7 este superioara:1.648kg, pentru DB6. Performantele sunt in notabila crestere, viteza maxima a lui DB7 fiind de 266 km/h, pe cand DB6 "prindea" 240 km/h in varianta Vantage. De punerea la punct a prestatiilor sportive ale masinii s-a ocupat personal fostul pilot de Formula 1, Jackie Stewart, care este si membru al consiliului de administratie al Aston Martin.


Categorii articole

Galerie foto pentru articolul --- Aston Martin DB6/DB7

Video pentru articolul --- Aston Martin DB6/DB7

Inca nu sunt comentarii pentru articolul -- Aston Martin DB6/DB7
Fii primul care comenteaza acest articol!

Primele automobile fabricate in Romania

Istoria automobilului romanesc nu are, din pacate, prea multe file.Majoritatea romanilor considera Dacia ca fiind primul automobil fabricat in Romania. Unii stiu ca la sfarsitul anilor 1930 au fost asamblate in Bucuresti automobile Ford.Putini stiu insa ca in urma cu aproape 90 de ani, in 1908 lua fiinta la Arad fabrica de automobile MARTA. Din multitudinea de firme auto aparute in Europa Centrala, inaintea Primului Razboi Mondial, doar cateva au mai rezistat pana in zilele noastre:Steyr, Austro-Daimler, Puch, Raba, Pra

Istoria automobilului

Inca din cele mai vechi timpuri, omul a cautat metode prin care sa poata transporta diferite materiale sau hrana de la distante mult mai mari. Astfel, el a construit, folosindu-si inteligenta cu care este inzestrat, diferite mijloace de transport, de la cele mai rudimentare, atingand apogeul in sec. al XIX-lea, odata cu inventia automobilului. istorie automobil. Prima constructie considerata vehicul, in sensul de constructie destinata transportului a fost targa purtata de oameni. Apoi, aceasta a evoluat, deoarece omul a ajun